اقتصادی

مقاوم سازی ۷۵۰۰واحد روستایی آذربایجان غربی امسال خاتمه می یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه از مجموع ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد روستایی در آذربایجان غربی تاکنون ۹۳ هزار و ۴۶۴ واحد مقاوم شده و این روند امسال ادامه دارد، افزود: طبق سهمیه استان در مقاوم سازی واحدهای روستایی پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: سهم این استان از برنامه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در سال‌جاری ۱۳ هزار واحد است که با توجه به نیاز و تحقق ۱۰۰ درصدی مقام سازی سال گذشته، این رقم تا ۲۱ هزار واحد قابل افزایش است.

وی اضافه کرد: ساخت مسکن پیشران تولید است و با بیش از ۱۴۰ صنعت پسینی و پیشینی ارتباط مستقیم دارد و زمانی که یک واحد مسکونی ساخته می‌شود از کارخانه فولاد و سیمان گرفته تا یک کارگاه کوچک نجاری و جامعه مهندسی کشور مشغول به کار هستند.

برزگر یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به رسالت خود در متن فرمان تاریخی حضرت امام (ره) جهت دسترسی آسان اقشار کم در آمد به مسکن ایمن و استاندارد، تلاش‌ها و برنامه ریزی مضاعفی در جهت بهبود شرایط مسکن و رفع کمبودها و معضلات آن در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عزم جدی برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور دارد، افزود: این اقدام نقش بسزایی در مقاوم سازی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها ایفا می‌کند.

برزگر با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه نهضت ملی مسکن گفت: یک هزار و ۶۰۰ واحد در قالب این طرح در هفته دولت سال گذشته در استان کلنگ زنی و برای اتمام آنها، ۱۴۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شد که از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردمی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۳ شهر زیر ۲۵ هزار خانوار استان فقط در ۹ شهر زمین تأمین و به متقاضیان مؤثر تخصیص داده شده است، یادآور شد: برای احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز تأمین شده که پنج شهر سهم اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و چهار شهر سهم منطقه آزاد ماکو است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: پس از شهریور سال گذشته، مراحل عملیاتی احداث یک هزار و ۶۱۰ واحد تحت عنوان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی آغاز شد که از این تعداد عملیات فونداسیون یک هزار و ۲۹۸ واحد به پایان رسید، اجرای اسکلت یک هزار و ۱۰۰ واحد انجام شد و ۹۱ واحد در عرض ۶ ماه پس از کلنگ زنی به مرحله اجرای سقف رسید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا