اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

آیا روش‌های تزریق پلاسمایی برای درمان ریزش مو موثر هستند؟

طاسی الگوی مردانه  

قیمت پکیج ریزش مو: طاسی الگوی مردانه، نوعی ریزش موی ژنتیکی است که به آن، آلوپسی آندروژنیک نیز میگویند. این نوع رایجی از ریزش مو است که مردان به آن مبتلا می‌شوند. این وضعیت اغلب با عقب رفتن خط رویش موها یا نازک و کم پشت شدن تدریجی مو در فرق سر همراه می‌باشد. مشخصه‌ی عمده‌ای که به طاسی الگوی مردانه اختصاص دارد این است که این نوع ریزش مو در قسمت بالای سر (فرق سر) رخ می‌دهد؛ بنابراین اگر دچار ریزش مو از کناره‌های سر هستید، پس مشکلی به غیر از این وضعیت دارید.

ریزش مو الگوی زنانه

پکیج درمان پسوریازیس: ریزش موی الگوی زنانه نیز نوع دیگری از ریزش موی ژنتیکی است که بیشتر در میان خانم‌های سنین سی سال و بیشتر شایع می‌باشد. بر خلاف همین وضعیت در مردان (طاسی الگوی مردانه)، ریزش موی زنان کلاً منجر به طاسی سر نمی‌شود. این نوع ریزش مو معمولاً به صورت کم پشت شدن موها رخ می‌دهد و مانند طاسی الگوی مردانه، تنها قسمت بالا و وسط سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طاسی سکهای (Alopecia Areata)

خرید پکیج درمان زود انزالی: طاسی سکه‌ای یا Alopecia Areata، به خاطر نقص در عملکرد سیستم خود ایمنی بدن رخ می‌دهد و رابطه‌ی تنگاتنگی با زمان‌های استرس و شوک عصبی دارد. این نوع ریزش مو را می‌توان از روی تکه‌های بی مو شده و طاس شده در بین موهای سر و به عبارتی دیگر ریزش موی سکه‌ای تشخیص داد.

ریزش موی کششی

ریزش موی کششی (آلوپسی ناشی از کشش Traction Alopecia ) نوع کاملاً قابل اجتناب از ریزش مو است. این عارضه به خاطر وارد شدن فشار زیاد یا کشیدن بیش از حد موها به وجود می‌آید. معمول‌ترین علت بروز این وضعیت، مدل موهایی که در آن موها خیلی محکم بسته می‌شوند مانند بافت محکم مو (بافت کف سر و بافت از بیخ موها) ، البته این مشکل می‌تواند به خاطر استعمال بسیار از حد مواد شیمیایی روی موها مانند دکلره و بی رنگ کردن موها با مایع پروکسید نیز باشد

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم اغلب به خاطر استرس یا تغییراتی در بدن مانند تغییراتی که در طی بارداری یا تغییر نوع خاصی از داروها رخ می‌دهد. این عارضه سبب می‌شود تا فولیکول‌های موی بیشتر از حد معمول وارد فاز استراحت (تلوژن) شوند و معمولاً تا ماه‌ها بعد از این اتفاق مشخص نمی‌شود. مشخصه‌ی این نوع ریزش مو، ریزش بیش از حد مو در یک بازه‌ی زمانی کوتاه است که باعث کم پشت شدن موها و طاسی می‌شود.

ریزش موی منتشر

ریزش موی منتشر، وضعیتی است که می‌تواند به خاطر وجود طیفی از عوامل مختلف به وجود آید. این عارضه بیشتر در زنان رخ می‌دهد و منجر به کم پشت شدن کلی موها در سرتاسر پوست سر می‌شود. ریزش موی سر اغلب خود نشان دهنده‌ی وجود عوامل یا بیماری زمینه‌ای یا کمبودهای تغذیه‌ای است. همه‌ی شرایط بالا معمولاً از طریق یک برنامه‌ی درمانی اتخاذ شده‌ای قابل درمان می‌باشند که شامل محصولات رفع ریزش مو و تزریق پی آر پی توسط متخصص پوست و مو می‌شود. اگرچه در برخی موارد، احتمال و میزان موفقیت درمان تا حد زیادی به اقدام زود هنگام جهت درمان ریزش مو (قبل از اینکه مشکل شدیدتر شود) بستگی دارد، بنابراین توصیه می‌شود که در اسرع وقت برای درمان این مشکل اقدام کنید.

درمان مشکل رویش مو با تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت (PRP)

از دست دادن و ریزش موها یکی از نگرانی‌های اصلی برای بسیاری از مردان و زنان بوده و می‌تواند در نتیجه شرایط سنی، ژنتیک، تغییرات هورمونی، شرایط درمانی یا حتی به خاطر استفاده محصولات بهداشتی و یا نحوه شانه زدن و بستن موها ایجاد شود. به هر حال با پیشرفت‌های اخیر انجام شده در حوزه ترمیم مو، امروزه از روش‌های درمان جدید برای رفع این مشکل استفاده می‌شود. به این ترتیب درمان ریزش مو با پی آر پی یک روش غیر جراحی رو به رشد برای آقایان و خانم‌ها است که می‌تواند نتایج قابل توجه در درمان و بهبود آهسته شدن فرآیند رشد مو، متوقف شدن و حتی بازگشت شرایط حاصل از ریزش مو به حالت عادی برای فرد به همراه داشته باشد. علاوه بر این پی آر پی موی سر می‌تواند دارای نتایج درمانی قابل توجه برای افراد مبتلا به ریزش موی سکه ای و نیز نازک شدن ابروها باشد.

انواع مختلف شرایط ریزش مو

پنج نوع اصلی ریزش مو (آلوپسی) در بین افراد به شرح زیر مشاهده می‌شود:

1.ریزش موی آندروژنتیکالگوی ریزش موی مردانه و الگوی ریزش موی زنانه با ریزش موی آندروژنتیک ارتباط دارند.

2.ریزش موی سکهایاین شرایط یک مشکل مربوط به عملکرد سیستم ایمنی است که در آن سلول‌های سفید خون به پیازهای مو حمله کرده و باعث ریزش مو با یک الگوی دایره‌ای بر روی سر می‌شود. معمولاً، این مشکل با گذشت چند ماه به خودی خود برطرف شده و شرایط رویش مو به حالت اولیه باز می‌گردد. توجه داشته باشید افزایش سطح استرس به صورت یک‌باره (برای مثال در مواردی مثل مرگ یکی از اعضای خانواده، ورشکستگی مالی، بیماری فرزند، و سایر موارد مانند آن) می‌تواند با ایجاد شرایط ریزش موی سکه‌ای ارتباط داشته باشند.

3.تلوژن افلوویومدر این شرایط، پیازهای مو در مرحله رشد تلوژن باقی مانده و در ارتباط با مرحله رشد آناژن با مشکل مواجه می‌شوند. تلوژن افلوویوم اغلب پس از جراحی به عنوان یک واکنش نسبت به ماده بی‌حسی ایجاد شده یا با کاهش وزن زیاد، استرس بیش از حد، و بارداری ارتباط دارد.

4.ابتلا به سایر بیماریهاابتلا به دیابت، لوپوس، و عملکرد نامناسب غده تیروئید همگی می‌توانند با ریزش مو ارتباط داشته باشند.

5.شرایط تغذیهرژیم‌های غذایی دارای سطح پایین پروتئین، آهن، روی، و برخی ویتامین‌های خاص (A، 6B، 12B، C، و D) می‌تواند با ریزش مو ارتباط داشته باشند. علاوه بر این مقدار زیاد انسولین در خون (هایپرانسولینمی) و نیز مقاومت نسبت به انسولین (هنگامی که مقدار زیادی از انسولین برای انتقال قند از خون به سلول‌ها لازم باشد) هر دو می‌توانند با ابتلا به ریزش مو ارتباط داشته باشند. این شرایط معمولاً در نتیجه مصرف رژیم غذایی حاوی سطح بالای کربوهیدرات‌ها ایجاد می‌شود.

افراد مناسب برای ترمیم مو با روش PRP

بهترین افراد برای ترمیم شرایط ریزش مو با استفاده از تزریق PRP افرادی هستند که فرآیند نازک شدن موی آن‌ها در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز پیازهای موی فعال و نیمه‌فعال در ناحیه سر آن‌ها وجود دارد. در حقیقت این پیازهای مو دیگر موی لازم را تولید نکرده یا کیفیت موی تولید شده از آن‌ها پایین است. به این ترتیب افراد مناسب برای استفاده از روش تزریق پی آر پی مردان و زنانی هستند که با نازک شدن مو یا ریزش آن در نتیجه شرایط عادی مواجه شده باشند. این افراد می‌بایست از سطح سلامت مناسب برخوردار بوده و انتظارات واقع‌بینانه از شرایط درمان و نتایج آن داشته باشند.

از سوی دیگر برخی افراد برای تزریق پی آر پی مناسب نیستند. برای مثال افراد دچار مشکلات خونریزی شامل مشکلات مربوط به لخته شدن خون و نیز سطح پایین پلاکت، افراد دارای سابقه ابتلا به سرطان و نیز افرادی که اخیراً دچار عفونت خونی شده‌اند، نباید تا زمان تثبیت شرایط خود از این درمان استفاده کنند. علاوه بر این تزریق PRP برای افراد سیگاری، افراد دارای فشار خون پایین ناپایدار و افرادی که از درمان با کورتیزون استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

مزایای تزریق پی آر پی

درمان مشکلات رویش مو با پی آر پی به لطف پیشرفت‌های انجام شده در حوزه پزشکی بیش از پیش توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای اصلی این درمان به شرح زیر هستند:

  • ایمنیدر این روش فقط از سلول‌های خونی بدن خود فرد برای درمان استفاده می‌شود. به همین خاطر در این شرایط احتمال پس زدن تزریق یا مشاهده واکنش آلرژیک به درمان بسیار پایین است.
  • حداقل ناراحتیبه خاطر اینکه در این روش ازعمل جراحی استفاده نمی‌شود، بیمار پس از درمان با سطح ناراحتی بسیار پایین مواجه شده و این ناراحتی شبیه به شرایط نمونه‌گیری از خون در جلسات منظم معاینه پزشک است.
  • راحتیتزریقPRP نیازی به استراحت یا بهبودی ندارد. به این ترتیب بیمار می‌تواند بلافاصله پس از تکمیل درمان رانندگی کرده و فعالیت‌های عادی خود را شروع نماید.
  • موثر بودناین درمان یک روش موثر برای استفاده افراد مختلف است. به این ترتیب مشاهده نتایج این درمان احتمالاً با گذشت حدود سه ماه شروع خواهد شد، هر چند مشاهده نتایج کامل به حدود یک سال زمان نیاز خواهد داشت.

هنگامی که فرآیند رشد عادی موها دوباره آغاز شد، نتایج حاصل از درمان می‌تواند مزایای چشمگیر در ارتباط با وضعیت ظاهری و نیز سطح اعتماد به نفس فرد داشته باشد. به این ترتیب رشد مجدد مو در کل ناحیه سر باعث می‌شود ظاهر فرد جوان‌تر و در برخی موارد سالم‌تر به نظر برسد. در واکنش به این شرایط، احتمالاً فرد تمایل بیشتر برای حضور در موقعیت‌های اجتماعی و محل کار پیدا خواهد کرد. در حقیقت تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت برای تمام افرادی که موهای آن‌ها نازک شده می‌تواند مناسب باشد. به هر حال، نتایج این درمان در صورت ایجاد شرایط آلوپسی یا مشکلات سیستم ایمنی که می‌توانند به پیازهای مو حمله کنند، احتمالاً با تغییر و بازگشت به شرایط قبل از درمان همراه خواهد بود

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا