اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

چرا پرینتر نصب نمیشود؟

وقتی پرینتر نصب نمی شود چه کار باید کرد ؟

ساده ترین اقداماتی که در زمان مشکل نصب پرینتر باید انجام دهید، چک کردن کابل یو اس پی،  و در نهایت بررسی پشتیبانی یا عدم پشتیبانی پرینتر در ویندوز مورد نظر است. وقتی پرینتر نصب نمی شود، با اطمینان از سلامت پرینتر اچ پی، مشکل از این سه حالت خارج نیست که هر کدام راه حل های خود را دارد. در گام اول و در ساده ترین شرایط کابل یو اس پی را چک کنید و مطمئن شوید که در جای درست خود قرار دارد و کاملا سفت و متصل است.

قیمت پرینترهای خانگی سیاه و سفید: اگر مشکل حل نشد و همچنان دیدید که پرینتر نصب نمی شود، درایور آن را در سیستم بررسی کنید. گاهی تنها دلیل بروز این اتفاق، نصب اشتباه یا ناقص درایور و یا قدیمی بودن آن است. توصیه می کنیم یک بار درایور پرینتر hp را حذف کرده و مجددا آن را نصب نمایید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، مطمئن شوید که سیستم عامل مورد استفاده شما با پرینتر مورد نظرتان سازگاری دارد. به ندرت پیش می آید که سیستم عامل برخی از دستگاه های جانبی را پشتیبانی نکرده و مشکلاتی را در فرایند نصب ایجاد می نماید. اگر پس از بررسی و اصلاح این موارد همچنان پرینتر شما در سیستم نصب نشد، در اسرع وقت با تکنسین مجرب  مشورت کرده و اقدامات لازم را برای تعمیر پرینتر اچ پی تان انجام دهید.

دلایل نصب نشدن پرینتر اچ پی

گاهی کابل یو اس پی اتصال کامل دارد، اما پرینتر نصب نمی شود، زیرا درایور پرینتر اچ پی روی سیستم نصب نیست که باید آن را نصب کنید. گاهی نیز به دلیل ارتقا ویندوز، پرینتر اچ پی در ویندوز جدید ساپورت و پشتیبانی نمی شود و در نهایت پرینتر نصب نمی شود. بنابراین لازم است درایور پرینتر مربوط به ویندوز مورد نظر را از سایت شرکت اچ پی دانلود و نصب کنید.

با این روش مشکل بدون شک برطرف خواهد شد؛ البته به شرطی که ورژن پرینتر اچ پی با ورژن ویندوز همخوانی و سازگاری داشته باشد و هر دو از هم پشتیبانی کنند. در غیر این صورت وقتی پرینتر نصب نمی شود، کاری نمی توانید کنید جز اینکه یا پرینتر اچ پی را با ویندوز سازگار کنید یا ویندوز را با پرینتر.

مشکل ریجستری در زمانی که پرینتر نصب نمی شود

گاهی نیز ممکن است مشکل از  ناحیه رجیستری باشد که پرینتر نصب نمی شود. در این صورت باید از ابتدا پرینتر را معرفی کنید و در غیر این صورت اگر امکان نصب مجدد ویندوز را دارید، ویندوز ۱۰ را نصب کنید، زیرا این ویندوز ۹۹ درصد درایورهای جدید و قدیمی را پشتیبانی می کند.نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کاملا راحت است و اکثر مراحل به صورت خودکار انجام می شود؛ اما گاهی اوقات کاربر به دلایل مختلفی در هنگام نصب پرینتر با مشکل مواجه می شود. در ادامه نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ را خواهید آموخت؛

مطمئن شوید که هم کامپیوتر و هم پرینتر اچ پی روشن هستند و قابلیت های بی سیم هر دو دستگاه فعال است.  پس از آنکه مطمئن شُدید پرینتر به شبکه متصل شده است، به سراغ سیستم و ویندوز ۱۰ بروید؛ وارد منوی Start  شوید و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید. پس از آن آیکونی به نام Devices را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

1.از منوی Devices تنظیمات لازم را اجرا کنید

پس از انتخاب آیکون Devices پنجره ای باز می شود. در منوی آن می توانید تنظیمات مربوط به تمام لوازم جانبی کامپیوتر را مشاهده کنید. گزینه Printers & scanners را در این بخش انتخاب کنید. وقتی پرینتر نصب نمی شود، با اجرای این مراحل حتما مشکلات حل خواهد شد.

2.مراحل جستجو را تکمیل کنید

 اکنون در منوی Printers & scanners گزینه Add a printer or scanners را که احتمالا اولین گزینه است، انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، ویندوز جستجوی پرینتر یا اسکنری را که به شبکه متصل شده است، آغاز می کند.

3.نمایش لیست پرینتر های موجود

پس از اتمام جستجو، ویندوز لیست پرینترها و اسکنرهایی را که به سیستم متصل شده اند، نمایش می دهد. اکنون روی نام یا مدل پرینتر اچ پی مورد نظر کلیک کنید. با این کار مراحل نصب پرینتر آغاز می شود که بیشتر به صورت خودکار است.

4.اتصال پرینتر های بی سیم به ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ پرینترهایی که بی سیم نیستند هم  به راحتی می توانند به سیستم متصل شوند. پرینترهای کابلی معمولا از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شوند. پس از آنکه پرینتر اچ پی به کامپیوتر متصل شد، جدیدترین درایور آن را دانلود کنید و سپس به راحتی از پرینتر استفاده کنید.

تعمیر پرینتر اچ پی

پرینتر یکی از تجهیزاتی است که در کمپانی اچ پی با استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته طراحی و تولید و عرضه می شود. برای تعمیر این دستگاه باید از طریق مراکز معتبر و رسمی وارد عمل شوید. در واحد تعمیر پرینتر اچ پی همه امکانات لازم برای عیب یابی و تعمیر و ترمیم این دستگاه فراهم است. تعمیرکاران این بخش به دلیل واکاوی و آنالیز بسیاری از مدل های پرینتر اچ پی به خوبی با ساختار و پیچیدگی های این دستگاه آشنایی دارند و می توانند بهترین مسیر تعمیرات را برای بهبود کارکرد این دستگاه انتخاب کنند.

واحدهای تعمیرات اچ پی

کمپانی اچ پی فعالِ حوزه فناوری اطلاعات است و محصولاتی نظیر انواع چاپگر، سِرور، رایانه‌های قابل حمل، تلفن‌های همراه هوشمند و لوح‌های رایانه (تبلت) و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه را طراحی ، تولید و عرضه می کند. هر یک از این محصولات نیاز به سرویس و تعمیر دارند. در واحد های  هر یک از این محصولات در بخش اختصاصی خود مورد بررسی قرار می گیرد. برای تعمیرات هر محصول از ابزار و تجهیزاتی استفاده می شود که کاملا سازگار با محصولات اچ پی هستند و تعمیرکاران مجرب و متعهدی در این واحد ها فعالیت می کنند که هر کدام سابقه ای طولانی و طلایی در این زمینه دارند.

نمایندگی اچ پی

 یکی از نمایندگی های رسمی و مجاز است که تنها در حوزه کمپانی اچ پی فعالیت می کند و همه خدمات حوزه فروش و پس از فروش این کمپانی را پوشش می دهد. در این نمایندگی می توانید با خیالی آسوده و مطمئن مجموعه ای از خدمات را دریافت کنید که مستقیما از سوی کمپانی اچ پی پشتیبانی و حمایت می شود. نمایندگی اچ پی افتخار دارد با سرلوحه قرار دادن اصل مشتری مداری، درصد رضایت کاربران از این نمایندگی را در بالاترین حد ممکن نگه دارد و بتواند تمامی نیاز های کاربران اچ پی را پوشش دهد. با مراجعه به این نمایندگی از امکانات و تسهیلات بسیار ویژه ای بهره مند خواهید شد که لذت یک خرید دلنشین را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا