مجله اجتماعی

تعلل عجیب فدراسیون والیبال برای معرفی سرمربی / گزینه های معروف از دسترس خارج شدند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری مجله رز، در شرایطی که قرار است لیگ ملت‌های والیبال که آخرین شانس تیم ملی والیبال ایران برای حضور در المپیک به شمار می‌رود از حدود ۳ ماه دیگر برگزار شود، پس از ماه‌ها جنجال همچنان تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال ایران مشخص نشده است.

۱۲ آنلاین ماه ۱۴۰۲ بود که در میان بازی‌های انتخابی المپیک بهروز عطایی از هدایت تیم ملی والیبال کناره گیری کرد و طی این مدت، نام‌های زیادی برای حضور در تیم ملی مطرح شده، اما همچنان مشخص نیست چه کسی سکان‌دار نیمکت تیم ملی والیبال خواهد بود.

طی ۴ ماه گذشته نام‌های بسیار زیادی از جمله استفان آنتیگا، لورنزو بلنجینی، ویتال هینن، آنجلو لورنزتی، دنیل کاستلانی و ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی خارجی تیم ملی اعلام شده و در این مدت فدراسیون والیبال با کارگروه فنی جلسات بسیار زیادی داشته که هنور منجر به نتیجه نشده است.

در شرایط کنونی سعید معروف کاپیتان سابق و چهره محبوب تیم ملی والیبال ایران اصلی‌ترین گزینه برای قبول هدایت تیم ملی محسوب می‌شود که فدراسیون نسبت به انتخاب او به عنوان سرمربی سردرگم است و اولویت را بر انتخاب یک نام خارجی گذاشته تا معروف را به عنوان دستیار او معرفی کند. همین دست دست کردن باعث شده تا زمان از بین برود و برخی‌ها هم این وسط دنبال پیدا کردن پرتغال فروش باشند و دلیل عدم جذب مربی خارجی را دخالت دلال‌ها عنوان کنند!

امید است فدراسیون والیبال برای پایان وضعیت موجود تصمیمی قاطع بگیرد و بر خلاف تاریخ‌هایی که تا به امروز برای اعلام نام سرمربی اعلام کرده، یک بار برای همیشه به این انتظار پایان دهد و یک مربی صاحب سبک را انتخاب کند.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۴ در ۹ کشور و چهار قاره برگزار خواهد شد و ۳۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی برای صعود به مرحله فینال این رقابت‌ها با هم پیکار خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست به مصاف ایتالیا، آرژانتین، صربستان و کوبا می‌رود، در هفته دوم مقابل ژاپن، برزیل، ترکیه و بلغارستان صف‌آرایی خواهد کرد و در هفته سوم در فیلیپین با تیم‌های هلند، آلمان، فرانسه و آمریکا روبرو خواهد شد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی ۱۲ مسابقه خواهد داشت و با تیم‌های کانادا، لهستان و اسلوونی بازی نخواهد کرد.

لازم به ذکر است مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌ها خواهد بود که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا