ویژگی های بهترین فیزیوتراپ چیست؟

فیزیوتراپی: تعریف

بهترین فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی یا فیزیک‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی- ماهیچه‌ای- اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است. که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است. تمامی روش‌های درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایه علمی و تحقیقاتی است. و با درمان‌هایی مانند طب فیزیکی، کایروپراکتیک، طب سنتی، ورزش‌درمانی و ماساژدرمانی کاملاً متفاوت است.

سه روش اصلی درمان

مهمترین حیطههای فعالیت فیزیوتراپی

شامل پیشگیری و درمان موارد زیر است:

زمینههای کاربردی فیزیوتراپی در بیماران بستری

فیزیوتراپیستها چه تخصصهایی دارند؟

فیزیوتراپی در منزل شیراز: در این ویدئو جناب اقای احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست در مورد ورزش درمانی در فیزیوتراپی با شما صحبت می‌کند.

توانبخشی صنعتی: کمک به آسیب دیدگان در حین کار.

در این ویدئو دکتر سمیه کاشرفی فرد درباره مزایای آب درمانی یا هیدروتراپی که یکی از روش‌های مدرن در فیزیوتراپی است با شما صبحت می‌کند.

آیا فیزیوتراپی درد دارد؟

یکی از اهداف اولیه‌ی بسیاری از بیماران، آسوده شدن از درد است. متخصصین فیزیوتراپی تمرینات مناسبی را به بیمار ارائه می‌دهند که نه تنها درد را تسکین می‌دهد بلکه دامنه‌ی حرکت، قدرت و استقامت بدن را بازیابی می‌کند. در برخی از موارد، تکنیک‌های فیزیوتراپی دردناک هستند. برای مثال، بازیابی دامنه‌‌ی حرکتی زانو بعد از عمل جراحی تعویض مفصل و یا بازیابی دامنه‌ی حرکتی شانه بعد از عمل جراحی شانه، ممکن است دردناک باشد. فیزیوتراپیست انواعی از تکنیک‌ها را ارائه می‌دهد تا به بیمار کمک کند که تا جایی که ممکن است به اهداف درمانی خود نایل آید. خیلی مهم است که اطلاعات مربوط به شدت درد، تعداد دفعاتی که درد بروز پیدا می‌کند و طول مدت استمرار درد را با فیزیوتراپیست‌تان در میان بگذارید. بدون این اطلاعات، برای متخصص فیزیوتراپی سخت است که برای شما یک برنامه‌ی درمانی تنظیم کند.

آیا در جلسات فیزیوتراپی ماساژ هم دریافت میشود؟

ماساژ ممکن است بخشی از درمان شما باشد. ماساژ معمولا به سه دلیل انجام می‌شود: تسهیل بازگشت خون سیاهرگی از ناحیه‌ی متورم به قلب، ریلکسیشن ماهیچه‌های سفت شده، تسکین درد. بر خلاف تصور عمومی ماساژ، گردش خون را افزایش نمی‌دهد.

آیا میتوان به هر کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کرد؟

در اکثر موارد، بیمار این حق را دارد که هر کلینیک فیزیوتراپی را که تمایل دارد انتخاب نماید.

آیا فیزیوتراپیست میتواند به تشخیص بیماری بپردازد؟

در بسیاری از موارد، متخصصین فیزیوتراپی نمی‌توانند به تشخیص بیماری بپردازند. این کار، وظیفه‌ی پزشک است. متخصصین فیزیوتراپی اعضای مهمی از تیم درمانی شما را تشکیل می‌دهند اما این پزشکان هستند که به عنوان مراقبین سلامت، به تشخیص بیماری می‌پردازند.

فیزیوتراپی برای درمان و یا کاهش علائم و درد در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. در دکترتو می‌توانید با بهترین در شهر خود آشنا شوید و برای دریافت نوبت ویزیت حضور اقدام کنید.

چگونه یک فیزیوتراپیست انتخاب کنیم؟

هنگامی که به دنبال انتخاب یک فیزیوتراپیست هستید نکاتی وجود دارد که می‌بایست آن‌ها را در نظر بگیرید:

ارزیابی عینی:

سپس متخصص فیزیوتراپی ارزیابی عینی را انجام می‌دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد :

تنظیم برنامه:

سپس متخصص فیزیوتراپی از مشکلاتی که دارید یک لیست تهیه می‌کند. و نحوه‌ی درمان این مشکلات را یادداشت می‌کند. او بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار می‌دهید یک برنامه تنظیم می‌کند. این برنامه شامل تعداد جلسات در هفته است که باید به فیزیوتراپی مراجعه نمایید. تعداد هفته‌‌هایی که به درمان احتیاج دارید، برنامه‌هایی که در منزل باید انجام دهید. آموزش بیمار، اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت و این‌که بعد از اتمام جلسات فیزیوتراپی چه چیزی مورد انتظار است؟ این برنامه بر اساس اطلاعاتی که شما ارائه می‌دهید، اطلاعاتی که پزشک‌تان در اختیار متخصص فیزیوتراپی قرار می‌دهد و اطلاعاتی که خود متخصص فیزیوتراپی به دست می‌آورد ساخته می‌شود.

نکاتی در مورد فیزیوتراپی

فیزیوتراپی برای درمان و یا کاهش علائم و درد در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود. در دکترتو می‌توانید با بهترین در شهر خود آشنا شوید و برای دریافت نوبت ویزیت حضور اقدام کنید

خروج از نسخه موبایل