مجله علمی و پزشکی

مرگ بیش از ۶۰ نفر بر اثر تب “دِنگی” در هند

تب دنگی ، که اخیراً در فیروزآباد و دیگر مناطق هند گسترش یافته است ، فقط مردم و کودکان زیادی را کشته است.

به گزارش مجله رز ، به نقل از ویرایش هندی ، دیروز (جمعه) تعداد قربانیان تب باروت در منطقه فیروزآباد ماهاراشترا به 67 نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش ها ، دولت هند سه پزشک از جمله یک کارشناس بهداشت عمومی را به اتهام سهل انگاری و عدم جلوگیری از شیوع بیماری تعلیق کرده و روز چهارشنبه دستور برکناری پزشکان اصلی این کشور را صادر کرد.

در آغاز فصل بارندگی در هند ، شهر فیروزآباد و سایر نقاط مانند ماتور ، اتا و مین پوری تب شدید را تجربه می کنند ، بیماری ای که در آن اکثر کودکان جان خود را از دست می دهند.

در همین حال ، یوگی آدیتیانات ، وزیر ارشد اوتار پرادش ، که روز دوشنبه از این منطقه دیدن کرد ، به همه مقامات شهری و روستایی دستور داد تا به مسائل بهداشتی در این منطقه توجه داشته باشند.

بر اساس گزارش ها ، تیمی از متخصصان بهداشت از شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در فیروزآباد برای جمع آوری لارو پشه از منطقه ای که بیماری در آنجا گسترش یافته بود ، اعزام شدند تا از علت بیماری مطلع شوند.

پس از شیوع بیماری ، مقامات ماهاراشترا در حال برنامه ریزی برای راه اندازی گسترده ترین برنامه هایی هستند که به موجب آن کارکنان بهداشت خانه به خانه برای بررسی تب و شرایط اضطراری 19 کووید می روند. این برنامه در 7 سپتامبر (ماهانه) راه اندازی می شود و تا 16 این ماه ادامه خواهد داشت.

دنگو یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها به انسان منتقل می شود و در طول زمان گسترش می یابد. علائم نیز شامل تب ، سردرد ، درد عضلات و مفاصل است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا