اقتصادیکسب و کار محلیمجله علمی و پزشکیمجله عمومی

محصولات ضد پیری پوست و واقعیت‌هایی درباره آن‌ها

ویژگی کرم ضد چروک

تاثیرگذاری  کرم روز لاکچری کوین به ترکیبات به کار رفته در این محصول بستگی دارد. چنانچه به لیفت صورت و سفت شدن پوست تمایل دارید این محصول کمک زیادی به شما نخواهد کرد، بلکه فقط در حفظ رطوبت و انعطاف پوست موثر است.

با افزایش سن و قرار گرفتن در برابر عوامل متعددی از جمله آلودگی، حرارت، مواد شیمیایی و محصولات آرایشی، پوست خشک می‌شود، بنابراین  کرم شب لاکچری کوین معمولا حاوی مرطوب کننده و سایر ترکیبات مفید است که برای بهبود رنگ پوست، بافت‌های سلولی و جلوگیری از ایجاد خط روی پوست از آن استفاده می‌شود.

در ادامه به مهم‌ترین عناصری که باید در ساختار این کرم وجود داشته باشد اشاره می‌کنیم. هنگام خرید کرم ضد چروک مناسب به وجود این گزینه‌‌ها در ترکیب کرم دقت کنید.

مرطوب کننده

مرطوب کردن پوست می‌تواند نقش بسیار زیادی در جلوگیری از پیری زودرس پوست داشته باشد. این ماده داخل منافذ پوست نفوذ می‌کند، انعطاف آن را افزایش می‌دهد و مانع کش آمدن پوست می‌شود. انواع مختلف مرطوب کننده‌های تجاری به صورتِ پماد، کرم، لوسیون، سرم، ژل و روغن در بازار وجود دارد که حاوی پروتئین، موم، گلیسیرین، لاکتات و … است.

رتینوئید (Retinoids)

شامل ویتامین A  که به صورت موضعی برای ترمیم پوست آسیب دیده و محافظت از آن در برابر اشعه مضر خورشید به کار می‌رود. این ماده تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهد.

ویتامین C و E

این عناصر آنتی اکسیدان‌هایی قوی به شمار می‌روند که رادیکال‌های آزادِ پوست مانند اکسیژن را کنترل می‌کنند. کنترل رادیکال‌های آزاد اهمیت زیادی در زنده نگه داشتن سلول‌ها دارد.

خرید کرم ضد چروک مناسب

پیش از هر چیز جنس پوست خود را بشناسید و با توجه به آن  کرم لاکچری کوین اصل مناسب را انتخاب کنید تا تعادل سطح چربی پوست بر هم نریزد.

این کرم، برای بخش‌های مختلف پوست تولید می‌شود. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، اگر می‌خواهید چنین محصولاتی را روی پوست خود به کار ببرید، حتما کرم مناسب دور چشم را به طور جداگانه تهیه کنید.

پوست چرب

پوست چرب، به طور طبیعی چربی زیادی تولید می‌کند، پس برای جلوگیری از ایجاد آکنه، پیش از خرید با پزشک متخصص مشورت و کرم ضد چروکی را که چربی کم‌تری دارد، انتخاب کنید.

پوست خشک

پوست خشک مستعد پیری زودرس است، بنابراین باید به طور مرتب آن را مرطوب نگه دارید و چنانچه تمایل به استفاده از این کرم دارید، نوعی را انتخاب کنید که چربی بیش‌تری دارد.

توصیه: بعد از چند ماه استفاده از یک محصول ضد چروک، کرم خود را تغییر دهید. پوست بدن، خود را با شرایط جدید تطبیق می‌دهد و بعد از مدت طولانی ممکن است نسبت به محصولات واکنشی خنثی داشته باشد.

برای تقویت پوست خود می‌توانید از ماسک‌های خانگی و طبیعی نیز کمک بگیرید. برای مثال یکی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید ماسک آلوئه‌ورا است که به عنوان مرطوب کننده و آبرسان قوی پوست شناخته می‌شود.

رفع چین و چروک با دارو امکان پذیر نیست، زیرا در واقع سلول‌های پوست از بین رفته‌اند. استفاده از کرم‌های ضد چروک پیش از آسیب رسیدن به پوست توصیه می‌شود. برای افرادی با پوست خشک از اوایل ۲۰ سالگی و در صورت داشتن پوستی چرب از سن ۳۰ به بعد، محصولات ضد چروک را می‌توان به کار برد.

پیشنهاد مطالعه: برای خرید عطر اصل مطلب را مطالعه کنید.

 از چه سنی کرم ضد پیری استفاده کنیم؟

سن مناسب برای استفاده از نقش به سزایی در بالا بردن کارایی آن خواهد داشت. با مشاهده اولین چروک در آینه می توانید استفاده از کرم های ضد پیری را شروع کنید. با 25 سالگی، هنگامی که تولید کلاژن و کشش در پوست شروع به کاهش می کند، اولین چروک صورت در جوانی می شود. کرم های ضد پیری را می توان از سن 21 سالگی شروع کرد.این کرم ها با ترکیبات متفاوت در هر سنی اثرات مختلفی را نشان می دهند. بنابراین باید توجه داشت که کرم انتخابی متناسب با سن و نیازهای شما خریداری شود.

سن 30+ سالگی و تاثیر کرم ها

با دهه 30، چین و چروک ها بیشتر نمایان می شوند. کرم های حاوی رتینوئیدها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C ، اسید هیالورونیک و یک قدرتمند ویتامین  C گام مهمی در از بین بردن چین و چروک و خطوط است.

سن 40+ سالگی و تاثیر کرم ها

با دهه 40 می توانیم به سراغ کرم های ضد پیری برویم که حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان و مواد ضد پیری هستند. برای ناحیه چشم، که علائم پیری در آنها بیشتر دیده می شود، باید به طور مرتب کرم مراقبت تهیه کنیم که خطوط ریز را کاهش دهد. علاوه بر این، ما باید کرم روز را با یک سرم مراقبت از شب برای پوست خود پشتیبانی .

مشاهده ادامه محصولات

یکی از موضوعات مهم در این سنین خشکی بیشتر پوست و افزایش نیاز به رطوبت است. ما نباید از انجام مراقبت های روزمره با کرم های ضدچروک که از رطوبت پوست ما پشتیبانی می کنند، غافل شویم! تاثیر کرم های ضد چروک در پوست را معمولا ترکیبات آنها مشخص می کند.

اثر بخشی کرم های ضد پیری به چه چیزی بستگی دارد؟

ترکیبات کرم ضد چروک و فرمولاسیون به کار رفته در آن تاثیر به سزایی در اثر بخشی آن و رفع چین و چروک پوست خواهد گذاشت. از مهمترین مواد تشکیل دهنده ی این کرم ها:

مواد تشکیل دهنده 
  • مرطوب کننده ها :اغلب کرم ها، ماسک ها و ژل هایی که بعنوان محصولات ضد پیری و رفع کننده چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی مواد فعال هستند. مرطوب کننده ها با به تنهایی می توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشیده و خطوط و چین و چروک های صورت را کمتر کنند. با ایجاد بافت پیوندی محکم و حالت ارتجاعی در پوست، انعطاف پذیری آن را بالاتر برده و از ایجاد خطوط ریز جدید جلوگیری خواهد نمود.
  • رتونوئید : اگر نگاهی به ترکیبات محصولات ضد چین و چروک بیاندازید حتما نام رتونوئید را خواهید دید. رتونوئید که شکلی از ویتامین آ (A) است بعنوان یک ماده ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد که عملکرد سلول های پوستی را تقویت می کند.
  • ویتامین C یا اسید آسکوربیک : نور خورشید و رادیکال های آزاد موجود در هوا سلول های پوست را تجزیه می کنند و باعث افتادگی و شل شدن پوست می شوند؛ ویتامین C که در ترکیبات اغلب کرم ها وجود دارد، یک آنتی اکسیدان قوی است و بعنوان محافظ پوست عمل کرده و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند
  •  عصاره ها و رایحه های متنوع : تولید کنندگان محصولات مراقبتی پوست از عصاره و رایحه های متنوعی برای ایجاد تفاوت در محصولاتشان استفاده می کنند. اغلب این عصاره ها شامل عصاره گیاهان و میوه ها هستند که هر کدام تاثیر متفاوتی روی پوست اعمال می کنند.
  • ویتامین E : به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و تاثیرات رادیکال ها ی آزاد محیطی بر پوست را کاهش خواهد داد. و مانع از آسیب به کلاژن پوست می شود.
  • کو آنزیم Q10 موجود در این کرم ها نیز به عنوان تنظیم کننده ی سلول های تولید انرژی نقش محافظتی در مقابل ایجاد خطوط ریز روی صورت ایفا می کند.

تفاوت کرم ضد چروک روز و شب 

تولیدکنندگان این محصولات برای اینکه میزان فروششان را بالا ببرند، از کلماتی مانند کرم شب و کرم روز در تبلیغات محصولاتشان استفاده می کنند و به مردم توصیه می کنند برای اعمال تاثیر گذاری بیشتر، باید از کرم های مکمل شب و روز به صورت همزمان استفاده کنند؛ در حالی که چنین چیزی حقیقت ندارد. کرم های روز و شب تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند نکته اینجاست که برخی کرم ها به دلیل مواد به کار رفته در ترکیباتشان با نور خورشید واکنش نشان می دهند و حتما باید شب استفاده شوند.

با مراقبت از پوست در هنگام خواب، اثر شدیدتری نسبت به کرم های روز ایجاد می کنند. این کرم ها  باعث ترمیم پوست در طول شب می شوند در حالی که به پوست اجازه می دهد رطوبت مورد نیاز خود را در هنگام خواب جذب کنند. ضمن محافظت از پوست با افزایش قابلیت ارتجاعی آن، به شما این امکان را می دهد که با پوستی نرمتر و محافظت شده تر در برابر چین و چروک از خواب بیدار شوید.

در مقابل فرمول سبک تری دارند. یکی از ویژگی های اصلی کرم های روز این است که ضمن حفظ تعادل رطوبت پوست در طول روز، به عنوان محافظ روی پوست نیز عمل می کند و از پوست در برابر اثرات طاقت فرسای روز و اشعه های مضر خورشیدی محافظت می کند. مواد فعال کرم ها با توجه به نیاز پوست و محدوده سنی متفاوت است. به این ترتیب کرم ضد پیری تأثیر خود را در طول روز نشان می دهد.

قیمت تاثیری در کیفیت کرم های ضد پیری ندارد!

در نظر داشته باشید که قیمت محصولات هیچ رابطه مستقیمی با کیفیت آن ها ندارد و ممکن است محصولی که ارزان تر است تاثیری به مراتب بیشتر از یک محصول پرهزینه روی پوستتان داشته باشد.

در تحقیقی که انجام شد، هشتاد زن سوئدی بین 35-64 سال به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. گروه A پوست صورت خود را به مدت 6 هفته با استفاده از کرم گران قیمت در شیشه لوکس درمان کردند، B از یک مرطوب کننده مرسوم و موجود در شیشه لوکس استفاده کرد و C از کرم گران قیمت پر شده در یک شیشه خنثی استفاده کرد. ارزیابی توسط افراد متخصص انجام شد.

شرکت کنندگان با استفاده از شیشه های A و B نسبت به شرکت کنندگان با استفاده از شیشه C محصول بیشتری مصرف کردند و در نتیجه شیشه لوکس مطابقت بهتری داشت. از نظر تأثیر محصولات بر روی چین و چروک و صافی و همچنین احساس جوانی یا زیبایی پوست تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشتند. و ظاهر پوست آنها یکی بود

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا