اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان فارسی

بهترین سایت‌‌های فارسی آموزش رایگان زبان انگلیسی

سایت نقد و بررسی کی خوبه: ما فهرستی از سایت‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند خواندن، نوشتن و صحبت کردن انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

سایت آکادمی روان (Ravaan Academy)

یکی از سایت آموزش زبان انگلیسی که می‌تواند منبعی عالی برای فارسی‌زبانان باشد، آکادمی روان است. در می‌توانید انواع نکات گرامری، دوره‌های آموزشی، الفبا و تلفظ انگلیسی، آموزش‌های ویدیویی و … را پیدا کنید که به شما در بالا بردن ، کمک خواهند کرد. دوره‌های آموزشی قرار گرفته در وب‌سایت آکادمی روان بسیار کاربردی بوده و نکات زیادی را به شما آموزش خواهد داد.

بهترین سایت‌‌های انگلیسی آموزش رایگان زبان انگلیسی

سایت BBC Learning English

بهترین سایت های ایرانی: وب سایت آموزش انگلیسی BBC به شما کمک می‌کند تا خود را تقویت کنید. این سایت دارای مجموعه‌ای از فیلم‌ها و متون است که می‌‌توان با تکیه بر آن‌ها، نکات زیادی را فرا گرفت. با توجه به محتوای با کیفیت، یکی از بهترین سایت‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی است.

سایت Babbel

Babbel یک وب‌سایت محبوب برای یادگیری زبان انگلیسی است که زبان‌آموزان زیادی از آن کمک می‌گیرند. در حین یادگیری زبان انگلیسی در سایت ، می‌توانید زبان روی صفحه خود را به آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی یا سوئدی تغییر دهید که این قابلیت، درک مطلب را برای زبان‌آموزان جدید آسان می‌کند.

برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی، ابتدا می‌توانید در این وب‌سایت، دانش زبان خود را ارزیابی و بر اساس آن ارزیابی، درس‌ها و آزمون‌های لازم را برای یادگیری زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

از دست ندهید:

سایت Duolingo

یکی دیگر از وب‌سایت‌های آموزش رایگان زبان انگلیسی ، سایت است که نرم‌افزار آن هم با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. مانند Babbel، سایت Duolingo به شما این امکان را می‌دهد که زبان صفحه را تغییر دهید.

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، در آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنید و سپس با نتایج همان آزمون، آموزش‌های لازم به شما عرضه می‌شود. در کنار آموزش‌های مختلف زبان انگلیسی، می‌توانید با استفاده از خدمات ارتباطی روی پلتفرم با سایر زبان‌آموزان مکالمه کنید که این کار به تقویت مهارت‌های مکالمه شما کمک خواهد کرد.

سایت TED talks

اگر می‌خواهید در مورد زندگی، شغل و هر چیز خوب دیگری یاد بگیرید در حالی که به زبان انگلیسی گوش می‌دهید، سخنرانی‌های TED برای شما مفید خواهند بود. این پلتفرم میزبان گفتگوهایی از نویسندگان، مهندسان، نقاشان، معماران، بازرگانان، دانشجویان و بسیاری دیگر از مردم است که تجربیات و آموخته‌های تکان‌دهنده خود را با جهان به اشتراک می‌گذارند.

برای یادگیری بهتر می‌توانید این فیلم‌ها را با زیرنویس تماشا کنید و برای درک معنای آن‌ها به متن فیلم‌ها به زبان‌های مختلف مراجعه نمایید. قطعا می‌توان سایت را جز بهترین وبسایتهای آموزش رایگان زبان انگلیسی قرار داد.

سایت IELTSpodcast

دارای پادکست‌ها، مقالات، تمرین‌های نوشتاری، گفتاری، خواندن، شنیداری و واژگان انگلیسی مبتنی بر آیلتس است؛ حتی می‌توانید پادکست‌ها را برای یادگیری آفلاین دانلود کنید. مطالب ارائه شده در این وب‌سایت شما را برای قبولی در آماده کرده و حتی اگر قصد شرکت در آزمون را ندارید، به شما کمک می‌کند تا به زبان انگلیسی مسلط شوید.

سایت FluentU

در ، می‌توانید زبان انگلیسی را با کمک ویدیوهای دنیای واقعی مانند نمایش‌های تلویزیونی، موزیک ویدیوها، اخبار و موارد دیگر یاد بگیرید. ویدیوها دارای زیرنویس‌ها هستند که می‌توان با نگه داشتن ماوس روی آن، ویدیو را متوقف کرده و معانی و تعاریف کلمات به کار رفته در ویدیو را مطالعه کرد. این پلتفرم پیشرفت شما را دنبال کرده و منابع مناسبی را برای یادگیری پیشنهاد می‌دهد.

از دست ندهید:

سایت English Central

سایت مانند FluentU دارای بیش از 10000 ویدیو با موضوعاتی مانند تجارت، رسانه، اجتماعی، سفر، دانشگاهیان و کودکان است. می‌توانید موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کرده و ویدیوها را با توضیحات درج شده تماشا کنید.

در این سایت قادر خواهید بود خطی را که می‌خواهید صحبت کنید انتخاب کرده و سپس به وسیله میکروفون همان جمله را تکرار نمایید تا بررسی کنید که آیا تلفظ شما صحیح است یا خیر؛ این قابلیتی است که English Central را از سایر سایت های آموزش انگلیسی متمایز می کند.

سایت بیاموز

یکی دیگر از وب‌سایت های فارسی که می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی مفید باشد، سایت بیاموز است. در سایت بیاموز دوره‌های آموزشی زبان‌های مختلفی مانند زبان آلمانی، زبان ترکی، زبان فرانسه، زبان عربی و … قرار گرفته است که علاقمندان می‌توانند برای یادگیری از آن‌ها استفاده کنند.

بخش آموزش انگلیسی سایت بیاموز به بخش‌های مختلفی مانند الفبا و تلفظ، گرامر، متون ساده، مکالمه و … تفکیک شده که می‌تواند مرجعی کامل برای زبان آموزان باشد.

برای کلیک کنید.

برای یادگیری بیشتر ویدئوی زیر را مشاهده کنید

اما طرز استفاده صحیح از این وبسایت ها:

  • در درجه اول شما باید یه زمان خاص برای یادگیری خود تعیین کنید و به آن پایبند بمانید. مثلا روزانه حتما ۱ ساعت به یادگیری بپردازید و تحت هیچ شرایطی این ۱ ساعت را از زندگی روزمره خود حذف نکنید چون یادگیری بهتر از طریق دفعات زیاد و زمان کم بدست می آید
  • از میکروفون در وب سایت های interactive که فایل های شنیداری دارند استفاده کنید
  • حتما کلمات و جملات وب سایت ها را با صدای بلند برای خود تکرار کنید
  • بهترین روش یادگیری خودتان را برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید
  • نقطه ضعف شما در کدام بخش زبان است؟ (گرامر، بخاطرسپاری لغات … ؟) روی آن تمرکز کنید

و اما لیست وب سایت ها:

1- وبسایت حاضر (چرب زبان)

یکی از وب سایت هایی که سال ها در بخش آموزش آنلاین زبان انگلیسی تمرکز دارد و با آموزش های کاملا رایگان و کامل شناخته می شود ، این وب سایت تنها بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز دارد و تلاش می کند با برگزاری دوره های آنلاین آموزش لغت ، مکالمه ، گرامر و آیلتس به زبان آموزان فارسی زبان در سرتاسر دنیا کمک کند. این وبسایت در سال 1400 به عنوان بهترین سایت به انتخاب کاربران برگزیده شده است.

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ ، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!

یچ نیازی به هیچ کلاسی ندارید و فقط کافی ست برای یادگیری هر زبانی، و روی زبان مدنظر کلیک کرده، و شروع به یادگیری کنید. بسیاری از زبان آموزان، زبان های انگلیسی و آلمانی و فرانسه را فقط با کمک سایت تا سطح پیشرفته یاد گرفته اند البته به عنوان مکمل، از پکیج های موجود در استفاده کرده اند (یا بجای پکیج ها، خیلی راحت را نصب کرده اند)

درکنار این مطلب حتما دانلود کنید:

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

این وب سایت بسیار جامع در واقع سه بخش مخصوص آموزش زبان بزرگسالان، نوجوانان و کودکان دارد. هر بخش شامل یادگیری زبان انگلیسی از طریق ویدیو، بازی و پادکست ها می باشد و عمدتا با سرگرمی نیز همراه است.

بعد از اینکه هر Task را تمام کردید و به انتها رساندید، یک بخش تمرین Exercise یا تمرین در اختیار شماست تا آنچه یاد گرفته اید برای شما تکرار شود.

نکته مهم: وب سایت های آموزش زبان انگلیسی فقط بعنوان مکمل در مواقعی که وقت آزاد دارید مفید هستند. استفاده از آنها بعنوان ابزار اصلی یادگیری، باعث طولانی تر شدن یادگیری غیراصولی خواهد شد. از آنها فقط برای جنبه سرگرمی زبان استفاده کنید.

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

وب سایت معروف دولینگو به شما کمک می کند تا لغات و گرامر جدید را به کمک معماها یا سرگرمی یاد بگیرید. سطح دروس خیلی پیشرفته نیست ولی برخی از آنها واقعا مفید و کاربردی هستند.

در این وب سایت دروس بصورت موضوعی جدا شده اند. مثلا family vocabulary یا foods vocabulary و … که یک نکته مثبت است. نکته مهم دیگردر مورد این وب سایت این است که برای تقویت لهجه یا تلفظ شما مناسب است چون بلافاصله که یک کلمه را یاد می گیرید باید در قالب تمرین همان را تکرار کنید تا امتیاز بگیرید.

حتما این مطلب را هم از دست ندهید:

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

بیاموز یکی از سایت های فارسی ست که در زمینه آموزش آنلاین زبان خوب کار کرده و تا حدی رایگان است. تا وقتی بخواهید واژگان را با تلفظ و اصلا زبان را در حد مقدماتی یاد بگیرید، کاملا رایگان است و تلفظ هر واژه را در اختیارتان قرار می دهد.

بیاموز مانند خیلی از سایت های فارسی ممکن است گاهی اشکالاتی داشته باشد که از این جهت ضعف محسوب می گردد اما از این جهت که رایگان می باشد یکی از مزیت های عالی ست. تقریبا همه زبانهای رایج را نیز در خود دارد و زبان آموز به راحتی و رایگان می تواند شروع به یادگیری زبان کند.

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

این وب سایت و نحوه آموزش زبان انگلیسی در آن به واقعیت نزدیک تر است (نسبت به بقیه وب سایت های معرفی شده) و به شما در یادگیری لغات در قالب عبارات کمک می کند. عبارات و جملات در آن به حالت روزمره شباهت بیشتری دارد تا به حالت رسمی و آکادمیک.

بنابراین موقع صحبت با یک انگلیسی زبان بیشتر شبیه به یک انگلیسی زبان واقعی خواهید بود نه کسی که از روی کتاب می خواند!

حتما بلد باشید:

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان-۱۵ دلار ماهیانه

برخی دروس در این وب سایت رایگان است و برخی دیگر را باید پول پرداخت کنید. کلمات و واژگان جدید در این وب سایت با یک سری کلمات هم معنی تعریف می شوند که منجر به یادگیری همزمان چند کلمه خواهد شد.

به جز این، وب سایت سنترال فیلم های آموزشی را در دسته های مختلف تقسیم بندی کرده است که هر کدام را با توجه به هدف تان از یادگیری زبان انگلیسی می توانید انتخاب کنید.

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

یک وب سایت جذاب و کاربر پسند با ظاهری ساده که همه می توانند براحتی از آن استفاده کنند. یک دیکشنری جذاب تصویری دارد که واژگان را از طریق آن به سادگی هر چه تمام تر یاد می گیرید.

از طرفی این وب سایت در خود، تقویت گرامر، کلمات، Reading و Listening دارد و اکثر جنبه های زبان را شامل می شود. حتما سری به این وب سایت جذاب بزنید.

حتما بخوانید:

  • دارای اپلیکیشن
  • قیمت: رایگان

به کلیپ های صوتی با موضوعات مختلف، اخبار، موسیقی، طبیعت، احوالپرسی و … بپردازید. این وب سایت که دارای دسته بندی های متعددی در صفحه اول است جنبه شنیداری و گفتاری زبان را در شما تقویت می کند و ضمنا پس از هر درس سوالاتی مطرح می کند که باید به آنها پاسخ دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا