اقتصادی

سرمایه صندوق‌های خوزستان با ارزش تولیدات همخوانی ندارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا دارابی شامگاه جمعه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور رئیس‌جمهور اظهار کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این استان سه راهکار پیشنهاد می‌شود؛ اولین راهکار تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها است؛ تسریع صدور مجوزهای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در خوزستان به‌عنوان دومین راهکار پیشنهاد می‌شود چرا که سبب افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری بیشتر در استان خواهد شد.

فعال بخش کشاورزی خوزستان به سومین راهکار برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این استان اشاره کرد و افزود: برای اجرایی شدن مدیریت کشت و شبکه‌های فرعی زهکشی حداقل ۳۰ درصد آب‌بهای کشاورزی به کشاورزان نمونه الگوی کشت در استان اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۱۶۰ هزار بهره‌بردار مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش صندوق‌های کشاورزی در خوزستان هستند، خبر داد: ۱۶ طرح کشاورزی در این استان اجرا شده که تبعات مثبت آن را کشاورزان و بهره‌برداران دیده‌اند.

دارابی با اعلام اینکه سرمایه صندوق‌های خوزستان با ارزش تولیدات همخوانی ندارد و نیاز این بخش بسیار بالاست، گفت: به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار فنی نیاز است که باعث هدایت و پایدار شدن منابع اعتباراتی برای کشاورزی خوزستان می‌شود.

وی افزود: تأمین اعتبار ۵۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات خسارت سیل ۹۸، تأمین اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سامانه‌های آب‌رسانی کشاورزی خوزستان، تأمین اعتبار آب برای لوله‌کشی آب‌رسانی به مزارع خوزستان، تأمین اعتبار برای توسعه و احیای ۳۸ هزار هکتار باغات و نخیلات خوزستان، تأمین اعتبار برای گلخانه‌ها و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی خوزستان و توسعه پایانه‌های صادراتی سبزی و صیفی و گل‌های زینتی در استان از مهم‌ترین مطالبات کشاورزان و بهره‌برداران از رئیس‌جمهور است.

فعال بخش کشاورزی خوزستان انتقاد کرد: گوشت سفید، قرمز و تخم‌مرغ در خوزستان موازنه منفی دارند که به‌طور مرتب واردات استان‌های دیگر را مصرف می‌کنیم در حالی این استان ظرفیت تأمین انواع گوشت را برای مصرف‌کنندگان دارد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا