مجله ورزشی

هنیه: هرگونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش‌بس دائم در غزه باشد

پیش از عزیمت هیئت حماس به قاهره؛

هنیه: هرگونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش‌بس دائم در غزه باشد

یک عضو ارشد حماس از سفر فردا یکشنبه هیئت مذاکره‌کننده این جنبش به مصر برای مذاکره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه خبر داد و گفت: اسماعیل هنیه تاکید کرده است که هرگونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش بس دائم و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سفر فردا یکشنبه هیئت مذاکره کننده این جنبش به ریاست «خلیل الحیه» به مصر برای مذاکره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه خبر داد و گفت: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرده است که هرگونه مذاکره ای باید شامل برقراری آتش بس دائم و عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد.

این عضو ارشد حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره افزود: در چند ساعت گذشته، تماس های گسترده ای میان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و میانجی ها برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره انجام شد.

این عضو ارشد حماس که شبکه الجزیره به نامش اشاره ای نکرد، تصریح کرد: هنیه به میانجی ها تاکید کرد که هر گونه مذاکره ای باید شامل برقراری آتش بس دائم، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه و بازگشت بدون قید و شرط آوارگان به مناطق خود باشد.

هیات های حماس و رژیم صهیونیستی اواسط اسفند گذشته مذاکره درباره برقراری آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران در قاهره پایتخت مصر آغاز کردند.

این مذاکرات پنجشنبه ۱۷ اسفندماه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

به گزارش آنا، مقامات فلسطین می گویند که رژیم صهیونیستی در مذاکرات قاهره، بیش از پیش نشان داده که به هیچ عنوان قصد ندارد به جنگ علیه غزه پایان دهد و فقط در تلاش است بدون امتیازدهی، اسرای خود را که در بند جنبش حماس هستند، آزاد کند.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در مذاکرات غیر مستقیم با جنبش حماس برای چندمین بار متوالی کارشکنی کرد، هیأت حماس محل برگزاری مذاکرات در قاهره را ترک کرد و برای ادامه رایزنی با رهبران این جنبش به فلسطین بازگشت.

هدف از این مذاکرات، توقف حملات رژیم اسرائیل به غزه، بازگشت آوارگان و رسیدن کمک های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه است.

نمایش بیشتر

گروه تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از مهارت‌های تحلیلی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌ها و آمارهای مفید و کاربردی درباره‌ی روند و عملکرد تیم‌ها و بازیکنان در ورزش می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای آمارها و تحلیل‌های جذاب ورزشی همراه شوید.
دکمه بازگشت به بالا