کسب و کار محلیمجله علمی و پزشکی

بهترین روش کاشت مو

اگر برای بازگرداندن موهای نازک خود به کاشت مو فکر می کنید، تنها نیستید. بر اساس آخرین تحقیقات، حدود 85 درصد از مردان و 40 درصد از زنان تحت تأثیر ریزش مو قرار دارند و ترمیم مو این شانس را برای داشتن موهای پرتر ارائه می دهد. فناوری های موجود این روزها برای درمان ریزش مو قابل توجه است. درمان های مختلفی از سوی ارائه دهندگان مختلف وجود دارد. اما اگر به طور خاص به کاشت مو فکر می کنید، چگونه تصمیم می گیرید که کدام نوع کاشت مو برای شما بهترین است؟

جراح کاشت مو شما می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز را متناسب با شرایط شما در اختیار تان قرار دهد تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. اما بیایید در این مقاله، به برخی از انواع مختلف روش های کاشت مو طبیعی و آنچه که به این روش ها مربوط می شود، بپردازیم. در انتهای مقاله نیز به ارائه بهترین روش کاشت مو و توضیحاتی در این رابطه پرداخته شده است.

کاشت مو به روش FUE (استخراج واحد فولیکولی)

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی، از مجموعه ای از ابزارهای طراحی شده خاص برای استخراج فولیکول های مو، به صورت یک به یک استفاده می کند. این روش نیازی به برش تهاجمی یا بخیه و منگنه ندارد. سپس فولیکول ها به قسمت های یک تا چهار تار مو تقسیم می شوند و در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند. مراقبت زیادی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ ضربه ای به فولیکول ها وارد نمی شود، این مراقبت ها تضمین کننده این است که مو در موقعیت جدید خود به خوبی رشد می کند.

روش استخراج واحد فولیکولی نسبت به FUG/FUT به زمان بیشتری نیاز دارد، از معایب دیگر آن می توان به ضرورت تراشیدن مو در  جراحی اشاره نمود. با این حال، اما روش ترجیحی و پیشنهادی بسیاری از کلینیک ها و متخصصان است، زیرا زمان بهبودی بسیار سریع تری دارد، همچنین با توجه به برش های کوچک در این روش، زخم و درد نیز در این روش کمتر است.

کاشت مو به روش DHI

تکنیک DHI که با قلم کاشت انجام می شود، به معنی کاشت مستقیم مو می باشد و با نام هایی مانند تکنیک قلم چوی و کاشت موی نتراشیده نیز شناخته می شود. این روش بر اساس تکنیک FUE است؛ ولی به عنوان یک روش جدید کاشت مو در نظر گرفته می شود. بزرگترین تفاوت آن با FUE این است که در کاشت مو به روش DHI نیازی به باز کردن کانال قبل از کاشت فولیکول های مو نیست. در کاشت مو که با تکنیک DHI Choi pen انجام می شود، گرافت های استخراج شده از ناحیه اهداکننده مستقیما به ناحیه گیرنده پیوند می شوند.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT روشی جدید در مقایسه با سایر روش های کاشت مو مانند FIT و FUT است. در این روش، همه مراحل کاشت توسط پزشک شما کنترل می شود و با دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. در کاشت مو به روش SUT، فولیکول‌ها به صورت دستی برداشته و پیوند نمی‌شوند، آنها توسط پانچ لیزری از محل اهدا کننده که معمولاً پشت سر شماست جدا می شود و سپس منجمد شده و در نهایت به مناطق طاس سر شما منتقل می شود. به دلیل انجماد فولیکول های مو، از تخریب شان جلوگیری می شود. در روش SUT با توجه به وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه های مو در طی آن از بین می رود.

مزایای استفاده از روش کاشت مو به روش SUT

  • در روش SUT متقاضی بیهوش نمی شود؛ بلکه از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • برداشتن لایه های پوست در این روش انجام نمی شود.
  • عوارض جانبی در روش کاشت SUT زیاد نیست، زمان نقاهت کوتاه، سوراخ، زخم و خونریزی بسیار کم از دیگر مزایای این روش هستند.
  • سرعت انتقال فولیکول های مو از محل اهدا کننده به محل گیرنده نیز بالاتر از سایر روش های کاشت مو است.

کاشت مو به روش BHT

BHT (کاشت موی بدن) پیوند مویی است که با استفاده از همان تکنیک FUE (استخراج واحد فولیکولی) انجام می شود، بنابراین این روش نیز بدون بخیه است. در این روش ناحیه اهدا کننده مو پشت سر نیست، بلکه قسمت دیگری از بدن شامل ریش، سینه، پشت، ناحیه شکم، پاها و بازوها می باشد. پس از برداشت پیوند از هر یک از این نواحی بدن، بر روی ناحیه طاسی سر پیوند زده می شود.

BHT فقط در افرادی که از طاسی شدید رنج می برند، که دارای موهای ذخیره شده بسیار کمتر یا بسیار نازک در پشت سر خود هستند، انجام می شود.

BHT (کاشت موی بدن) یک روش FUE است که تنها در ناحیه اهداکننده با آن تفاوت دارد. در پیوند موی بدن به سر چند پارامتر مهم وجود دارد که برای مشاهده سازگاری موهای بدن (ناحیه اهداکننده) و موهای سر (ناحیه گیرنده) باید در نظر گرفته شوند. ناحیه اهدا کننده می تواند هر قسمت از بدن مانند ریش، سینه، پشت، ناحیه معده، پاها و بازوها باشد، ضخامت و جهت این موها به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است.

مزایای استفاده از کاشت مو به روش BHT

  • افرادی که از طاسی شدید رنج می برند و پس از دریافت نتایج ضعیف از روش های سنتی کاشت مو، امید خود را از دست داده اند، می توانند با استفاده از تکنیک BHT (کاشت موی بدن) موهای ضعیف خود را بازیابی کنند.
  • در این تکنیک دوخت و بخیه وجود ندارد.
  • ذخیره مو برای برداشت به منظور پیوندهای آینده همیشه وجود خواهد داشت.
  • در این روش، زمان بهبودی سریع است و جای زخم ناچیزی بعد از پیوند باقی می ماند.
  • نیازی به بیهوشی کامل در این روش نیست.

کاشت مو به روش ترکیبی

در این روش، چند تکنیک با هم، در عمل کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا به ترکیب روش های FUT  و FUE می پردازیم:

با توجه به اینکه هر روش کاشت مو مزایای خاص خود را دارد، یک راهکار برای بهره گیری از مزایای هر دو روش، ترکیب آنهاست.  FUE  معمولاً برای مشتریانی که ناحیه طاسی نسبتاً کوچک تا متوسط ​​ دارند توصیه می شود. از سوی دیگر، FUT برای مردان و زنان با ناحیه طاسی گسترده توصیه می شود. با ترکیب این دو تکنیک، شما به طور موثر به حداکثر پوشش ممکن ناحیه ریزش مو، دست می‌یابید، در عین حال زمان انجام عمل را تا حد زیادی کاهش می‌دهید.

ترکیب این دو روش روشی موثر برای درمان بیمارانی است که دچار ریزش شدید مو شده اند. روش ترکیبی ابتدا شامل استخراج بافت های نواری برای FUT و سپس نهایی کردن فرآیند با FUE می باشد. از مزایای روش ترکیبی این است که با استفاده از آن، دستیابی به موهایی با تراکم بالا در سریع ترین زمان ممکن محقق می شود؛ زیرا برداشت پیوند، با حداکثر تعداد فولیکول ممکن، انجام می شود.

بهترین زمان برای کاشت موی سر

معمولاً، توصیه نمی شود که در سنین زیر 25 سال پیوند مو انجام شود.

فاکتور سن برای انجام کاشت موی سر،  اغلب در مورد مردان مطرح است.

ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص شود، چنانچه ریزش مو دلیل ژنتیکی داشته باشد، معمولا در سن 30 سالگی، ریزش موی شما تثبیت شده است. این بدان معنا نیست که نمی توانید زودتر کاشت مو انجام دهید. اما بهتر است که صبر کنید تا ریزش موی شما متوقف شود تا پزشک مو یا تکنسین ترمیم مو بتواند ایده خوبی از الگوی ریزش موی شما به دست آورد. این می تواند در حصول نتایج قابل قبول تر کمک کند.

این در حالی است که افرادی که به دلیل جراحت و صدمه موهای سر خود را از دست داده‌اند، می‌توانند در هر سنی عمل کاشت مو را انجام دهند.

بهترین روش کاشت موی سر در ایران

موهای شما شایسته بهترین درمان هستند. و زمانی که موهای کاشته شده را دریافت می کنید، باید با بقیه موهای شما به صورت کاملا طبیعی ترکیب شود ؛ به طوری که موهای طبیعی و قسمت کاشت از هم قابل تفکیک نباشند و یا ظاهری زشت و زننده ایجاد نکنند.

اینکه چه روشی بهترین است، با یک جمله قابل بیان نیست و با توجه به مزایا و معایب هر روش و شرایط بیمار و معیارهای او متفاوت می باشد:

به عنوان مثال، ممکن است فرد از طاسی شدید حتی در نواحی پشت سر خود رنج ببرد ، لذا امکان استفاده از موهای سر را به عنوان اهدا کننده نخواهد داشت و انتخاب های او محدود می شوند؛ شاید بتوان گفت برای این فرد روش BHT مناسب است.

به عنوان مثالی دیگر گاهی فرد به هیچ عنوان نمی خواهد موی سر خود را بتراشد؛ این مورد به خصوص در زنان رایج است؛ لذا روش FUE با وجود مزایای فراوان به این فرد توصیه نمی شود.

علاوه بر موارد بالا مواردی تخصصی نیز وجود دارد که باید پزشک شما آنها را بررسی کند و سپس گزینه یا گزینه هایی را به شما پیشنهاد دهد.

بهترین روش کاشت مو برای خانم ها

برخی از پزشکان تخمین می زنند که از هر پنج زن، یک زن درجاتی از ریزش مو را تجربه می کند که معمولاً به دلیل افزایش سن، بیماری یا تغییرات هورمونی پس از یائسگی ایجاد می شود. زنان ترجیح می دهند به جای ریزش موها به صورت تکه‌ای، نازک شدن جزئی در سرتاسر پوست سر را تجربه کنند.

برای اصلاح این مشکل، برخی از خانم ها استفاده از کلاه گیس یا اکستنشن مو را انتخاب می کنند. برخی دیگر با استفاده از یک داروی تجویزی موضعی موفقیت هایی داشته اند. اثربخشی چنین داروهایی در برخی از بیماران کم است و در برخی دیگر به سادگی از ریزش بیشتر مو جلوگیری می کند. جراحی کاشت مو ممکن است گزینه ای برای کسانی باشد که با روش های بالا  احساس ناراحتی می کنند یا از آنها نتیجه نگرفته اند.

در کلینیک تخصصی کاشت مو مریم قربانی، ما کاشت مو به روش DHI را به دلایل زیر به اغلب بیماران زن توصیه می کنیم.

  • تکنیک DHI نیازی به اصلاح کامل ندارد.
  • تکنیک DHI شامل روش ‌های مدرن است که آن را برای زنان امروزی مناسب‌تر می‌کند.
  • در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو، DHI زمان بهبودی سریع‌تری دارد اما عمل جراحی طولانی‌تر است.
  • علاوه بر این، ناحیه اهداکننده در تکنیک DHI ، معمولاً در پشت سر قرار می‌گیرد که باعث می‌شود زخم های پس از جراحی کمتر مشخص شود.

این نکته را در نظر بگیرید که این پیشنهاد شاید برای تمام خانم ها مناسب نباشد؛ لذا پزشک شما در مرحله اول پوست و موی شما را ارزیابی می کند و سپس به شما بهترین روش کاشت مو را ارائه می دهد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا