مجله عمومی

۶ دستگاه متولی احیا و پایدارسازی دشت قزوین هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدحسین عطایی ظهر چهارشنبه در نشست احیا و پایدارسازی دشت قزوین که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: جهاد کشاورزی تنها دستگاه دخیل در طرح احیا دشت قزوین نیست.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه کنش‌گر در طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین هستند افزود: احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیازمند ایجاد یک وحدت فکری و رویه مناسب در دستگاه‌های متولی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: برخی دستگاه‌ها از جمله آب منطقه‌ای نقش پررنگی در احیا و پایدارسازی دشت قزوین دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات لازم برای دشت قزوین تطبیق وضعیت فعلی این دشت با الگوی کشاورزی پایدار است تا بتوان دشت را بهتر از قبل مدیریت کرد.

عطایی ادامه داد: برنامه ریزی کلان برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ایجاد وحدت فکری- شناختی و تفکر سیستمی نسبت به دشت قزوین از ضروریات احیا و پایدارسازی دشت قزوین است.

وی تصریح کرد: حفاظت از منابع تولید به ویژه، آب، خاک، جنگل مرتع و محیط زیست با رویکرد ارتقا بهره وری و در راستای کشاورزی پایدار و همچنین ارتقا امنیت و اقتدار غذایی و خود اتکایی در محصولات اساسی و راهبردی از عمده اهداف اختصاصی طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا