کسب و کار محلیمجله اجتماعی

آخرین ترندها برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی منازل

دکوراسیون و طراحی داخلی منزل نه تنها باید در زیبایی بخشی به فضا مؤثر باشد بلکه باید علاوه بر تأمین زیبایی فضا، آرامش، سلامت و انرژی ساکنان خانه را نیز افزایش دهد چرا که خانه مکانی است که فرد پس از گذر از روز شلوغ خود، به آن پناه می برد و آرامش را به خود باز می گرداند. با ما همراه باشید تا آخرین ترندها و آیتم هایی که می توانید با هزینه ای معقول در خانه خود اعمال کنید و آن را در ضمن تزیین، مدرن کنید معرفی و بررسی کنیم.

استفاده از دیوارپوش ترمووال

استفاده کردن از متریال چوب در منازل از گذشته تا به کنون محبوب بوده است و سبک های دکوراسیون زیادی هستند که بر پایه استفاده از متریال چوبی به وجود آمده اند. دیوارپوش ترمووال متریالی از جنس پلی استایرن است و در عین حال از ظاهر طبیعی چوب برخوردار است اما دارای معایب چوب طبیعی همچون عدم مقاومت در برابر رطوبت و یا قیمتی بالا نمی باشد و به همین دلیل است که می توان از آن ها برای افزایش جلوه بصری هر دیواری استفاده کرد و نگرانی بابت معایب چوب نداشت.

از دیوارپوش ترمووال مدرن در فضاهای تجاری، اداری و مسکونی می توان استفاده کرد، لازم به ذکر است این دیوارپوش با قابلیت های فراوانی که دارد از مدرن ترین متریال هایی است که می توان آن را با طراحی های متنوعی اجرا کرد، به عنوان مثال، می توان آن را با نورپردازی و یا دیگر مصالح ترکیب کرد و زیبایی و جلوه چوب و زیبایی اش را به دفاتر و منازل بخشید، دیوارپوش لوور یکی از ترمووال های محبوب به شمار  می رود.

استفاده از ترمووال در TV Wall

افراد همیشه سعی دارند تا دیوار tv را با متریال های گوناگونی جذابیت بخشند و آن را به نقطه ای جلب توجه کننده در خانه خود تبدیل کنند، دیوارپوش ترمووال می تواند این امر را به خوبی انجام دهد و tv wall را متمایز و شاخص کند.

استفاده از کاور شوفاژ

پکیج و رادیاتورها از سیستم های گرمایشی رایج در کشور می باشند، این رادیاتورها یا همان شوفاژها در انواع مختلف و ظواهر گوناگونی تولید می شوند و برخی از آن ها پوشش زیبایی ندارند، اما با استفاده از کاور شوفاژ که اِلِمانی با قیمت مناسب است می توان این عنصر نازیبا را به نقطه ای زیبا می باشد.

کاور شوفاژ پوشش و محافظی است که با مدل های گوناگون و زیبا تهیه می شود، این کاورها می توانند هم به صورت المانی دکوراتیو به روی رادیاتورها قرار گیرند و یا اینکه قابلیت عملکردی داشته باشند و به عنوان مثال شوفاژ را به نیمکت و میز کار تبدیل کنند، همانطور که می دانید طراحی چند منظوره یکی از مهم ترین ترندهایی است که می توان با استفاده از این المان به آن دست پیدا کرد.

مزیت های استفاده کردن از کاور شوفاژ

  • افزودن جلوه بصری و پنهان کردن ظاهر نازیبای شوفاژ
  • کم کردن خطرات ناشی از برخورد افراد به پره های شوفاژ و سوختگی
  • طراحی چند منظوره و استفاده کردن از فضای بلا استفاده ساختمان
  • ایجاد کردن عایقی صوتی
  • هزینه کمتر در صورتی که به دلیل ظاهر نازیبای رادیاتور قصد تعویض آن را دارید، از کاور رادیاتور استفاده کنید.

استفاده از آینه های دکوراتیو

آینه المانی است شگفت انگیز که از گذشته هم در معماری سنتی ایرانی در نقشی دکوراتیو به کار می رفته است، در طراحی داخلی دو نوع آینه به کار می رود: اول آینه هایی که دارای عملکرد می باشند و دیگر آینه هایی که جنبه تزیینی دارند، این آینه ها با جنبه تزیینی و قابلیت زیبایی بخشی به منازل و دفاتر، آینه دکوراتیو نام دارند.

آینه و تأثیر آن را در منزل و طراحی آن دست کم نگیرید چرا که این عنصر ارزان قیمت می تواند فضا را بزرگ و روشن کند، علاوه بر این برخی از آینه ها از ویژگی های متنوعی همچون نور داخلی، سیستم های صوتی و همچنین ادغام اپلیکیشن smart home برخوردار می باشند.

انواع آینه های دکوراتیو از نظر سبک

آینه دکوراتیو کلاسیک: این نوع از آینه دکوراتیو از کنار هم قرار گرفتن قطعات کوچک آینه تشکیل می شود و معمولاً از تنوع بالایی نیز برخوردار نیست.

آینه دکوراتیو مدرن: این نوع از آینه توسط ابزارها  قطعات به روز و مدرن با مونتاژ قطعات بزرگ تری از آینه ساخته می شود و دارای تنوع زیادی نیز هست.

نکات قابل توجه در انتخاب آینه دکوراتیو

  • به تناسب داشتن اندازه آینه و فضایی که قصد دارید در آن آینه را به کار ببرید توجه کنید، البته آینه های بزرگتر نقطه کانونی بهتری ایجاد می کنند اما می توانید با آینه کوچ با قابی جالب به همین هدف دست یابید.
  • آینه های بزرگ می توانند به بخشی از پس زمینه اتاق تبدیل شوند، برای نیل به این موضوع از آینه ای بزرگ و بدون قاب استفاده کنید.
  • توجه کنید که آینه مرتفع بر ارتفاع دیوار و یک آینه پهن بر عرض دیوار تاکید می کند.

دیوارپوش طرح سنگ مصنوعی (ماربل شیت)

 ماربل شیت ها که از 30% پودر سنگ و 70% pvc تولید می شوند، نسلی جدید از دیوارپوش های pvc به شمار می روند و از جذاب ترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون داخلی اند.

وقتی برای پوشش دیوارهای داخلی از این ماربل شیت ها استفاده می شود می توان طرحی دقیقاً مشابه سنگ اما با هزینه ای کمتر و وزنی کمتر به دست آورد، این ورق ها با خواص آنتی باکتریال خود قابل استفاده در اماکن زیر می باشند:

  • قابلیت نصب در سرویس بهداشتی
  • قابلیت نصب در اتاق پذیرایی و اتاق خواب ها
  • اجرا در بین کابینت ها

استفاده از ترموود

همان گونه که اشاره کردیم استفاده از چوب می تواند ظاهری گرم به منزل دهد اما چوب طبیعی دارای معایب بسیاری می باشد، ترموود نوعی از چوب است که با اعمال حرارت و تغییر ساختار به چوبی مستحکم و مقاوم در در برابر عوامل متفاوت تبدیل می شود، این ویژگی ها ترموود را که ظاهر جذابی نیز دارد، به متریالی محبوب برای استفاده در فضای داخلی منزل و هم نمای خارجی ساختمان تبدیل کرده است.

جذابیت ترموود در این است که دارای همان بافت و نقش و نگارهای طبیعی چوب می باشد و می توان آن را با مقداری اصلاحات ساختاری در رنگ های قهوه ای تیره تا روشن تولید کرد و از آن در هر نوع از دکوراسیون استفاده کرد چرا که این تغییر رنگ ها، ترموود را با هر دکوراسیونی هماهنگ می کند.

برخی از مزایای ترموود

  1. وزن کم
  2. نصب و نگهداری آسان
  3. مقاومت در برابر آتش، آب، طوفان و برودت
  4. دوستدار محیط زیست
  5. عایق صدا
  6. عدم تغییر ابعاد
  7. انعطاف و عدم تاب برداشتن
  8. مقاومت در برابر حشرات موذی و قارچ ها

منبع مقاله

tikhomekala.com

پیشنهاد ویژه شما عزیزان

از اینکه تا انتهای مقاله ما درباره آخرین ترندها برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی منازل با ما همراه بودید از شما قدردانیم، امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا