کسب و کار محلیمجله عمومی

لیفتینگ کویل مگنت چیست؟ انواع، کاربرد و نحوه عملکرد

لیفتینگ کویل مگنت (Magnet Electro Coil)چیست؟

لیفتینگ مگنت های الکتریکی مخصوص کویل، تجهیزی بسیار کارآمد جهت جابجایی افقی و عمودی این قطعه در کارخانجات می باشد. انواع لیفتینگ مگنت بدون خسارت به بدنه و دفورمه شدن کویل ، قطعه را جابجا مینماید و همچنین با افزایش سرعت جابجایی ، از نیروی انسانی کمتری برخلاف روش های مشابه نیاز دارد. از مزایای خرید لیفترمگنت کویل میتوان به جنس بدنه با هدایت مغناطیسی بالا و همچنین طراحی ویژه جهت جابجایی قطعات در ظرفیت های مختلف با دمای حتی بالای ۵۰۰ درجه نام برد. کاربرد این دستگاه در صنایع فولادی ، بنادر و کشتیرانی ها ، خودروسازی ، صنایع ماشین سازی و … است.

  • جابجایی افقی و عمودی
  • افزایش سرعت جابجایی
  • عدم خسارت به بدنه و دفورمه شدن کویل

بطور کلی لیفت مگ ( مگنت دستی )  دستگاهی است که از طریق نیروی مغناطیسی آهنرباهای دائمی که در آن تعبیه شده‌اند،  قادر است تا بدون جوش دادن قلاب و یا به‌کارگیری زنجیر یا تسمه،  قطعات سنگین آهنی را به راحتی و با اطمینان جا به جا کند.آهنرباهای به کار رفته در لیفت مگ از قویترین آهنرباهای دنیا می‌باشد. لیفت مگ دارای اهرمی است که با چرخاندن آن در وضعیت آهنربایی ، نیروی مغناطیسی را در داخل قطعه برقرار کرده و این امکان را  ایجاد می‌کند تا قطعه توسط جرثقیلی که لیفت مگ را بلند می‌کند، جابجا شود.

برای رها کردن قطعه کافیست دسته را چرخانده و در وضعیت غیرآهنربایی قرار داد. لیفت مگ نیازی به برق و یا شارژ شدن نداشته و می‌تواند بدون کم شدن قدرت جذب آن،  سال‌ها در کارگاه‌های صنعتی به کار گرفته شود. سبک بودن ، کاربرد  آسان ، مکانیزم ساده ، سرعت بالا ، عدم نیاز به برق و باطری، قدرت زیاد و از همه مهمتر ایمنی بالا از ویژگی‌های این دستگاه خصوصا دستگاه برند لیفتینگ سیفتی می‌باشد. عمده مصرف لیفت مگ در جابجایی قالب‌ها ، قطعات سنگین فولادی ، قطعات آهنی تخت و گرد، ورق‌های فولادی، صنایع برش ورق ، سازه های فلزی ، نصب و جابجایی مخازن کیت گاز سوز و… می‌باشد.

مشخصات

  • ظرفیت : ۲۰۰۰ کیلوگرم تا ۲۵۰۰۰ کیلوگرم
  • استفاده از نرم افزار های محاسباتی روز دنیا
  • عدم نیاز به برق شهری
  • طراحی تابلو دستگاه با ویژگی های مختلف
  • قابلیت نصب بر روی انواع جرثقیل
  • بیشترین شدت میدان مغناطیسی با کمترین توان (جریان) مگنت

لیفتر مگنت چیست ؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های علمی صورت گرفته، انجام اغلب فعالیت‌های صنعتی به دشواری گذشته نبوده و دستگاه‌های ساخته‌شده موجود، انجام این کارها را تسهیل بخشیده‌اند. یکی از این دستگاه‌ها، لیفتر مغناطیسی یا همان لیفتر مگنت است. این مگنت ها می‌توانند در جابجایی بارهای سنگین نظیر صفحات و اوراق فولادی، قالب‌های پرس، بارگیری و تخلیه ماشین‌آلات و …، کمک بسیار شایانی کنند. به کمک لیفتر مگنت ‌ها، بازدهی کارها افزایش یافته و در وقت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. گستردگی فعالیت این بالابرها، باعث شده است که از آن‌ها به وفور در اسکله‌ها، انبارها، کارخانه‌ها، صنایع پتروشیمی، ریخته‌گری، ماشین‌سازی و … استفاده شود و جابجایی بارها به‌کمک آن‌ها انجام شود.

برای خرید مگنت صنعتی یا لیفتر مغناطیسی میتوانید وارد سایت گروه صنعتی پاپک پارسیان شوید و انواع آن را مشاهده کنید یا با شماره ی زیر تماس گرفته و از مشاوره کاملا رایگان بهره مند شوید

انواع لیفتر مگنت یا مغناطیسی

لیفتر مغناطیسی با نام مگنت دستی نیز شناخته می شود که کاربرد فراوانی در صنعت دارد.

بالابردن ایمنی در استفاده از لیفتر مگنت یا مغناطیسی

1- دستگاه باید دقیقاً در مرکز ثقل قطعه قرار گیرد تا به هنگام بلند کردن آن، احتمال بروز حادثه کاهش یابد.

2- به هیچ وجه نباید افراد در هنگام حمل و جابه‌جایی بار، در مسیر موردنظر حضور داشته باشند.

3- لازم است اپراتور این بخش، از مهارت کافی برخوردار باشد و نیز تمامی افرادی که در اطراف این دستگاه قرار دارند، کلاه ایمنی به سر داشته باشند.

4- دستگاه را بر روی نقطه ثقل بار قطعه مورد نظر قرار دهید تا از افتادن آن جلوگیری شود.

5- برای جا به جایی موادی که دارای دمای بالا هستند بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند.

افزایش عمر لیفتر مغناطیسی

برای بالا بردن عمر مگنت دستی می‌توان در مواقعی که دستگاه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، سطح آن را آغشته به روغن و یا گریس کرد تا از زنگ‌زدگی سطح جلوگیری شود. همچنین برای محافظت از قطب‌های دستگاه، باید دستگاه را پس از استفاده، روی تخته‌های چوبی قرار داد تا از حالت کالیبره خود خارج نگردد.

رعایت این نکات ریز و جزئی، می‌تواند ماندگاری و کارایی دستگاه را افزایش داده و شدیداً روی قیمت لیفت مگنت‌ های موجود مؤثر باشد. این نکات گرچه بسیار ساده به نظر می‌رسند و خیلی از افراد از انجام آن‌ها سرپوشی کرده و به‌راحتی از کنار آن‌ها می‌گذرند، اما نتایج خارق‌العاده و چشم‌گیری را به همراه خواهند داشت.

کاربرد بالابر مغناطیسی – لیفتر مگنت

مگنت ورق گیر ما معمولاً در کارخانه ها،اسکله ها،کارگاه های حمل و نقل یا مهندسی و انبار ها استفاده میشود.

از این لیفتر های مگنتی برای جابه جایی صفحات،بلوک ها یا استوانه های فولادی به روشی ایمن استفاده میشود.

نحوی عملکرد بالابر مغناطیسی – لیفتر مگنت

بعداز قرار لیفت مگ روی قطعه،اهرم را به سمت حالت on بکشید طوری که خار لغزنده پشت پین قرار گیرد و قفل شود.به این حالت magnet می گویند.

بعد از انجام جابه جایی با کمی فشار اهرم را به سمت پایین بکشید و دکمه روی اهرم را فشار دهید تا خار لغزنده از پشت پین آزاد شود.به این حالت DE_magnet یا حالت  off می گویند.

به این نکات توجه کنید :

  • لیفت مگ روی قسمت صاف وسیله گذاشته شود.توجه کنید قطعه های ریز زیر لیفت مگ نچسبیده باشد.
  • لیفت مگ باید روی مرکز جرم وسیله قرار گیرد.
  • برای یافتن محل دقیق مرکز جرم می شود با چند مرتبه جابه جا کردن محل لیفت مگ آنرا به دست اورد.
  • بعد از قرار دادن دستگیره در حالت on توجه و کنترل شود که خار لغزشی به درستی در پشت پین قفل شده باشد.

ویژگی های دستگاه لیفتر مگنتی

  • طول عمر بالا
  • سرعت بالا و افزایش راندمان کار
  • ایمن در برابر رها شدن ناخواسته بار
  • بدون نیاز به استفاده از برق و باتری
  • کاربرد آسان و عدم نیاز به آموزش تخصصی
  • قدرت بالا جهت جا به جایی قطعات سنگین

لیفتمگ چیست ؟

در کارخانه های صنعتی و کارگاه های تولیدی یکی از بزرگ ترین مسائلی که کارفرمایان و کارگران با آن روبرو هستند موضوع نحوه جابجایی محصولات تولید شده و یا مواد اولیه می باشد. در قدیم بیشتر این کار را از طریق نیروی انسانی انجام می دادند؛ یعنی افرادی را استخدام می کردند تا مواد اولیه را به دستگاه های تولیدی یا قسمت های مورد نیاز برسانند و محصولات تولید و بسته بندی شده را نیز به داخل انبار ببرند.

این کار هم از نظر هزینه نیروی انسانی برای کارفرما و هم از نظر سختی کار برای نیروها طاقت فرسا بود. به همین دلیل مهندسین مکانیک سعی کردند وسیله ای به نام لیفتمگ را طراحی کنند که با استفاده از خواص برخی مواد و آلیاژها مانند جذب بسیار قوی آهنربای نئودیوم بتوانند به راحتی قطعات و بسته های مختلف را جابجا کند. البته خود این دستگاه های لیفتر مگنت یک سیر تکاملی داشته اند و الان در انواع مختلف دائمی و اتوماتیک در بازار موجود هستند.

معرفی دستگاه لیفتمگ

لیفتر مگنت دائم دستی یا مگنت دستی نوعی وسیله مکانیکی است که بر اساس نیروی مغناطیسی آهنربا کار می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نیروی مغناطیسی و آهنربای نئودیوم که در آن قرار گرفته است به راحتی می تواند با استفاده از زنجیر و تسمه های محکم، قطعات سنگین آهنی را خیلی راحت جابجا کند. حسن این دستگاه ها این است که از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارند؛

بنابراین به خصوص وقتی در کارگاه های صنایع فولادی، سی ان جی، غالب سازی، تراشکاری، سازه های آهنی، سازه های فلزی، آهن فروشی، ورق آهنی، پرس کاری، ساخت ماشین آلات صنعتی، صنایع جوش و برش و موارد دیگر از این دست استفاده می شود اطمینان خاطر داریم که هنگام جابجایی بر زمین نخواهد افتاد. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا هم از آسیب رسیدن به قطعه مورد نظر جلوگیری می کند و هم خطر خسارات جانی در اثر سقوط قطعه را کاهش می دهد. آهنربای نئودیوم که در دستگاه لیفتر مگنت استفاده می شود از قوی ترین آهنرباهای موجود در جهان است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا