مجله اجتماعی

استفاده از ظرفیت دانشجویان پست دکتری جهت ارتقای رتبه علمی ایران در سطح بین المللی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیت اینکه استفاده از دانشجویان پست دکتری یا جذب پست دکتری باعث ارتقای رتبه علمی ایران می‌شود، گفت: در بخش بین المللی و داخلی آمادگی خود را اعلام کرده تا دارندگان مدرک PHD به صورت مشخص روی موضوعات معین کار کنند تا خروجی مناسب را در این زمینه کسب کنند. 

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره مرجعیت علمی گفت: یکی از شاخص‌های اصلی برای رشد رتبه علمی ایران تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر بین المللی است. 

وی افزود: سیاست اتخاذ شده برای ارتقای رتبه علمی ایران اختصاص رنک بین المللی، یعنی نمایه اسکوپوس و … به مقالات چاپ شده دانشگاه‌های ایرانی است که نوعی تشویق به شمار بیاید تا این مجلات از نظر بین المللی اهمیت پیدا کنند. 

معتمدی تصریح کرد: تمام دانشگاه‌ها در راستای بین المللی سازی مجلات خود در نمایه‌های بین المللی گام برداشته اند و تا کنون ۱۰ مجله دانشگاه علامه طباطبایی کاندید دریافت رنک اسکوپوس شده است. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: تبعیت از این روش کمک کننده افرادی است که در ایران مقاله علمی چاپ می‌کنند و در آن از بخش فرایند کمی که مشخص کننده شاخص مقاله برای رنک بندی دانشگاه است، بهره ببرند. 

وی با بیان اینکه استفاده از دانشجویان پست دکتری یا جذب پست دکتری روش دوم ارتقای رتبه علمی ایران است، تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در بخش بین المللی و داخلی آمادگی خود را اعلام کرده تا دارندگان مدرک PHD به صورت مشخص روی موضوعات معین کار کنند تا خروجی مناسب را در این زمینه کسب کنند.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا