مجله عمومی

انتقاد معاون استاندار از برخی شرکت‌های بزرگ خوزستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد راضی جلالی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان تصریح کرد: بازارچه مرزی اروندکنار می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کند که در طول سال‌های گذشته از آن بهره خوبی گرفته نشده است.

وی افزود: در همین خصوص صدور کارت‌های پیله وری و ایجاد ظرفیت یک میلیون دلاری واردات می‌تواند به امر توسعه اشتغال در اروندکنار کمک کند کما اینکه عرضه و فروش کالاهای ته لنجی در سطح شهر اروند کنار نه تنها ممنوع نخواهد بود بلکه می‌تواند به رونق چرخه داد و ستد کمک کند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر بهره مندی حداکثری از ظرفیت بسیار خوب بازارچه مرزی اروندکنار گفت: در همین راستا و در جهت حل مشکلات، رویکرد ما برگزاری شورای اشتغال و ستادهای تسهیل در شهرستان‌ها و رفع حداکثری موانع در مناطق هدف است.

راضی جلالی با اشاره به اهمیت پرداختن به زنجیره ارزش افزوده در استان گفت: می‌بایست در تمامی حوزه‌ها خام فروشی را کنار بگذاریم. اخیراً دو جلسه در نهاد ریاست جمهوری در خصوص توسعه اقتصاد دریا برگزار شده است که خوزستان در آن نقش محوری و تعیین کننده دارد و قطعاً با نهایی شدن سند توسعه اقتصاد دریا محور تأثیرات آن را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت منابع و استفاده از ظرفیت استان نتوانسته‌ایم تاکنون به خوبی عمل کنیم. نباید اجازه دهیم صنایع بالادستی باعث نادیده گرفتن صنایع پایین دستی شوند. باید برای اهمیت بخشی به صنایع پایین دست، نگاه و برنامه اقتصادی داشته باشیم.

راضی جلالی بیان کرد: باید از همین ظرفیت‌های موجود که امکان توسعه آن فراهم است استفاده و مشکلاتشان را برطرف کرد. بانک‌ها هم جزئی از این چرخه و اکوسیستم هستند که باید برای افزایش و جذب منابع پیگیری کنند ما هم در صورت نیاز در کنار آنها خواهیم بود.

وی همچنین از عدم وجود حساب‌های مالی شرکت‌های بزرگ در خوزستان انتقاد کرد و گفت: بخشی از حساب صنایع بزرگ باید در استان باشد. چگونه است که مشکلات کارگری آن شرکت‌ها را باید ما مدیریت کنیم ولی حساب‌های مالی آنها خارج از استان باشد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز مشکلات تجار، بازرگانان، کارآفرینان و تسهیل گران را شنیدیم؛ قطعاً به تمام آنها رسیدگی خواهیم کرد. در همین مسیر قدردان بانک‌هایی هستیم که با استان همکاری دارند اما با آن دسته از بانک‌هایی که در مسیر تسهیلات اشتغالزایی همکاری نمی‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا