مهاجرت به یونان از ترکیه

بررسی مهاجرت به یونان

ویزای یونان با مشاوره آدونیس: یونان، کشوری در جنوب شرقی اروپا و زادگاه بازی‌های المپیک و مهد تمدن باستانی است. کشور یونان از شرق در همسایگی کشور ترکیه قرار دارد و از شمال با بلغارستان و آلبانی همسایه است. از نظر آب‌و‌هوایی باید گفت که یونان تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد. دهه گذشته به دلیل گسترش زیرساخت‌های تجاری و اقتصادی، یونان برای مهاجرت کشوری ایده‌آل محسوب می‌شود و تقاضا برای دریافت اقامت این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال‌های اخیر Vfs یونان رشد اقتصادی بسیار بالاتری نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا داشته و رونق در بازارهای داخلی خود را تجربه کرده است. در این میان صنعت گردشگری این کشور را به عنوان یکی از بزرگترین منابع درآمد آن نمی‌توان نادیده گرفت، صنعتی که حدود 20 درصد از درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد.

یونان کشوری بسیار مهاجرپذیر است و طبق آمار، حدود 25 درصد از افرادی که در این کشور حقوق دریافت می‌کنند، مهاجران خارجی هستند که موفق به اخذ شهروندی شده‌اند. واحد پول کشور یونان مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، یورو است.

افراد زیادی در سال‌های اخیر برای مهاجرت به یونان از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … اقدام کرده‌اند. دریافت پاسپورت یونانی به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به اخذ ویزا به بیش از 160 کشور جهان سفر کنید. بیشترین جمعیت مهاجر در این کشور، افرادی هستند که از کشورهای آلبانی، ایران، ترکیه، مصر و عراق وارد یونان شده‌اند. نکته مهم دیگر این است که یونان از نظر هزینه زندگی گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

معرفی مختصری از یونان

ایمیل سفارت یونان: پیش از اینکه در مورد مهاجرت به یونان و شرایط آن صحبت کنیم، اجازه دهید این کشور را به صورت مختصر به شما معرفی کنیم. یونان یکی از جنوبی‌ترین کشورهای شبه جزیره بالکان است که از جنوب، شرق و غرب به دریای اژه و دریای یونان منتهی می‌شود. بخش بزرگی از مساحت این کشور را جزایر تشکیل می‌دهند. این کشور بیش از دو هزار جزیره دارد که 170 جزیره آن مسکونی هستند. در سال 1981، یونان در اتحادیه اروپا عضو شد و از آن زمان تاکنون با قدرت در مسیر توسعه و رشد حرکت کرده است. واحد پول یونان یورو و پایتخت این کشور آتن است.

یونان کشوری غنی از آثار باستانی بوده و مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود. رشد اقتصادی اخیر در این کشور، آن را به یکی از مقاصد عالی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. یونان کشوری پر جنب و جوش و پویا است که آب و هوای مطلوب، تاریخ غنی، معماری و فرهنگ منحصر به فردی دارد.

از نظر امنیت باید گفت که به طور کلی یونان کشوری امن محسوب می‌شود میزان جرم و جنایت در ان زیاد و قابل توجه نیست. مردم یونان در سراسر جهان به خون گرمی و مهمان نوازی شناخته می‌شوند. تقریباً 99 درصد مردم این کشور از دین مسیحیت و فرقه ارتدکس پیروی می‌کنند.

یونان کشوری امن می باشد که جرم و جنایت در آن بسیار کم است

روشهای مهاجرت به یونان

روش‌ها و راهکار‌های مختلفی برای مهاجرت به یونان وجود دارد. پس از مهاجرت به یونان و درصورتی که شرایط مناسب را داشته باشید، می‌توانید برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور اقدام کنید. برخی از روش‌های مهاجرت به یونان به شرح زیر هستند:

هرکدام از این روش‌های مهاجرتی به یونان، شرایط خاص خود را دارند. بهتر است قبل از هر مهاجرت، به کمک مشاورین متخصص موسسه اصطهباناتی، تمامی روش‌ها را به طور کامل بررسی کرده و بهترین و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. روش مهاجرت به یونان، بر مزایای مهاجرتی در آینده تاثیر می‌گذارد، بنابراین مهم است که متقاضیان با توجه به شرایط مورد نظر خود و به کمک مشاورین متخصص ما، روش مهاجرتی درست را انتخاب کنند.

مهاجرت به یونان با ویزای تحصیلی

یکی از روش‌های مهاجرت به یونان، تحصیل در این کشور است. در این روش باید توجه داشته باشید که تحصیل در کشور یونان هزینه زیادی دارد و شرایط مالی خود را قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی یونان باید در نظر بگیرید و بررسی کنید. برای مهاجرت تحصیلی به یونان باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

پس از گذراندن مراحل فوق، اجازه اقامت یک ساله از طریق دریافت ویزای تحصیلی یونان را در این کشور دریافت خواهید کرد و هر سال می‌توانید آن را تمدید کنید. همچنین کشور یونان، شرایط بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بسیار با استعداد با رزومه علمی عالی فراهم کرده است. نکته مهم دیگر این است که قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر در یونان برای ادامه تحصیل، باید بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما مورد تایید وزارت علوم کشور ایران باشد.

مهاجرت کاری به یونان

یکی از راه‌های مهاجرت به یونان، دریافت ویزای کار است. اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، برای کار در کشوری که عضو اتحادیه اروپا است، ابتدا باید مجوز کار دریافت کنید. برای دریافت مجوز کار، یا باید موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما شوید یا بعد از تکمیل تحصیلات خود، برای ویزای کار اقدام کنید.

متقاضیان ویزای کار باید پاسپورت معتبر داشته باشند و ثابت کنند که امنیت کشور یونان را به خطر نمی‌اندازند. پس از دریافت پیشنهاد شغلی و پذیرش شما در مصاحبه، باید به سفارت یونان در محل زندگی خود مراجعه برای دریافت ویزای کار اقدام کند. توجه داشته باشید که روند دریافت ویزای کار، چندین ماه طول می‌کشد.

پروسه دریافت ویزای کار یونان، طولانی می باشد

سرمایه گذاری و مهاجرت به یونان

برای مهاجرت به کشور یونان از طریق سرمایه، باید از مهارت مالی بالایی برخوردار باشید. شما باید به دولت یونان ثابت کنید توانایی کسب درآمد به مبلغ 2000 یورو، 400 یورو و 300 یورو برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال به صورت ماهانه را دارید. منبع درآمد سرمایه‌گذار می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور یونان، خرید ملک در این کشور است. اگر ارزش ملک انتخاب شده حداقل 250000 یورو باشد، می‌توانید از طریق ملک خود اقامت یونان را دریافت کنید و مدت زمان فرایند دریافت اقامت، کار 2 ماه خواهد بود. با خرید ملک، از پرداخت مالیات نیز معاف هستید. خرید ملک در یونان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و سودآوری آن به بازار املاک آن کشور بستگی دارد.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

سرمایه‌گذاری در یونان مزایای زیادی به همراه دارد. این کشور در مرحله رشد و توسعه اقتصادی است و با آغوش باز از سرمایه گذارها استقبال می‌کند. همچنین در این کشور زیرساخت‌های مطلوبی برای رشد سرمایه وجود دارد. سرمایه‌گذاری در یونان به متقاضیان امکان اقامت در این کشور را نیز می‌دهد. از مزایای سرمایه گذاری در یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت این کشور

همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه‌های سرمایه گذاری در کشور یونان و اخذ اقامت این کشور، خرید ملک است. با خرید ملک در یونان، ویزای طلایی دریافت خواهید کرد و اجازه سفر به اتحادیه شنگن اروپا را نیز خواهید داشت. دریافت ویزای طلایی یونان تنها با خرید ملک برای افراد غیر اروپایی امکان پذیر است، در نتیجه متقاضیان می‌توانند با پرداخت کمترین هزینه اقامت 5 ساله را دریافت کنند.

پس از دریافت گلدن ویزای یونان، متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال، والدین و خواهر و برادرهای زیر 21 سال، والدین همسر و خواهر و برادرهای همسر زیر 21 سال خود را برای زندگی به یونان دعوت کنند.

مزیت خرید ملک در یونان این است که هزینه‌ای که برای خرید ملک در این کشور پرداخت می‌کنید در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین خواهد بود. متقاضیان مهاجرت به یونان می‌توانند با سرمایه‌گذاری و خرید ملک با قیمت 250000 یورو، اقامت این کشور را دریافت کنند.

تمکن مالی و اخذ اقامت یونان

یکی از ارزان‌ترین راهکارهای اخذ اقامت یونان، سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی است. در این روش هزینه‌ها شامل هزینه افتتاح حساب، اجاره ملک، حق بیمه و هزینه ورود به اروپا خواهد بود. دریافت ویزای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی مزایایی به همراه دارد که عبارتند از:

شرایط مهاجرت به یونان با تمکن مالی

شرایط مهاجرت به یونان با تمکن مالی شامل حال بازنشستگان، صاحبان مشاغل و کارآفرینان برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا که می‌توانند ثبات مالی خود را اثبات کنند می‌شود. با دریافت اقامت از طریق تمکن مالی، مجوز کار دریافت نمی‌کنید اما اجازه سفر به حوزه شنگن را خواهید داشت.

متقاضیان مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی باید از طریق روش‌های زیر، تمکن مالی خود را نشان دهند:

پس از صدور ویزا توسط سفارت یونان در محل اقامت متقاضی و در مدت زمان اعتبار آن، متقاضی باید به یونان سفر کرده و برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کند. حداکثر مدت زمان ویزا در ابتدا 2 سال است و هر 3 سال یکبار قابل تمدید خواهد بود.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج با یک یونانی

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج آسان نیست و شرایط خاص خود را دارد. برای اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج باید به مدت ۷ سال در این کشور زندگی کرده و به زبان یونانی مسلط باشید. ازدواج با یک شهروند یونانی می‌تواند یکی از راهکارهای اخذ تابعیت این کشور باشد، اما کافی نیست. اگر بعد از ازدواج در یونان صاحب فرزند شوید، تنها پس از 3 سال زندگی در یونان، تابعیت این کشور را دریافت خواهید کرد.

شرایط اخذ تابعیت یونان پس از ازدواج با یک شهروند یونانی به شرح زیر است:

مدارک لازم برای اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج به شرح زیر هستند:

برای اخذ ویزا از طریق ازدواج، همه مراحل رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای صدور ویزا از شما دریافت نمی‌شود. اما با وجود پذیرش تابعیت دوگانه در یونان و امکان اخذ پاسپورت دوم در این کشور، ازدواج فورا منجر به اخذ تابعیت یونان نمی‌شود. همچنین اگر ساکن یونان باشید می‌توانید با ارسال دعوتنامه رسمی، همسر و فرزندان خود را به یونان دعوت کنید. با توجه به شرایط پیچیده اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج، توصیه می‌شود در مورد مراحل آن با یک موسسه معتبر مانند موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنید. متخصصین و مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی، بهترین و سریع‌ترین راهکارها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

تولد فرزند و اخذ اقامت یونان

یونان نیز مانند سایر کشورهای اروپایی از قانون خون برای شهروندی تبعیت می‌کند. در نتیجه، اگر یکی از والدین یونانی باشد، فرزند متولد شده شهروند یونان محسوب می‌شود. همچنین اگر پدر و مادر هر دو غیر یونانی بوده اما پنج سال در آن کشور زندگی کرده باشند، کودک در بدو تولد، تابعیت یونان را دریافت می‌کند و مانند سایر یونانی‌ها از شرایط زندگی در یونان بهره مند می‌شود.

شاید برخی از والدین فکر کنند که با اقامت کوتاه‌مدت در یونان می‌توانند، تابعیت فرزند خود را برای این کشور دریافت کنند، اما باید بگوییم که این تصور اشتباهی است و با اقامت کوتاه‌مدت نمی‌توان برای فرزند تابعیت دریافت کرد.

بنابراین اگر به عنوان والدین می‌خواهید فرزندتان تابعیت یونان را دریافت کند، ابتدا باید برای شهروندی خود اقدام کرده و 5 سال در این کشور زندگی کنید. به این ترتیب پس از 5 سال تابعیت یونان را دریافت خواهید کرد و اگر فرزندی به دنیا بیاورید می‌توانید برای نوزاد خود نیز پاسپورت و شهروندی یونان را دریافت کنید.

اخذ ویزای توریستی و مهاجرت به یونان

یکی دیگر از راهکارهای مهاجرت به یونان، اخذ ویزای توریستی است. برای جلوگیری از ریجکت شدن در مراحل اخذ ویزای توریستی یونان، چند نکته حائز اهمیت است. مثلا فرد باید فاقد سابقه کیفری بوده و پاسپورت معتبر داشته باشد. فرد متقاضی همچنین باید مدرکی مبنی بر توانایی مالی خود ارائه دهد.

مهاجرت به یونان از طریق ویزای توریستی یک روش موقت و 90 روزه است که در این روش شما به قصد تفریح وارد کشور یونان می‌شوید و در صورت تمایل باید مدارک دقیق ارائه شود

خروج از نسخه موبایل