بدون مشاور میشه رتبه برتر شد؟

آیا می توان بدون مشاور و برنامه ریزی کنکور را کرک کرد؟ من پول مشاور کنکور ندارم. آیا مشاوری برای رتبه های بالاتر وجود دارد؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که دانشجویان پذیرش کالج از مشاوران تحصیلی خود می پرسند. در پاسخ به ابن سوال باید گفت که قبولی در کنکور تجربی البته قبولی در بهترین رشته ها مانند (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و …) و کنکور ریاضی (مهندسی برق، مهندسی مکانیک و …) است.

از نظر آماری در کنکور انسانی (حقوق و روانشناسی) نسبت به قبولی استاندارد آزمون های بین المللی بسیار کم و دشوار است. به عنوان مثال از بین دو هزار و پانصد شرکت کننده در بهترین رشته های تجربی، یک دانش آموز پذیرفته می شود، بنابراین داشتن یک همراه حرفه ای در کنار دانش آموز مهم است تا خانواده و دانش آموز هزینه مالی و روانی را متقبل شوند. دانش آموز در این مسیر پر پیچ و خم به دلیل شرکت در کنکور و عدم موفقیت در آن نباید به دلیل عدم آگاهی از انتخاب کلاس، کتاب یا معلم اشتباه در دروس کنکور دست به انتخاب های اشتباه بزند.

من تجربه خوبی با سرپرستم ندارم

بسیاری از دانش آموزان، داوطلبان و خانواده هایی که توسط مشاوران خبره آسیب دیده اند و توسط افعی گزیده شده اند، اعتماد به نفس و تمایل خود را برای انتخاب مشاور تایید شده از دست داده اند. کسی که آینده خود را به مشاوران ناشناس اعتماد می کند مانند کسی است که به عمل قلب باز یک خردمند عطاری اعتماد می کند. در واقع مشاوره کنکور شامل جزییاتی مانند آموزش ابزار موفقیت و توانمندسازی و رفع موانع یادگیری است که فراتر از مسئولیت دانش آموزان موفقی است که در راس بودند و شاید آسیب های روحی و روانی و عاطفی را نیز شامل شود. تجربه دانش آموزان از مشاوره جدید و بچه های دانش آموزان غذا می خورند پس داشتن یک مشاور تحصیلی خوب برای موفقیت در کنکور بسیار مهم است که باید با دقت و تحقیق انجام شود.

ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب

ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب و حرفه ای

سوال مهمی که اکنون مطرح می شود این است که چگونه می توان فهمید که یک سیستم مشاور یا مشاور قابل قبول است و وظایف خود را به درستی انجام می دهد. در این مقاله، ما در مورد 3 عنصر اساسی برای یک سیستم مشاوره تحصیلی بحث خواهیم کرد (جهت انتخاب رشته کنکور با مشاوره محمدرضا پوردستمالچی).

اولین ویژگی یک مشاور حرفه ای

اول و مهمتر از همه، یک مشاور دو کار اصلی را برای شما انجام می دهد:

بهبود و آموزش مهارت های تحصیلی مانند تکنیک های مطالعه، تکنیک های تست زنی، تکنیک های برگزاری آزمون و غیره.


حل یا رفع موانع آموزشی پیشرفته در طول سالیان متمادی، مراجعین من بارها با نارضایتی از مشاوران قبلی خود به مطب من مراجعه کرده اند و پس از انجام تحقیقات به عوامل اصلی مانند ناامیدی، استرس، اضطراب، عدم تمرکز و تمرکز و غیره پی بردم. با آنها برخورد کردم و بعد از حل آنها مشاهده کردم که پیشرفت زیادی حاصل شده و دانش آموز از سردرگمی، اضطراب و استرس رها شده است. باشد زیرا یکی از زمینه های یادگیری است که از عهده کارشناسان و مشاوران برنمی آید.

– آیا می دانید ما علاوه بر مرکز مشاوره دانش آموزان، در آکادمی خود جلسات مشاوره تحصیلی نیز برگزار می کنیم؟

دومین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

یکی دیگر از پایه های مهم یک سیستم قوی مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی آموزشی دقیق، اصولی و فردی است. در مورد برنامه ریزی کنکور نکته مهم این است که برنامه باید با حضور کامل دانشجو در جلسه مشاوره و تایید دانشجو انجام شود. آماده سازی، شخصی، برنامه مطالعه سطح، بدون گره. بحث افزایش تعادل یا قبولی در امتحانات یا پیشرفت تحصیلی را باز نمی کند. یکی از نشانه های برنامه ریزی با کیفیت، دریافت اطلاعات از شما و سال رویداد در مدت زمان کوتاه است. برنامه ریزی پیشرو دارای جزئیاتی مانند مهندسی منابع یا اصول انگیزشی در برنامه ریزی است که در این مقاله نمی گنجد و در گفتار دیگری به آن پرداخته خواهد شد.

سومین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

بحث سوم و مهم ترین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب و مفید، بحث پیگیری است که امری بسیار ظریف و جدی است. پیگیری دقیق باید اطمینان حاصل کند که مشاوران بیش از تعداد معینی دانشجو نمی پذیرند، زیرا مشاوره تحصیلی یک تعهد یک هفته ای است نه یک جلسه ای و تفاوت بین این دو بسیار زیاد است. بنابراین مشاورانی که در سیستم خصوصی خود مشغول به کار هستند دانشجویان زیادی دارند که قطعا در جنبه پیگیری دچار کمبود هستند و یکی از جزئیات آسیب زا دیگر در پیگیری ایجاد رابطه غیر علمی و غیر کارکردی است. مشاور زمانی که مشاور و دانش آموز از نظر سنی نزدیک هستند می تواند بسیار مضر باشد. این امر اغلب در سیستم های مشاوره دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه شده اند دیده می شود که با کمی هوش متوجه اشتباه کار با این سیستم ها می شوند.

نتیجه

به عنوان اولین نتیجه می دانیم که مشاوره و برنامه ریزی بسیار مهم است زیرا آزمون سراسری رقابتی حساس است. دوم اینکه انتخاب مشاور اشتباه خطرناکتر از نداشتن مشاور است و یک سیستم مشاوره تحصیلی منعطف باید دارای 3 رکن زیر باشد.

1. تقویت و رفع موانع در آموزش و پرورش 2. برنامه تفصیلی و 3. نظارت منظم.

منبع جهت مطالعه بیشتر: https://pourdastmalchi.net/

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا