اقتصادی

علی پاکدامن، شمشیرباز طلایی ایران در مسابقات آسیایی

درخشش شمشیرباز ایرانی در مسابقات آسیایی

علی پاکدامن شمشیرباز آذربایجان غربی توانست در مسابقات انفرادی شمشیربازی قهرمانی آسیا با شکست حریف کره ای خود، مدال طلا را به گردن آویزد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، مسابقات انفرادی شمشیربازی قهرمانی آسیایی چین در حالی به پایان رسید که علی پاکدامن، شمشیرباز ارومیه ای توانست مدال طلای مسابقات شمشیربازی آسیا بر گردن علی پاکدامنپس از 22 سال مدال طلای بخش اسلحه سابر این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در بخش انفرادی اسلحه سابر برگزار شد و طی آن شمشیربازان حاضر در این مرحله به مصاف حریفان شان رفتند.

در نخستین دیدار این مرحله از مسابقات که در چین برگزار می‌شود، محمد رهبری به مصاف «کیم» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۱۵ به ۱۲ متحمل شکست شد و از صعود به فینال بازماند.

دیگر دیدار این مرحله میان علی پاکدامن و «تین هو لو» از هنگ کنگ برگزار شد که طی آن پاکدامن با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ صاحب برتری شد و به دیدار نهایی راه یافت.

بدین ترتیب دیدار نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در بخش انفرادی اسلحه سابر میان علی پاکدامن و «کیم» از کره جنوبی برگزار شد که پاکدامن موفق شد با شکست این شمشیرباز کره ای قهرمان این دوره از مسابقات شود.

علی پاکدامن شمشیرباز تیم ملی کشور اهل شهرستان خوی است.

 

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا