بچه‌مار‌های پیتون سر از تخم در آوردند

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: بچه‌مار‌های پیتون بوستان شهید چمران سر از تخم در آوردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ محمد ایل بیگی گفت: تخم مارهای پیتونی که از حدود دو ماه قبل در دستگاه قرار داشتند،  زیر نظر دامپزشک سر از تخم در می‌آورند بچه مارها از نژاد پیتون های غول پیکر هستند که مادر آنها حدود ماه قبل در بوستان شهید چمران و در شرایط ویژه تخمگذاری کرد.

وی تعداد تخم‌ها را ٣٠ عدد برشمرد و گفت: معمولا در تولد بچه مارها، همه تخم‌ها منجر به تولد بچه نمی‌شوند، ولی شرایط مناسب دمایی و نگهداری مناسب، باعث شده بیشتر تخم‌های این مار پیتون از سلامت بالایی برخوردار باشند و  شاهد خروج آنها از تخم خواهیم بود.

ایل بیگی  گفت: مارهای پیتون جزو خزندگان غول پیکری هستند که طول آنها گاهی به ١۵ متر، یعنی معادل یک ساختمان پنج طبقه می‌رسد. خاستگاه این مار کشور برمه در جنوب شرق آسیا است. 

وی افزود: پس از دو ماه، هر یک از بچه مارها به طول حدود ۴٠ سانتی متر خواهند رسید، ولی علاقه‌مندان از هفته آینده می‌توانند در بوستان شهید چمران، از نزدیک بچه مارهای تازه متولد شده کرجی را تماشا کنند.

 همزمان با بچه مارها، شیر مجموعه بوستان محیطبان نیز که از نژاد سفید هستند نیز زایمان کرد و چندی پیش نیز ماده شیر سفید بوستان شهید چمران که از گونه های پستاندار در خطر انقراض است نیز در این مجموعه چهار قلو زایید.

خروج از نسخه موبایل