اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

راه اندازی کسب و کار در چین

فرآیند مهاجرت به چین در سال 2023

ویزای چین: شرایط انجام کار در این کشور به گونه ای است که اتباع خارجی برای ورود به چین نیازمند دریافت ویزای کاری این کشور هستند. بر مبنای قوانین 2023 متقاضیان ابتدا می­ باید با کارفرمایان در این کشور قرارداد کاری منعقد نمایند. در ضمن شرکت ها و سازمان هایی که قصد استخدام اتباع خارجی را دارند، معتبر بوده و مدارکی که نشان دهنده توانایی فرد برای استخدام در بخش مربوطه باشد را ارائه نماید. بیشترین فرصت های شغلی برای اتباع خارجی در چین تدریس زبان انگلیسی است که متقاضیان می­ باید حداقل دارای مدرک کارشناسی و 2 سال سابقه تدریس باشند.

به طور کلی فرآیند مهاجرت به این کشور از طریق کار بدین صورت می باشد:

تعداد مهاجرینی که در سال 2017 در کشور چین زندگی می کنند:

 قوانین کار در چین 2023

مشاغل پر درآمد در چین: اشخاص متقاضی که هدف کار در این کشور را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که در این کشور هیچگونه باید و نباید و الزامات قانونی ویژه و خاصی برای امر مدیریت بر اوضاع کارگران وجود ندارد. نیروی کار در این کشور بدون هیچ قانون و نظارت خاصی به فعالیت مشغول می باشند و این باعث سرعت یافتن تولید در این کشور شده است. یکی از قوانین مهم در این کشور کار قانونی می باشد. در این کشور به هیچ عنوان کار سیاه و غیر قانونی پذیرفته نمی باشد. از این رو متقاضیان می باید از قرارداد کاری و همچنین ویزای کار این کشور برخوردار باشند.

متاسفانه خردسالان به راحتی هر چه تمام به عنوان نیروی کار و بدون هیچ قانون خاصی وارد بازار کار می‌ شوند و این کار ناجوانمردانه هیچ گونه تضادی با قانون کار در این کشور را ندارد. اما نکته مشهود دیگر در بحث قوانین کار در این کشور این می باشد که کارگران به طور معمول از حق بیمه استفاده نمی کنند و گاهی اوقات دستمزد این افراد به صورت سالیانه پرداخت می‌شود تا نتوانند محل کار خود را ترک نمایند و آن ها را ملزم به انجام کار تا پایان سال می نماید.

زبان لازم برای کار در چین

مهاجرت به چین: بسیاری از شرکت های بین المللی مشاغل انگلیسی زبان در چین را تبلیغ می کنند. در شهرهایی مانند پکن و شانگهای، اگر به زبان محلی صحبت نمی کنید، باید بتوانید از پس آن بربیایید. با این حال، به خاطر داشته باشید که نرخ تسلط انگلیسی به طور قابل توجهی در چین متفاوت است و معمولاً به سن و مکان بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، نسل ‌های قدیمی ‌تر و مردمی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به ندرت انگلیسی صحبت می‌کنند، در حالی که نسل جوان و کسانی که در شهرهای بین ‌المللی زندگی می‌کنند، درک قوی ‌تری از این زبان دارند.

در شرکت های چینی و در مناطق روستایی تر، ماندارین زبان اصلی تجارت است. برای کار در یک شرکت چینی، باید به زبان ماندارین تسلط داشته باشید تا بتوانید از پس آن برآیید، زیرا بدون آن بعید به نظر می‌رسد که به شغل برسید. در واقع، داشتن دانش کمی از ماندارین در هر کجا که کار می کنید یک مزیت خواهد بود، بنابراین ارزش یادگیری اصول اولیه را دارد. اگر در تلاش هستید تا با زبانی که به نظر پیچیده به نظر می رسد، بشناسید، همیشه می توانید پس از ورود به چین دروس را بخوانید. کسانی که می توانند ماندارین صحبت کنند، دانش خوبی از کشور دارند و می توانند به فرهنگ چینی علاقه نشان دهند، در موقعیت بهتری برای یافتن کار در چین هستند.

  • زبان لازم برای کار در چین ماندارین است و زبان انگلیسی نیز در برخی از شرکت های بین المللی استفاده می شود.
  • برای دریافت ویزای کار در چین نیازی به مدرک زبان نیز و جاب افر کافی است.

نحوه دریافت مجوز اقامت موقت چین

اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در این کشور بمانید، به اجازه اقامت نیز نیاز خواهید داشت. برای به دست آوردن ویزای کار یا اجازه اقامت، ممکن است لازم باشد ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید. دارندگان ویزاهای بلندمدت (Z، D، X1، S1، J1، Q1) نیز باید ظرف 30 روز پس از ورود خود به این کشور، مجوز اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. به خاطر داشته باشید که اگرچه ویزای شما ممکن است به شما اجازه دهد بیش از 6 ماه در کشور بمانید، اگر این مرحله را انجام ندهید معتبر نخواهد بود.

برای انجام این کار، به نزدیکترین مرکز خدمات مدیریت خروجی ورودی PSB خود بروید و موارد زیر را همراه داشته باشید:

  • پاسپورت (از جمله ویزا)
  • فرم ثبت نام اقامت موقت (به بالا مراجعه کنید)
  • فرم درخواست ویزای خارجی و مجوز اقامت پر شده
  • عکس پاسپورت
  • گواهی رسمی سلامت شما (صادر شده توسط اداره بهداشت و قرنطینه)
  • هر گونه مدارکی که قبلا برای درخواست ویزای شما مورد نیاز بوده است (مانند قرارداد کاری، گواهی ازدواج و غیره)

برای این نوع کارها، توصیه می شود یک مترجم همراه خود داشته باشید. هنگام درخواست برای مجوز کار، ارزش شما برای این کشور با معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. بسته به میزان امتیاز شما، ممکن است در طول فرآیند درخواست، مزایای بیشتری دریافت کنید.

مشاغل مورد نیاز در چین

اطلاعات الکترونیکی که به عنوان صنعت طلوع آفتاب شناخته می شود، یک صنعت نوظهور با فناوری پیشرفته است. بر اساس تحلیل وزارت صنعت اطلاعات، چین در حال حاضر دوره بحرانی توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی را تجربه می‌کند که انتظار می‌رود با نرخ رشدی حدود دو برابر بیشتر از رشد اقتصادی توسعه یابد. قرن بیست و یکم قرن بیوتکنولوژی است و استعدادهای پژوهشی زیستی-علمی در سال‌های اخیر کانون رقابت بین‌المللی استعدادها بوده است. هم محققان بیوتکنولوژی و هم استعدادهای توسعه محصول بیوتکنولوژی در چین کمبود دارند. تقاضای زیادی برای استعدادهای بیوتکنولوژی چینی در دوره بعدی وجود دارد. از آنجایی که خودرو در حال تبدیل شدن به نیاز زندگی مردم چین است، خودروسازی به یک حرفه بسیار محبوب در جامعه تبدیل شده است. حرفه ای های خودرو در صنعت خودروسازی تبدیل به کیک داغ شده اند. استعدادهای پیچیده در این زمینه محور مسابقه خواهند بود.

در مواجهه با رقابت شدید بین المللی در بازار، توسعه پزشکی مدرن چینی و صنعت فناوری زیست پزشکی باید پیش رود. به طور خاص، صنعت مدرن پزشکی چین نه تنها توسعه سریع تری در جهان دارد، بلکه صنعتی با رشد سریع تری در چین است. با توسعه سریع اقتصاد جهانی و علم و فناوری مدرن، صنعت لجستیک به عنوان یک بخش خدمات نوظهور در اقتصاد ملی به سرعت در سراسر جهان در حال توسعه است. در آینده قابل پیش ‌بینی، علاوه بر کمبود پرسنل لجستیک، استعدادهای مرتبط مدیریت سیستماتیک، پرسنل حرفه‌ای تجارت واردات و صادرات، پرسنل لجستیک الکترونیکی و استعدادهای سطح بالای لجستیک بین‌المللی محبوبیت بیشتری خواهند داشت. مواد جدید دارای دامنه کاربرد گسترده و چشم انداز امیدوارکننده ای برای توسعه هستند. سطوح تحقیق و توسعه و دامنه صنعتی شدن آنها به نشانه مهمی از توسعه اقتصادی، پیشرفت علمی و فناوری یک کشور تبدیل شده است.

7 دلیل کار در چین

بسیاری از متقاضیان پس از تحصیل در این کشور می توانند در این کشور و یا سایر کشورها مشغول به کار شوند. مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های این کشور بسیار معتبر می باشد. از این رو بسیاری از کارفرماها و یا شرکت های بزرگ فارع التحصیلان دانشگاه های این کشور را استخدام خواهند کرد. اشتغال زایی در این کشور در رشته های مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، فناوری و اطلاعات و خدمات خواهد بود.

این بخش به بررسی 7 دلیل اصلی کار در کشور چین خواهیم پرداخت:

  1. فرصت های سفر
  2. تاریخچه
  3. اقتصاد
  4. فرهنگ
  5. تجارب یادگیری
  6. انتخاب مشاغل و ایجاد شغل موفق
  7. موفقیت مهندسی چین
  8. آینده کاری مناسب برای متقاضیان بین المللی

بررسی شرایط کار در چین در سال 2023

بر اساس آمارهای سال 2023 چین رتبه دوم قدرتمندترین اقتصاد جهان را دارا است و در این کشور فرصت های شغلی زیادی در زمینه ها و بخش های مختلف به چشم می­ خورد. شرایط انجام کار در چین بدین گونه است که افراد اجازه 40 ساعت کار در هفته به مدت 5 روز در هفته را دارند. البته انجام اضافه کاری در این کشور رایج است و کارمندان علاقمند به انجام اضافه کاری هستند که به ازای هر ساعت کاری حقوق افراد افزایش می­ یابد.

متقاضیان مهاجرت به چین از طریق کار می­ باید از حداقل شرایط زیر برخوردار باشند:

آیتم شرح
تحصیلات حداقل کارشناسی
سابقه کاری حداقل 2 سال
زبان برخورداری از مهارت زبان
سلامت برخورداری از وضعیت جسمانی مناسب
سن کاری برای خانم ها 18 الی 55 سال
سن کاری برای آقایان 18 الی 60 سال

This browser does not support the video element

یافتن کار در چین

یافتن شغل در چین یکی از مهمترین مسائل در زمینه مهاجرت کاری به این کشور است. شما در ابتدا باید با انواع مهاجرت به چین آشنا شوید. متقاضیان از طریق کار می ­توانند به 2 روش برای جستجوی کار در این کشور اقدام نمایند. در روش اول فرد می­ تواند با ارائه درخواست پذیرش کاری به شعبه های شرکت های بین المللی در چین تقاضای انجام کار خود را بنماید، که این امر از طریق اینترنت، مجلات و یا معرفی توسط دیگر کارمندان شرکت امکان پذیر است. متقاضیان بین المللی جهت کاریابی در این کشور می باید از کارفرما این کشور پیشنهادکاری معتبر دریافت نمایند.

در این خصوص توجه شما را به نمودار نرخ اشتغال در چین جلب می داریم:

روش کاریابی از طریق اخذ دعوت نامه کاری چین

در روش دوم فرد رزومه تحصیلی و کاری خود را به شرکت های محلی و بین المللی در چین ارسال می ­نماید. این شرکت ها با توجه به مهارت فرد در صورت نیاز از متقاضی دعوت به همکاری می ­نماید. پس از آنکه متقاضیان موفق به اخذ دعوتنامه کاری از جانب کارفرمایان در این کشور شدند، امکان دریافت ویزای کاری چین را خواهند داشت. اولیت بررسی رزومه و استخدام با متقاضیان با متقاضیان مقیم این کشور می باشد

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا