مجله حوادث

تداوم بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد تا ۲ روز آینده/ همه استان‌ها در حالت آماده‌باش هستند.

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۱۰۶ سازمان هواشناسی، همچنان طی چند روز آینده، تداوم بارش‌ها و ماندگاری هوای سرد را خواهیم داشت؛ لذا به هموطنان عزیز توصیه می‌شود که از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند و تردد در مناطق کوهستانی حتماً با زنجیر چرخ صورت گیرد.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از آنجا که فعالیت سامانه بارشی تداوم خواهد داشت لذا احتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها وجود دارد. همچنین فعالیت‌های دریایی توسط هموطنان استان‌های خوزستان، بوشهر، بندرعباس جنوب سیستان بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان محدود و ممنوع شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به احتمال سقوط بهمن از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

وی با اشاره به تداوم هوای سرد تا دو روز آینده به مردم توصیه کرد که با توجه به ماندگاری هوای سرد، حتماً در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده افزود: امروز استان‌های درگیر بارش باران و برف شامل گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب و شمال سمنان است.

ظفری گفت: پنج‌شنبه شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان با بارش برف و باران همراه است.

چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و جمعه شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و ارتفاعات شرقی سمنان با بارندگی همراه خواهد بود.

ظفری اضافه کرد: همه استان‌های کشور در حالت آماده‌باش هستند و دستورات لازم برای همه مدیران کل مدیریت بحران استان‌های کشور صادر شده است. بر این اساس همه نیرو‌های امدادی، خدماتی، راهداری، هلال احمر، پلیس راه و… ضمن آماده‌باش کامل در حال خدمت رسانی و بازگشایی معابر اصلی هستند.

نمایش بیشتر

بخش مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی نقل و انتقال داستان‌های پنهان در پشت پرده رویدادها هستم. با استفاده از زبانی شیوا و جذاب، به توصیف و تفسیر وقایع می‌پردازم تا خوانندگان را به دنیای پنهان و پر هیجان حوادث کشانده و آنها را با آثار و پیامدهای آنها آشنا سازم.
دکمه بازگشت به بالا