راه اندازی کارگاه مونتاژ موتورسیکلت در زندان مراغه

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز آذربایجان شرقی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: این کارگاه با هدف ایجاد اشتغال وآموزش مهارت برای مددجویان در مکانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع راه اندازی شده است.
محمد جوادی افزود: قطعات این موتور‌ها توسط یکی از کارخانه‌های تولیدی موتورسیکت تامین و روزانه شش دستگاه در زندان مراغه مونتاژ و روانه بازارمی شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این واحد برای ۶۰ نفردرداخل زندان و ۳۰ نفر نیز در کارخانه تولید موتورسیکلت شغل ایجاد شده است.
به گفته مدیر کل زندان‌های آذربایجان شرقی، در داخل و خارج از زندان‌های استان ۴۷ کارگاه فعال شده و در این واحد‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ نفر زندانی کار می‌کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور نیز در آیین افتتاح این کارگاه گفت: برای ۵۰ هزار نفر زندانی در کشور شغل ایجاد شده است.
نصراله ابراهیمی افزود: برای ایجاد اشتغال در زندان‌های کشور براساس برنامه‌های قوه قضائیه ۲۶۸ میلیارد تومان برای اشغال محکومین در داخل و خارج از زندان اختصاص یافته است.
وی گفت: زندانیان شاغل بر اساس تعداد کار و میزان مهارت حقوق و دستمزد خود را دریافت می‌کنند و همزمان با کار در تولیدی‌ها دوره‌های آموزشی حرفه آموزی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای برگزارمی‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل