تعریف عکاسی کاتالوگ
عکاسی صنعتی در اصفهان یک رشته عکاسی نسبتاً تخصصی است و بسته به نوع محصولی که میفروشید ممکن است به مدلها، مفهومی با مضمون قوی یا هر دو نیاز داشته باشد تا محصول شما را به خوبی نشان دهد. عکسهای ساده محصول برای یک کاتالوگ را میتوان سریعتر اجرا کرد (البته این روش ارزانتری است) اما کار با یک مفهوم قوی طراحی شده در اطراف محصولات شما میتواند تفاوتی باشد که به دنبال آن هستید تا عکاسی کاتالوگ خود را به چیزی که واقعاً متمایز است تبدیل کنید؛ و در ذهن مشتریان شما تاثیر می گذارد.
کاتالوگ های مفهومی در مقابل عکس های مستقیم محصول
استخدام عکاس در اصفهان: هنگام گرفتن عکس های مستقیم از محصول، میخواهید آنها را به زیبایی بگیرید و مطمئن شوید که محصولات از صفحه خارج می شوند. با این حال، این عکسبرداری سادهتر است. معمولاً روی پسزمینه سفید گرفته میشود، شما اجازه میدهید محصول خودش صحبت کند.
مطمئناً باید مطمئن شوید که هر محصول به درستی و به گونه ای طراحی شده است نمایش داده می شود که بر ویژگی های مهم آن تأکید کند. بسته به آنچه می خواهید در مورد محصول خود بگویید، ممکن است بخواهید کمی آن را با یک ظاهر متفاوت طراحی کنید. عکاسی کاتالوگ مفهومی شامل یک طراحی فکر شده است که داستانی را به هم مرتبط می کند که می تواند محصول شما را بفروشد. همچنین توجه مشتریان بالقوه شما را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
تفاوت بین یک عکس مفهومی و عکاسی محصول برای عکاسی کاتالوگ چیست؟
بسته به محصولات شما، ممکن است استفاده از ترکیبی از تصاویر مفهومی برای جلب توجه و فروش محصول منطقی باشد. و عکس های ساده محصول برای مستندسازی و فهرست بندی محصولات مختلف. این نوع راه حل سفارشی راه خوبی برای گرفتن یک عکس قوی و متناسب با بودجه شما است.
هر کسب و کاری داستانی برای گفتن دارد. و نحوه تفسیر داستان به تصاویر عکاسی کاملاً به ماهیت کسب و کار فردی و محصول یا خدمات آنها بستگی دارد. با طرح گندم تماس بگیرید عکاسان ما خوشحال خواهند شد که از طریق ایده های شما بتوانند به توسعه ی کسب و کار شما کمک کنند.
قوانین طراحی کاتالوگ خوب و عکاسی کاتالوگ:
- توسل به خواسته های سبک زندگی، و احساساتی که فرد را وادار به خرید می کند: مطمئناً گاهی اوقات مردم برای برآورده کردن یک نیاز خرید میکنند، اما بیشتر اوقات فقط به دلیل تمایل خرید میکنند. مردم محصولی را بر کالای دیگر برتر می دانند که تصور میکنند پس از مبادله پولی که به سختی به دست آورده اند با آن محصول یا خدمات، احساس بهتر و رضایت بیشتری دارند.
ایجاد علاقه به محصول شما و ایجاد تمایل به خرید بستگی به این دارد که چقدر میتوانید تمایل مشتری خود را برای دستیابی به یک سبک زندگی خاص جلب کنید. به مشتریان خود نشان دهید که چگونه محصول شما با سبک زندگی آنها مطابقت دارد و فروش خود را افزایش دهید. عناصر مختلف کاتالوگ خود را حول انتقال یک سبک زندگی یا آرزوی خاص ساختار دهید. کاتالوگ شما ممکن است یک مضمون کلی داشته باشد در حالی که عکسهای تک تک محصولات میتوانند مضامین کوچک خود را داشته باشند. کپی (متن نوشتاری) که استفاده می کنید باید محصول را با جزئیات کافی برای حمایت از تصمیم خرید و پاسخ به سوالات مشتری توصیف کند. اما همچنین باید به آنها بگوید که چگونه این محصول آنها را به سبک زندگی آنها نزدیکتر میکند.
- خود را طوری تنظیم کنید که برای مخاطب خاص خود جذاب باشد: به عنوان مثال، تفاوت عمده ای بین سبک طراحی کاتالوگ تجارت به کسب و کار (B2B) و کاتالوگ تجارت به مصرف کننده (B2C) وجود دارد. کاتالوگ هایی که برای افراد جوان تر طراحی شده اند ظاهر متفاوتی نسبت به کاتالوگ مشتریان مسنتر خواهند داشت. مخاطبان شما باید به نوعی با کاتالوگ شما و نحوه صحبت آن با آنها ارتباط داشته باشند.
- محصول باید در کانون توجه کاتالوگ باقی بماند: یک قانون کلی در طراحی کاتالوگ و مفهوم سازی عکاسی کاتالوگ این است که هر چه عکس محصول بزرگتر باشد، فروش محصول بیشتر می شود. فضای بیشتری را به محصولات مهمتر (و سودآورتر) خود اختصاص دهید، هر چه محصول سود کل بیشتری ایجاد کند، عکس محصول باید بزرگتر باشد. عکاسی محصول نیز باید با مقدار مناسبی از کپی قانع کننده پشتیبانی شود. این اغلب موثرتر از نمایش همه محصولات با اهمیت یکسان است. گاهی اوقات در تلاش برای صرفه جویی در هزینه های عکاسی و چاپ کاتالوگ محصولات با هم در عکس ها گروه بندی می شوند. این می تواند نتایج کمتر از حد مطلوب را ارائه دهد زیرا هیچ محصولی برای جذب مشتری برجسته نیست.
بهتر است موارد مهم را به صورت جداگانه یا در گروه های بسیار کوچکی از محصولات مرتبط نشان دهید. نمایش محصولات بدون پسزمینه به محصول اجازه میدهد تا از شلوغی صفحه متمایز شود. با این حال، شات عکاسی مفهومی یا سبک زندگی باید برای افزودن تنوع به طراحی و انتقال حالات سبک زندگی و صحبت با آرزوهای مشتریان شما استفاده شود.
- از عکاسی محصول عالی در کاتالوگ خود استفاده کنید: ایجاد یک کاتالوگ گران است و بنابراین وسوسه کاهش هزینه ها تا جایی که ممکن است وجود دارد. صرفهجویی در عکاسی محصول واقعی مکان مناسبی برای کاهش هزینه ها نیست. عکاسی محصول مهمترین عنصر طراحی کاتالوگ است و اگر این کار به درستی انجام شود به موفقیت شما آسیب می رساند.
استفاده از تصاویر تامین کننده: در برخی از صنایع و برخی از فروشندگان می توانید عکس های عالی از محصولات آنها را برای استفاده در کاتالوگ خود دریافت کنید. فقط به خاطر داشته باشید که رقبای شما می توانند از همین تصاویر استفاده کنند. شما می خواهید تصاویری را اضافه کنید که نشان دهد چرا شما متفاوت هستید. به عنوان مثال یکی از مشتریان قبلی ما احساس می کرد که مزیت رقابتی آنها از تیم فروش و مشاوران دوستانه آنها ناشی می شود. آنها به ما سفارش دادند تا پرتره های سبک زندگی واقعاً سرگرم کننده ای از کل تیم خود ایجاد کنیم تا این جنبه از تجارت آنها را نشان دهیم. اغلب تصاویر عرضهکننده کاملاً بینظیر نیستند. تقریباً همه آنها فاقد مسیرهای برش هستند که نیاز به کار و هزینه دارند تا بتوانند در طراحی کاتالوگ شما گنجانده شوند. این باعث کاهش صرفه جویی در این تصاویر رایگان می شود و کاتالوگ شما ظاهر منحصر به فردی نخواهد داشت که واقعاً موقعیت منحصر به فرد شما در بازار را نشان دهد.
تصاویر عکاسی محصول وب سایت: بسیاری از شرکت ها با یک کاتالوگ مبتنی بر وب شروع به کار می کنند. این فقط به تصاویری با وضوح پایین نیاز دارد که می توانند با نرخ ارزان تری تهیه شوند، اما برای فرمت های بزرگتر و برای چاپ کاتالوگ در مراحل بعدی مناسب نیستند. هنگام سفارش عکاسی کاتالوگ، حتماً به این فکر کنید که آیا در مرحلهای با آن تصاویر چاپ میکنید، اگر از تصاویر با وضوح پایین برای چاپ استفاده میکنید، عکسهای محصول شما تار میشوند.
گرفتن عکس های کاتالوگ خود: اگر دوربین مناسبی دارید و می دانید چگونه از آن استفاده کنید، ممکن است بخواهید عکس های محصول خود را بگیرید. به خاطر داشته باشید که فرآیند فیزیکی عکاسی از کاتالوگ حدود 1/3 هزینه تهیه یک تصویر دیجیتال برای استفاده در طراحی کاتالوگ را تشکیل می دهد، اما این مهم ترین عامل در کیفیت تصویر تمام شده است. سرمایه گذاری روی خدمات عکاس حرفه ای که بتواند هر محصول را در بهترین نور ممکن نشان دهد منطقی است. اگر تعداد محصولاتی که برای عکاسی نیاز دارید، هزینه عکاسی حرفهای را به دلیل بودجه گزاف میکند، طرح گندم میتواند با شما مشورت کند و به شما کمک کند تا یک راهاندازی نور کلی در سایت خود راهاندازی کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. بنابراین اگر باید خودتان عکاسی کنید، حداقل تنظیمات را به درستی انجام دهید و آماده باشید که برای آماده کردن آن عکسها برای چاپ، هزینه اضافی در قسمت طراحی بپردازید. یک عکس عالی “به هزار کلمه می ارزد” اما یک عکس ضعیف می تواند به دیدگاه مشتری نسبت به شرکت یا محصول شما آسیب برساند. با صرفه جویی درهزینه برای عکاسی صنعتی آن را به خطر نیندازید. بهتر است برای صرفه جویی در چاپ، محصولات کمتری را در صفحات کمتر نشان دهید تا اینکه با عکس های بد محصول به فروش یا وجهه شرکت خود آسیب وارد کنید.
- موارد مهم را در لبه های بیرونی صفحه قرار دهید: عموماً افراد ابتدا به سمت راست بالای صفحه نگاه می کنند و سپس صفحه را به طرف دیگر می کشند. اگر آنها چیزی قانع کننده نمی بینند از آن می گذرند. بنابراین جذاب ترین محصولات خود را در گوشه های بیرونی بالایی قرار دهید. این عناصر طراحی را در بقیه صفحه قوی تر و از نظر اندازه بزرگتر کنید.
- فروش متقابل بین محصولات: پیشنهاد محصولات مرتبط می تواند فروش شما را بین 5 تا 15 درصد افزایش دهد. شما می توانید با استفاده از کپی محصول، با استفاده از فراخوان یا با قرار دادن محصولات مرتبط در کنار هم در صفحه، محصول را در کاتالوگ خود به صورت متقابل بفروشید. فروش متقابل با استفاده از وب سایت شما: تبلیغات با استفاده از چندین رسانه به طور همزمان، نسبت به تبلیغات مشابه که به طور جداگانه یا در زمان های مختلف اجرا می شوند، پاسخ بیشتری را به همراه خواهد داشت. یکی از دیگری تغذیه می کند. این در مورد کاتالوگ ها نیز صادق است. با تبلیغ وب سایت خود در کاتالوگ خود و کاتالوگ خود در وب سایت خود از تجارت متقابل رسانه ای استفاده کنید. شما می توانید کاتالوگ چاپی خود را در قالب pdf برای دانلود مردم بارگذاری کنید و وب سایت خود را در کاتالوگ چاپی ذکر کنید.
- از سبک های نوع ثابت استفاده کنید و تعداد آنها را محدود کنید: این همان موضوع طراحی ظریفی است که هر طراح خوب برای شما به آن توجه خواهد کرد. همچنین این همان چیزی است که بدون اینکه او دلیل آن را بداند، در برداشت خواننده از شرکت شما تفاوت ایجاد می کند. حرفه ای بودن را نشان می دهد و اعتبار ایجاد می کند. تعداد فونت ها و وزن فونت ها را به 2 یا 3 محدود کنید و ظاهری تمیز و ثابت در سراسر کاتالوگ خود داشته باشید. فاصله متن و قرارگیری در کنار تصاویر را ثابت نگه دارید. با سبک متن برای عناصر رایج مانند نام محصول، توضیحات محصول، و غیره سازگار باشید. فونت ها را در سبک و عملکرد خود نگه دارید، مگر اینکه سبک شما به آن نیاز داشته باشد، اغلب “کمتر است بیشتر”. فونت هایی را انتخاب کنید که به راحتی خوانده شوند و سبک آن با خواسته های سبک زندگی که می خواهید بیان کنید مطابقت داشته باشد. فونت های فانتزی می توانند خوانایی را کاهش دهند یا حتی غیرحرفه ای به نظر برسند، همچنین اگر فونت با کیفیت پایین یا بسیار کوچک باشد، مشکلات چاپ را ایجاد می کنند. نوع باید نسبت به عکس های کاتالوگ محصول ثانویه باشد. محصول خود نقطه کانونی است و تا حد زیادی به عکاسی کاتالوگ محصول بستگی دارد. متن باید خواننده را برای تصمیم گیری برای خرید حمایت کند و توجه را از تأثیر عکس ها کم نکند.
- ظاهر خود را بیش از 20 درصد از کاتالوگ به کاتالوگ تغییر ندهید: وقتی از ظاهر خود خسته می شوید، زیرا بارها و بارها آن را دیدهاید، مشتریان شما تازه شروع به تشخیص آن به عنوان تصویر برند شما می کنند. هنگامی که یک ظاهر موفق ایجاد شد، در برابر میل به تغییر مقاومت کنید. از سرمایهگذاریهایی که تاکنون روی برند خود انجام دادهاید محافظت کنید، اگر نیاز به تغییر دارید، این کار را با افزایشهای کوچک در مدت زمان طولانی انجام دهید. تکرار باعث شناخت هویت برند و شناخت برند پذیرش و فروش می شود. گفته می شود، اگر لوگوی شما واقعاً وحشتناک باشد، ممکن است به موفقیت شما آسیب برساند. اگر لوگوی شما مانع شما می شود، می توانید از تغییر برند بهره مند شوید، اما چنین تصمیمی نباید به سادگی (یا اغلب) گرفته شود. روی یک طراحی حرفهای سرمایهگذاری کنید که برای سالهای آینده، آنچه شرکت شما را نشان میدهد، نشان دهد.
- طراحی برای صرفه جویی: هزینه پست و هزینه چاپ هر سال افزایش مییابد. قالب های استاندارد کاتالوگ مقرون به صرفه تر هستند و همچنین مسائل لجستیکی کمتری را ارائه میدهند. یک طراحی کاتالوگ که از نظر قالب خیلی غیرمعمول است ممکن است با محیط مشتری مناسب نباشد و ممکن است نسبتاً سریع از بین برود (مانند یک کارت ویزیت با شکل عجیب و غریب که در کیف پول قرار نمیگیرد). برعکس، اگر کاتالوگ شما بیش از حد استاندارد و ساده باشد، ممکن است خسته کننده به نظر برسد و توجهی را که می خواهید به محصول شما جلب نکند.
- به محصولات فضایی را که شایسته آن است بدهید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. به فروشندگان برتر خود فضای بیشتری نسبت به اقلام کم اهمیت خود بدهید. محصولاتی که بیشترین سود کل را در طول زمان ایجاد می کنند، نه الزاماً اقلامی با بالاترین حاشیه سود، باید در کاتالوگ شما فضای بیشتری نسبت به اقلام با سود کمتر داشته باشند. هرچه فضای یک محصول در کاتالوگ شما بیشتر باشد، فروش بیشتری خواهد داشت. محصولی که به سختی میزنید، فروش بیشتری را تجربه میکند، اگر محصول سودآورتر شما باشد، این تفاوت بزرگتری در قیمت نهایی شما ایجاد میکند. حدود دو ماه پس از ورود به خیابان ها، باید نتایج سود را با استفاده از تجزیه و تحلیل سطح سطح تجزیه و تحلیل کنید. هزینه کل کاتالوگ (طراحی، چاپ، ارسال) تقسیم بر مساحت کل فضای فروش موجود را محاسبه کنید. سپس با ضرب کردن هزینه به ازای هر منطقه در مقدار فضای دریافتی هر کالا در کاتالوگ، میزان هزینه نمایش هر محصول را در کاتالوگ خود محاسبه کنید. این هزینه را با کل سود به دست آمده در هر مورد مقایسه کنید. 20 درصد از سودآورترین محصولات باید فضای بیشتری در کاتالوگ بعدی شما داشته باشند. به 20 درصد پایین باید فضای کمتری داده شود. با اصلاح طراحی کاتالوگ خود به این روش در طول سال ها، بازگشت سرمایه خود را بهینه خواهید کرد