مجله حوادث

معرفی شدگان «آزمون آموزگاری» بخوانند

آفتاب‌‌نیوز :

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی، هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در ۳۸۶ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در ۲۳۲ شهرستان در سراسر کشور برگزار و نتایج اولیه آن سه‌شنبه ۳۰ خرداد اعلام شد.

بر اساس نتایج اولیه منتشر شده، معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون آموزگاری مقطع ابتدایی و ابتدایی استثنایی می‌توانند از امروز پنجشنبه اول تیر تا سه روز دیگر و حداکثر ظرف ۷۲ ساعت یعنی تا شنبه (سوم تیر) با ورود به پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir با استفاده از گزینه “ورود” از طریق درگاه دولت و با استفاده از شماره همراهی که مالکیت آن برای داوطلب آزمون است، نسبت به تکمیل و بارگزاری فرم اطلاعات فردی اقدام کنند.

بدین این منظور بارگزاری عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و سایر مدارک الزامی است.

همچنین بر این اساس، متقاضیانی که طبق نتایج اولیه مشمول معرفی شدگان چندین برابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و نیز معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و در نهایت فرآیند ارزیابی تکمیلی وزارت آموزش و پرورش هستند، باید به منظور انجام اقدامات بعدی از روز شنبه سوم تیر ماه به نشانی درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، از فرآیند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینشی خود مطلع شوند.

مراحل فرآیند ارزیابی تکمیلی
درواقع داوطلبان معرفی شده واجد شرایط باید جهت بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت نام در آزمون مذکور و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی در این مرحله، مطابق زمان تعیین شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام کنند.

پس از طی اقدامات یاد شده و دریافت معرفی نامه عکس دار از کارگروه‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، داوطلبان باید با پرینت کارنامه اولیه خود و کارت ملی طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوطه جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه‌های ارزیابی مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز چیست؟
داوطلبان علاوه بر تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)، اصل و تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت)، اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران و اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان را به همراه داشته باشند و کد رهگیری مربوط به تاییدیه ارسال الکترونیکی فرم اطلاعات فردی را ارائه دهند.

مدارک امتیاز آور جهت ارزیابی تکمیلی
کسب مقام در مسابقات و رویداد‌ها و جشنواره‌های معتبر استانی و ملی و جهانی، سوابق فعالیت‌های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری‌های نوین، گواهی‌های معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تالیف و تدوین مقالات معتبر و نیز تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی، مدارک امتیاز آور جهت ارزیابی تکمیلی محسوب می‌شوند.

نکات مهم
ارزیابی تکمیلی در در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام می‌شود و عدم مراجعه داوطلب در روز، تاریخ و ساعت تعیین شده به منزله انصراف او است.

برای داوطلبانی که در دو کد شغل محل حائز امتیاز برای معرفی شده‌اند، استان محل انجام ارزیابی تکمیلی، اولویت انتخاب اول داوطلب محسوب می‌شود و از این رو داوطلب باید مدارک مربوط به امتیاز بومی پذیری و سایر مولفه‌های امتیازآور را به استان محل ارزیابی تکمیلی خود تحویل دهد.

همچنین عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده بر اساس اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

به گزارش مجله رز، نهایتا بر اساس نتایج این آزمون آموزگاری، ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. در واقع در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد. 

۵۳۴ هزار و ۴۰۴ داوطلب برای آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۵۴ هزار و ۹۹۳ داوطلب زن و ۷۹ هزار و ۴۱۱ نفر مرد بودند.

امسال طبق قانون، حداقل سن شرکت در آزمون آموزگاری ۲۰ و حداکثر سن ۴۰ سال بود و دهه شصتی‌ها نیز توانستند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین پیش‌تر سهم نمره آزمون کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد بود، اما در آزمون آموزگاری برگزار شده، سهم آزمون ۴۰ و سهم مصاحبه ۶۰ درصد درنظر گرفته شد.

با این حال طبق تغییراتی که این آزمون طی امسال داشت می‌توان گفت ورود و شرکت در آزمون تسهیل شده، اما قبولی در آن سخت‌تر شده است. به طوری که کل آزمون ۱۰۰۰ امتیاز داشت و ۴۰۰ امتیاز مربوط به آزمون کتبی و ۶۰۰ امتیاز مربوط به ارزیابی تکمیلی و مصاحبه بود و حداقل نمره برای قبولی نیز ۴۷۰ امتیاز است.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا