اقتصادی

اجرای طرح ملی «مسجد به مسجد» آغاز شد

اجرای طرح ملی «مسجد به مسجد» با هدف شناسایی ظرفیت مساجد شاخص کشور و با محوریت جهاد تبیین به همت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، طرح ملی «مسجد به مسجد» با برپایی نشست توجیهی و هم‌افزایی بنیاد هدایت در سالن جلسات شهید مالامیری آغاز به کار کرد.

 در ابتدای نشست، حجت الاسلام مهرداد جعفری، مسئول شبکه راهیاری بنیاد هدایت اظهار کرد: در این برنامه از شش هزار مسجد شاخص سراسر کشور بازدید می‌شود و ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود با برگزاری محافل گفتگو محور، تجربیات را به سایر مساجد انتقال خواهیم داد.

در ادامه نشست حجت الاسلام رضا غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت با اشاره به اهداف برگزاری طرح «مسجد به مسجد»، گفت: یکی از اولویت‌های بنیاد هدایت در سال جاری پرداختن به مسئله جهاد تبیین است، ما باید از هر فرصتی که در استان‌ها و شهرستان‌ها پیش می‌آید استفاده کنیم و روح جهاد تبیین بر گفتگوها، نشست‌ها و برنامه‌های ما حاکم باشد. 

حجت الاسلام غلامی، کلان روایت انقلاب اسلامی را حرکتی رو به جلو خواند و طرح این مسئله را یکی از مصادیق اصلی جهاد تبیین دانست.

 وی افزود: بیان موفقیت‌های نگاه انقلاب اسلامی در این عملیاتقابل طرح است؛ خرده روایت‌های ضعف‌ها و کاستی‌هایی که وجود دارد نیز در بسیاری از مواقع به نرم افزار‌های غربی و نوع نگاه مردم به سبک زندگی غربی و جایگزینی سبک غربی به جای سبک ولایی گره خورده است.

قائم مقام بنیاد هدایت، شناسایی ظرفیت مساجد را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: در بررسی میدانی باید ببینیم کدام مساجد می‌توانند پایگاه قرآن باشند؟ کدام مساجد می‌توانند در زمینه اوقات فراغت تابستانی فعالیت کنند و یا کدام یک از مساجد در اولویت‌های هجده‌گانه‌ای که در برنامه ۱۴۰۲ مشخص شده است، می‌توانند پای کار بیایند.

حجت الاسلام غلامی توسعه شبکه هدایت را یکی دیگر از اولویت‌های بنیاد هدایت در اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: ما به دنبال شناسایی امامان توانمندی هستیم که به شبکه جامعه هدایت بپیوندند.
 
 وی تبیین و معرفی مهرواره محله همدل را از دیگر برنامه‌های این برشمرد و گفت: تداوم مهرواره محله همدل یکی دیگر از رویکرد‌های ما در این عملیات است؛ اینکه چگونه می‌توان مردم را در میدان، پای کار نگاه داشت. خرده پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف می‌توان طراحی کرد تا این مدل محله محوری را ادامه دهیم. 

گفتنی است؛ این برنامه از روز چهارشنبه، ۱۰ خرداد با سفر عوامل اجرایی به ۱۲ شهرستان استان تهران آغاز می‌شود و راهیاران و تیم اجرایی بنیاد هدایت در گروه‌های سه نفره در این شهرستان‌ها، حضور می‌یابند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا