مجله علمی و پزشکی

روسیه شکارچی را به شکار می‌فرستد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله رز، براساس گزارش eurasiantimes گمان می رود این پهپاد به تاسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین (AFU) در منطقه سومی حمله کرده است. بعد از ظهر روز ۲۷ ژوئن، رسانه های اوکراینی از انفجار در سومی و کرمنچوک در منطقه پولتاوا خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

توییت معنادار ایلان ماسک پس از محدود کردن توییتر/ عکس

هامر جدید ارتش آمریکا با ظاهر و باطنی کاملا متفاوت/ عکس

عکسی که ظاهراً از پرواز پهپاد بر فراز اوکراین منتشر شده در کانال تلگرام با شکل و اندازه (شکارچی) مطابقت دارد. حداقل دو پهپاد شکارچی در حال انجام آزمایشات پروازی هستند.

جینز گزارش داد که این موشک احتمالاً موشک کروز ایستاده Kh-۵۹Mk۲ است، یک موشک تاکتیکی سنگین سری Kh-۵۹ که در اوایل دهه ۱۹۸۰ وارد خدمت شد. تخمین‌های برد و محموله Kh-۵۹Mk۲ بسیار متفاوت است، اما احتمالاً می‌تواند با حمل کلاهک ۵۰۰ پوندی به اهدافی دست‌کم ۱۵۰ مایلی دورتر برسد.

می‌توان گفت اوخوتنیک از سال ۲۰۱۱ یعنی از زمانی که سوخو از طرف وزارت دفاع روسیه برای هدایت برنامه طراحی و ساخت یک پهپاد شناسایی و رزمی جدید انتخاب شد، به‌طور مستمر در حال توسعه است. پهپاد جدید بر اساس داده‌های برنامه قبلی پهپاد رزمی (Mikoyan Skat) توسط کمپانی میگ و سوخو به‌طور مشترک در حال توسعه است. کار توسط انجمن تولید هواپیماهای نووسیبیرسک (NAPO)، بخشی از شرکت سوخو انجام شده‌است. در اسناد این مجموعه، این پهپاد به عنوان «یک هواپیمای بدون سرنشین نسل ششم» مشخص شده‌است.

روسیه شکارچی را به شکار می‌فرستد!/ عکس

طراحی اوخوتنیک بر اساس طرح تمام بال (بال‌دیس) است و شامل استفاده از مواد کامپوزیت و مواد جاذب رادار است که باعث می‌شود هواپیمای بدون سرنشین در هنگام پرواز کمتر دیده شود. وزن آن حدود ۲۰ تن و طول بال آن در حدود ۲۰ متر (۶۵ فوت) است.

پیشران این هواپیمای بدون سرنشین یک موتور توربوفن بنام ساترن AL-۳۱F است که این موتور در هواپیمای جنگنده سوخو Su-۲۷ نیز استفاده می‌شود.

۲۲۷۲۲۷

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا