مجله هنر و فرهنگ

دیدار شیخ حسین انصاریان با خانواده شهید مدافع حرم که دخترش مشهور شده است

به گزارش شفاف، در این دیدار حجت‌الاسلام‌حسین‌ انصاریان، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ تمامی شهدای مدافع حرم، از زینب شیری جعفرزاده، دختر این شهید بزرگوار که در سن ۹ سالگی حافظ کل قرآن می‌باشد و چندی پیش در برنامه محفل شبکه ۳ سیما شرکت کرده بود، تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

انصاریان خطاب به یادگار شهید شیری جعفرزاده اظهار کرد: یقینا ثواب عظیم حفظ قرآن کریم، به روح مطهر پدر خواهد رسید. این شهید بزرگوار طبق آیات قرآن کریم، زنده هستند و دعاگوی شما خواهدبود.

وی در ادامه به زینب شیری جعفرزاده توصیه کرد که به مفاهیم و ترجمه قرآن کریم نیز توجه ویژه‌ای کرده تا به فهم دقیق و عمیق از آیات قرآن کریم دست پیدا کند و در عین حال برای فعالیت در حوزه دین و معارف اسلامی به تقویت زبان‌های خارجی خود بپردازد.

این استاد اخلاق همچنین به خانواده این شهید جاویدالاثر توصیه کرد که با تدوین یک برنامه ریزی دقیق، در کنار فعالیت‌های قرآنی، سایر جنبه‌های زندگی فرزند نونهال خود را در نظر گرفته تا از خستگی و فشار بیش از حد جلوگیری شود.

در این دیدار سیدضیاءالدین پورمحمودیان، مدیرعامل موسسه دارالعرفان، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و حسن بیادی، عضو پیشین شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام انصاریان را همراهی کرده و در پایان هدیه‌ای به رسم یادبود به همسر و فرزند این شهید بزرگوار تقدیم شد.

شهید مدافع حرم حبیب الله شیری جعفرزاده از شهدای گرانقدر مدافع حرم می‌باشند که در منطقه خان‌طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند اما هنوز پیکر مطهر ایشان به میهن اسلامی بازنگشته است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا