اقتصادی

برجام مسئله فرعی کشور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر در مرحله گذر از گردنه‌های صعب العبور قرار گرفته و در گذر از این مرحله باید اقتدار و صلابت خود را مورد صیانت قرار دهیم.

وی به شرایط سخت تحریم‌های همه جانبه استکبار جهانی با عقبه تهدیدها و تهمت زنی‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تحریم هوشمندانه و همه جانبه دشمن نه تنها انقلاب اسلامی را به تسلیم وا نداشته بلکه با عزت و عظمت تمام ملت ایران مسیر تاریخی خود را با قدرت در حال طی کردن است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما نه تنها در این شرایط حساس راه تسلیم را در پیش نگرفتیم بلکه در حال گذراندن مراحل سخت تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار جهانی هستیم و بر این باوریم با تکیه بر منابع داخلی و پیشرفت‌های کشور در همه عرصه‌ها می‌توان مسیر عزتمندانه ای را طی کرد.

عباس زاده مشکینی افزود: قطعاً با تکیه بر منابع داخلی می‌توان کشور را از تحریم‌ها و تهدیدهای سخت‌تر عبور داد و به هیچ وجه به دوران عجز و ناتوانی در برابر استکبار جهانی و التماس به آنها بازنگشت.

وی با بیان اینکه دیگر برجام به مسئله فرعی تبدیل شده و به هیچ وجه در قالب آن می‌خواهیم به غربی‌ها باجی بدهیم، خاطرنشان کرد: خود غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که جمهوری اسلامی ایران در عرصه تعاملات جهانی و بین المللی حاضر نیست به هیچ کشوری باجی بدهد بلکه صلابت واقعی در عرصه جهانی به دست آمده و ما امروز به یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی دست پیدا کردیم که توان تولید موشک‌های فوق مدرن و مافوق صوت را نیز داریم.

عباس زاده مشکینی به توانمندی دفاعی کشورمان حتی در عرصه صادرات به ملل مختلف اشاره کرد و ادامه داد: کشوری که در هشت سال دفاع مقدس سیم خاردار برای مقابله با دشمن نداشت امروز به جنگ افزارهایی مجهز شده که حتی در تعیین سرنوشت جنگ کشورهای منطقه نیز تعیین کننده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: خود غربی‌ها و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که فشارهای اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را از پا درآورد بلکه قطعاً با توسعه خیره کننده کشور با تکیه بر توان داخلی می‌توان از این همه سختی و دشواری عبور کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: ملت ایران با گذر از این گردنه سخت روزهای امیدبخشی در پیش دارند و قطعاً این روزهای عزتمند جایگاه ملت ایران را اعتلا خواهد داد.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا