مجله عمومی

دریانوردی ۶۵ هزارکیلومتری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش پس از ۶۵ هزارکیلومتر دریانوردی و سفر به دور کره زمین به کشورمان بازگشته است.

منطقه یکم  نیروی دریایی ارتشبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ امیر دریاداردوم قادر وظیفه پنج شنبه شب در گفتگوی خبری شبکه خلیج فارس افزود: این ناوگروه متشکل از ناو بندر جمهوری اسلامی ایران مَکران و ناو شکن کاملا ایرانی دنا است که اوایل آنلاین ماه سال گذشته سفر دریایی خود را از بندرعباس آغاز کرد.

وی گفت: این ناوگروه تاکنون ۲۳۳ روز سفر دریایی داشته است.

امیر وظیفه افزود: این ماموریت دریایی با هدف تحقق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریای ارتش و لزوم حضور در آب‌های بین المللی برای نمایش عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجرا شد.

وی گفت: در تاریخ دریانودری کشورمان برای اولین بار است که دور کره زمین را طی کرده ایم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در بندرعباس افزود: موفقیت در این ماموریت نتیجه تلاش نیرو‌های متخصص و آموزش دیده است.

امیر وظیفه گفت: ناوشکن دنا کاملا ایرانی است که هشت ماه حضور مسمتر و بدون اتکا به دیگران داشته است.

وی افزود: ناو بندر مکران نیز نقش پشتیبانی در این ناوگروه داشته به طوری که همه نیاز‌ها و امکانات لازم را تامین می‌کرد به طوری که حتی یک بیمارستان با کادر متخصص و حتی بانک خون همراه داشت و یک مورد جراحی موفقیت آمیزآپاندیس نیزدر این ناوگروه داشتند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: مهمترین زیرساخت نیروی دریایی ارتش، نیروی انسانی است که به لطف خدا ما دارای نیروی انسانی ولایت مدار، ارزشی و دارای تخصص و مهارت هستیم.

امیر وظیفه افزود: این ناوگروه از اقیانوس هند، آرام که البته برخلاف اسمش بسیار ناآرام است و اقیانوس اطلس را طی کرد و با توجه به استفاده از نرم افزار ایرانی هوشمند پیش بینی شرایط جوی و دریایی مشکل در طول دریانوردی نداشت به طوری که چهار بار از خط استوا عبور کردند با وجود اینکه برخی از کارشناسان می‌گفتند که سفرناوشکن‌های سنگین به اقیانوس ها می تواند خطرناک باشد.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دیپلماسی دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح پایدار و عدم سلطه پذیری و سلطه گری است لذا نیروی دریایی بدنبال تحقق این دیپلماسی است که موجب بازدارندگی و صلح پایدار با حضور در آب‌های بین المللی است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرز جغرافیایی ندارد.

امیر وظیفه افزود: امروز امت اسلامی در سراسر جهان خوشحال است که ایران عزت و اقتدار امت اسلامی را در عرصه جهان نشان داده است و همچنین به کشور‌های جهان نیز نشان داده شد که ایران عزیز قدرتمند است.

وی با قدردانی از خانواده‌های نیرو‌های مشغول در این ناوگروه گفت: اگر امروز در دریا حضور مقتدرانه‌ای داریم مدیون خانواده‌های نیرو‌های جان بر کف نیروی دریایی هستیم که با افتخار و ایثار بار زندگی را در نبود مردان خانواده به دوش کشیدند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش افزود: خانواده‌هایی از ۲۹ استان در مراسم استقبال از نیرو‌های این ناوگروه در بندرعباس حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید؛ آمادگی خانواده های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای استقبال

وی گفت: فردا نیز از این ناوگروه در شهرستان جاسک با حضور لنج‌های صیادی، شناور‌های مرزبانی و نیروی دریایی سپاه استقبال می‌شود.
مراسم‌های استقبال و تقدیر از نیرو‌های این ناوگروه تا سوم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

گزارش امین حسنی از این افتخارآفرینی دریایی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا