مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

کشور دانمارک برای تحصیل

کشور دانمارک به عنوان یک کشور نوردیک، متشکل شده از 443 جزیره می باشد.. دانمارک در سال 1973 به عضویت  اتحادیه اقتصادی اروپا در آمده است. این کشور به عنوان یکی از کشور های توسعه یافته، دارای با کیفیت ترین و بالاترین سطح زندگی و رفاه اجتماعی در دنیا است و توانسته در حوزه هایی همچون آموزش، مراقبت های بهداشتی و برخورداری از حکومت دموکرات در بالاترین رتبه ها در دنیا قرار گیرد. اما هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک بستگی به شرایط دانشجویان بین المللی دارد. اگر متقاضی مورد نظر به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا قصد تحصیل در  دانمارک را داشته باشند از  تحصیلات رایگان در این کشور بهره مند خواهند شد و در صورتی که دانشجویان شهروند EEA باشند باید هزینه و شهریه دانشگاه مورد نظر در دانمارک را پرداخت نمایند. باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک بسته به شهر و موسسه آموزشی و اینکه دانشجو در چه مقطعی قصد تحصیل دارد بسیار مهم می باشد.

مهاجرت به دانمارک: هزینه های زندگی در دانمارک به شهر و جایگاهی که شما زندگی می کنید بستگی خواهد داشت، چرا که در شهرهای بزرگ هزینه های زندگی به مراتب گران تر خواهد بود. اما به طور میانگین می توان گفت در هر ماه 300 الی  500 یورو برای اقامت و تقریباً 300 یورو به عنوان هزینه های مواد غذایی، بیمه درمانی و هزینه های حمل و نقل می باشد. اما زندگی در کپنهاگ گران تر از شهرهای دیگر دانمارک می باشد و دانشجویان به طور متوسط در این شهر 1200 یورو در ماه هزینه خواهند داشت.

 فایل تصویری موسسه ملک پور در باب شرایط تحصیـل در کشـور های اسکاندینـاوی

 فایل صـوتی موسسه ملک پور در باب شرایط تحصیـل در کشـور های اسکاندینـاوی

 شرایط تحصیل کارشناسی در دانمارک

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور دانمارک را دارند، باید بدانند که می توانند در رشته های مختلف دانشگاهی در این کشور تحصیل نمایند. تحصیل آن ها می تواند در دانشگاه های دولتی و خصوصی انجام شود. دانشجویان می توانند در مهارت های مختلفی اعم از مهارت های تئوری و عملی و همینطور این دو مهارت توأمان با هم در این مقطع آموزش ببینند. به طور کلی در مورد مقطع لیسانس باید گفت در کشور دانمارک 3 نوع مدرک تحصیلی در این مقطع برای متقاضیان ارائه می گردد که شامل موارد زیر است:

 تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک

در مورد در مقطع فوق لیسانس در این کشور باید گفت که دانشجویان می توانند پس از اخذ مدرک لیسانس و فارغ التحصیلی از این مقطع، پذیرش دانشگاهی برای مقطع فوق لیسانس را اخذ نمایند. برای تحصیل در مقطع می‌ توان تحصیل به زبان دانمارکی یا انگلیسی را برگزید. جهت تحصیل به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان 6.5 آیلتس مورد نیاز است. دانشجویان باید در آخر تحصیل خود، پژوهش مربوط به رشته تحصیلی ارائه نمایند.

 تحصیل دکترا در دانمارک

بسیار مورد توجه است. با توجه به اینکه این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار قدرتمند و شناخته شده در سطح جهان است، می توان دانمارک را برای تحصیل دکترا برگزید. مقطع دکترا در کشور دانمارک حدود ۳ الی ۴ سال زمان خواهد برد و دانشجویان در دوره تحصیل خود باید حدود ۳۰ واحد تحصیلی را پاس نمایند. برای تحصیل در این مقطع نیز نیاز به ارائه مدرک آیلتس برای تحصیل به زبان انگلیسی با نمره حداقل ۷ می باشد. تحصیل در این مقطع می تواند همراه با انواع بورسیه های تحصیلی نیز باشد.

شهریه دانشگاه های دانمارک

در دانمارک علاوه بر دانشگاه های دولتی، دانشگاه های خصوصی و … وجود دارد که متقاضیان می توانند نسبت به رشته و دوره های تحصیلی اقدام به تحصیل نماید. دانش آموزان بین المللی باید بتوانند به یکی از زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی و یا  آلمانی که در مدارس دانمارک تدریس می شود، تحصیل کنند. به همین دلیل باید در یک سطح معقول و منطقی زبان تدریس را درک کنند. هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک در مدارس شامل هزینه های اقامت در دبیرستان، همچنین هزینه های غذا و هزینه های شهریه مدارس می باشد. فلذا دانش آموزان باید مستنداتی را جهت ارائه بودجه کافی برای حمایت از خود در حین اقامت در دانمارک ارائه دهند. مقدار هزینه زندگی در  دانمارک در سال 2021 برای دانش آموزان 6.166 کرون دانمارک در ماه می باشد . حال دانش آموزان نسبت به ماه هایی که در دانمارک حضور دارند باید 6.166 کرون دانمارک  را در ماه های حضور در دانمارک ضرب کنند.

دانش آموزان می توانند برای تائید بودجه کافی جهت حمایت خود در طول اقامت خود در دانمارک اسنادی مبنی بر بیانیه بانکی را ارائه دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانمارک مستلزم دریافت پذیرش از موسسات و دانشگاه های معتبر از نظر آموزشی است. الزامی است که دانشجویان مهارت هایی زبانی خود را در یکی از زبان های دانمارکی، انگلیسی و یا آلمانی ارائه دهند. برخی از دانشجویان بین المللی می توانند قبل از دریافت پذیرش در دانشگاه در دوره های مقدماتی ثبت نام نمایند. البته باید در نظر داشته باشند:

دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در موسساتی عالی باید پذیرش دریافت کنند که دارا ی اعتبار عمومی باشد و توسط موسسات ارزیابی دانمارک EVA تائید شده باشد. علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، باید در نظر داشت که دانشجویان بین المللی می توانند مستنداتی در جهت تامین هزینه های زندگی و تحصیل در دانمارک و در مقطع کارشناسی ارائه دهند. دانشجویان می توانند شهریه تحصیل خود را در برنامه های آموزشی مورد نظر بپردازند و در صورتی که شهریه یک ترم را پرداخت کنند می توانند به عنوان مستند، بودجه کافی که در نظر گرفته اند را ارائه کنند. البته دانشجویانی که هزینه های زندگی و تحصیل در دانمارک را در مقطع کارشناسی پرداخت کرده اند نیاز به ارائه مستندات برای ساله های آینده ندارند. در ادامه به هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت:

سومین دانشگاه برتر دانمارک که در سال 1969 تاسیس شده است، دانشگاه آلبورگ می باشد. این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، پذیرای دانشجویان می باشد. سطح علمی دانشگاه آلبورگ دانمارک بسیار مطلوب می باشد و در تازه ترین رده بندی این دانشگاه در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در حوزه مهندسی برترین دانشگاه در سطح اروپا و ششمین دانشگاه در سطح جهان می باشد. زبان اصلی تحصیل در این دانشگاه دانمارکی است ولی با توجه به پذیرش دانشجویان بین المللی، متقاضیان می توانند با اخذ مدرک زبان در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه های دانمارک طیف وسیعی از موضوعات تحصیلی و مطالعاتی را ارائه می دهد و دانشجویان در دانمارک نقش اصلی را در اهداف آموزشی دنبال می کند و به روش های نوآوری در نظام آموزشی دانمارک تدریس می شود. به همین جهت دانشجویان در هر موضوعی انتخاب رشته داشته باشند می توانند انتظار داشته باشند که کیفیت عالی و استاندارد های بالایی را از دانشگاه های دانمارک باید انتظار داشته باشند. در اینجا برخی از گزینه های محبوب جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را خدمتتان اعلام می نماییم.

دانشگاه صنعتی دانمارک در سال 1826 در 12 کیلومتری کپنهاگ تاسیس شد. در امسال بیش از 30 درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 4 سال می باشد. از مزایای تحصیل در این دانشگاه می توان به وجود بورسیه های متفاوت، فرصت های متنوع کار در حین تحصیل و کار پس از تحصیل و کیفیت بالای آموزش اشاره نمود. شهریه دانشگاه فنی دانمارک متناسب با نوع رشته و مقطع تحصیلی دانشجو می باشد اما به طور متوسط شهریه سالیانه برای مقطع کارشناسی 15 هزار یورو و مقطع ارش 30 هزار می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری در دانمارک نسبت به مقاطع دیگر کمی متفاوت است. تحصیل در این مقطع بیشتر به صورت پروژه ای و تحقیقاتی انجام می شود. تحصیل در مقطع دکتری در کشور دانمارک به دو صورت Self Fund و Full Fund ارائه می گردد. همواره کشور دانمارک به تحصیلات و بحث پژوهش و تحقیقات بسیار اهمیت می دهد. به همین جهت شرایط ویژه را برای تحصیل دانشجویان در نظر گرفته اند. البته برخی از دانشجویان می توانند از  در مقطع دکتری استفاده نماید.

یکی از نقاط قوت تحصیل در دانمارک در مقطع دکتری تحصیل به زبان انگلیسی می باشد، از این رو دانشجویان بسیاری تمایل دارند برای تحصیل در این کشور اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایند. اما هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک در مقطع دکتری 12.500 الی 30.000 یورو می باشد. البته دانشجویانی که بتوانند از بورسیه تحصیلی در این مقطه استفاده کنند هزینه های آنان بسیار کاهش پیدا می کند.

ای مطلب را از دست ندهید!

هزینه تحصیل در دانمارک به چه صورت است.

هزینه زندگی در دانمارک ماهیانه چقدر است.

مزایای تحصیل و زندگی در دانمارک چیست.

وضعیت ویزای همراه دانمارک چگونه است.

تحصیل فوق لیسانس و دکتری در دانمارک چه مزیتی دارد.

پیش نیازهای تحصیل در دانمارک کدامند.

فایل صوتی این ویدئو

فایل تصویری موسسه ملک پور در باب شرایط و هزینه زندگی و تحصیل در دانمارک

 هزینه اسکان دانشجویی در دانمارک

هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک از نظر مسکن و اقامتگاه به صورت اجاره ای بسته به نوع ملک، اندازه و محل زندگی می تواند بسیار متفاوت باشد. اغلب در هر کشوری موقعیت مکانی تعیین کننده مقدار اجاره بها است. البته و در عین حال نمی توان گفت مسکن هایی که دورتر از کپنهاگ می باشد، قطعاً ارزان تر خواهد بود. به طور کلی باید در نظر داشته باشید که اقامت در دانمارک ارزان نیست. با این حال دانشجویان می توانند با یافتن محل های اقامت مشترک هزینه های خود را کاهش دهند. همچنین باید در نظر داشته باشید که آپارتمان های مبله به میزان 25 الی 30 درصد گران تر می باشد. مهم است بدانید که پرداخت هزینه های خدماتی همانند هزینه های آب و برق و … معمولا از اجاره بها مستثنی است. در این حالت هزینه های خدمات شما به همراه اجاره بها به صورت ماهانه به صاحب خانه پرداخت می شود. البته دانشجویان می توانند برای اسکان خود مستقیماً با صاحب خانه با تشریفات لازم اقام به قرار داد نمایید و یا می توانید از طریق خدمات یک شخص ثالث ستفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید!

  زینه تحصیل در دانمارک از نظر مواد غذایی

در ابتدا باید به این موضوع اشاره داشت که هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک از نظر مواد غذایی در این کشور ارزان نمی باشد. البته افرادی که در دانمارک مشغول به فعالیت کاری می باشند با توجه به درآمد بالا، مطالب کمی متفاوت می باشد. قیمت مواد غذایی در دانمارک به طور کلی بالا می باشد. به طوری که وقتی دانشجویان وارد فرودگاه دانمارک می شوند و با مطلع شدن از قیمت یک هات داگ ممکن است تعجب کنند. البته باید به یاد داشته باشید که در تمام فرودگاه های دنیا قیمت مواد غذایی بالا می باشد. با این وجود برای بهره مندی از قیمت های ارزان قیمت در مواد غذایی می توانید از فروشگاه های زنجیری و سوپر مارکت ها استفاده کنید و با بخت پز در منزل، هزینه های خود را مدیریت نمایید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را مشاهده فرمایید

خروج از نسخه موبایل