اقتصادی

دمای هوا در برخی از مناطق استان مرکزی به زیر صفر می‌رسد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رضا مرادی اظهار داشت: سامانه بارشی فعال در استان مرکزی تا اواخر وقت امروز (چهارشنبه) گاهی به صورت رگبار یا بارش باران و در برخی از مناطق به شکل بارش برف ادامه دارد و احتمال رعدوبرق و تگرگ و گاهی وزش باد شدید موقتی، پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی، بارش‌ها در نیمه شمالی استان مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و به دلیل هسته سرد، سامانه بارش‌ها در مناطقی از استان در برخی از ساعات بصورت برف است که می‌تواند منجر به اختلال تردد در جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها شود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی فعال در این استان، از چهارشنبه شب بتدریج عبور می‌کند و به دلیل هسته سرد سامانه و شمالی شدن جریانات، پس از عبور سامانه، دمای هوا بطور محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

مرادی بیان کرد: احتمال کاهش دمای زیر صفر از بامداد فردا (پنجشنبه) در برخی از مناطق سردسیر استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند منجر به سرمازدگی شکوفه‌های باغات شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی بعدی از روز شنبه هفته آتی وارد استان مرکزی می‌شود و در صورت عدم تغییر الگوی نقشه‌ها تا روز سه‌شنبه موجب بارش‌های رگباری در استان می‌شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا