اقتصادیکسب و کار محلیمجله عمومی

مزایای استفاده از تلویزیون شهری

 تلویزیون شهری تبلیغاتی، شامل بیلبوردها و تابلوهایی است که در سطح شهر در خیابان‌ها، اتوبان‌ها، مراکز تجاری و تفریحی و ورزشگاه‌ها نصب می‌شود. این تلویزیون‌ها از تعدادی لامپ LED یا SMDتشکیل شده‌اند که هر لامپ نیز شامل تعدادی پیکسل می‌شود که با فاصله‌های یکسان و خاص، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر تلویزیون با توجه به موارد مصرفی، شامل تعداد خاصی از پیکسل‌ها شده و تراکم و نظم قرارگیری این پیکسل‌ها در کنار هم، در هر تلویزیون با دیگری متفاوت است.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بپردازیم. تبلیغات به‌عنوان یکی از اجزای اساسی تجارت و خریدوفروش کالا و خدمات، جزئی از زندگی ما شده و نمی‌توان تأثیر آن بر افراد و کسب‌وکارشان را نادیده گرفت. یک صاحب کسب‌وکار باید قسمت زیادی از بودجه در نظر گرفته شده برای تولید محصول را برای تبلیغات کنار بگذارد.

امروزه شرکت‌های تبلیغاتی بسیاری وجود دارند که با روش‌های گوناگون از وضعیت موجود سود زیادی برده و در تلاش‌اند تا به خلاقانه‌ترین شکل ممکن، تبلیغات کافی جهت فروش محصول کارفرمای خود را ایجاد کنند.

روش‌های گوناگونی برای ایجاد تبلیغات و تولید محتوا برای محصول و خدمات وجود دارند. یکی از بهترین روش‌های تبلیغات و تضمین فروش حتمی محصول، استفاده از تلویزیون های تبلیغاتی شهری است. این تلویزیون‌ها در سطح شهر، در اتوبان‌ها و خیابان‌ها نصب شده و به تبلیغ محصول و خدمت موردنظر می‌پردازند.

ازدیاد تلویزیون ‌های تبلیغاتی شهری در شهرهای بزرگ جهان

تبلیغات

تبلیغات عموماً جهت انتقال پیام بازاریاب مبنی بر خرید کالا و خدمت موردنظر، به خریداران و مشتریان آینده، تولید می‌شود. استفاده از تبلیغات در بسیاری از موارد شامل صرف هزینه‌های گزاف شده که در بلندمدت، سود آن برای فرد، نمایانگر خواهد شد.

هدف از این اقدام، تغییر نگرش افراد و القای مفاهیمی مبنی بر نیاز به خرید کالا بوده و اغلب با استفاده از رسانه‌های جمعی، صورت می‌پذیرد. رسانه‌های جمعی گوناگونی جهت انجام تبلیغات وجود داشته که هرکدام باتوجه‌به نوع تبلیغ و محصول، دارای مزیت‌های به‌خصوص هستند.

اما مزیت استفاده از تلویزیون به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل رسانه جمعی، نسبت به بقیه روش‌ها، این است که استفاده از پیام‌های صوتی و تصویری در القای نگرش‌های جدید در افراد، تأثیرگذارتر بوده و امکانات بیشتری را جهت به کار بردن خلاقیت و ابتکار در تبلیغات در اختیار بازاریاب قرار می‌دهد.

امروزه اکثر افراد، حتی در پایین‌ترین طبقات اجتماعی و ساکنین روستاها نیز از تلویزیون‌های رنگی استفاده می‌کنند؛ لذا نمی‌توان منکر تأثیر فوق‌العاده این وسیله در انجام تبلیغات و فروش کالا و خدمت شد. اگرچه استفاده از تلویزیون شهری تبلیغاتی در شهرهای بزرگ مرسوم است، اما در برخی از شهرستان‌ها نیز از این وسیله جهت انجام تبلیغات، استفاده می‌شود.

تلویزیون های تبلیغاتی شهری

تلویزیون های تبلیغاتی شهری در داخل یا خارج از فضای موردنظر قرار می‌گیرند. تلویزیون‌هایی که در فضای باز نصب می‌شوند، کاملاً ضد آب و ضدضربه بوده و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن‌ها باعث شده تا نور خورشید بر کیفیت نمایش تصاویر تأثیری نگذارد. این تلویزیون‌ها در ورزشگاه‌های دارای فضای باز، خیابان‌ها، میادین و فضای بیرون فرودگاه‌ها قرار می‌گیرند.

تلویزیون‌های فضای بسته دارای رزولوشن قوی‌تر از تلویزیون‌های فضای باز بوده و دارای مقاومت کمتری نسبت به آب و ضربه و نور خورشید هستند. از این تلویزیون‌ها در آمفی‌تئاترها، سالن فرودگاه‌ها، سینماها و ورزشگاه‌های دارای فضای بسته استفاده می‌شود.

مزیت تبلیغات با استفاده از تلویزیون های تبلیغاتی شهری

همان‌طور که گفته شد، جهت تبلیغات از انواع روش‌های دیگر، مرسوم‌تر بوده و دارای بازده بیشتری نیز است. مزایای استفاده از این تلویزیون‌ها باعث شده که بازاریاب‌های توانمند و دارای سرمایه کافی، تمایل بیشتری نسبت به انجام تبلیغات محصول و خدمت خود از این روش را نسبت به روش‌های دیگر نشان دهند. اینک به بررسی برخی از مزایای تولید تلویزیون شهری می‌پردازیم:

  • قابلیت نصب آسان در سطح شهر
  • قابلیت کاهش مصرف انرژی
  • ایجاد آلودگی کمتر برای محیط‌زیست نسبت به روش‌های دیگر
  • قابلیت اتصال به لوازم الکترونیکی دیگر مانند رایانه، تلفن همراه و تلویزیون‌های کوچک‌تر
  • مدرنیته بودن این روش و ایجاد زیبایی در سراسر شهر
  • جلب نظر رهگذران به علت رنگی و متحرک بودن تصاویر
  • قابلیت جداسازی قطعه‌های خراب و جایگزینی قطعه تعمیر شده یا جدید به راحت‌ترین روش ممکن
  • کاهش هزینه خرید این تلویزیون‌ها در سال‌های اخیر نسبت به بنرها و تابلوهای فلکسی با توجه به پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها
  • امکان کنترل از راه دور
  • امکان اتصال به WIFI
  • امکان تنظیم نور و رزولوشن تلویزیون‌ها به صورت دستی یا از راه دور
  • امکان نصب نرم‌افزار جدید بر تلویزیون
  • دارای سیستم تهویه مناسب جهت تخلیه هوای گرم موجود در موتور
  • امکان پخش زنده ویدئوها و تصاویر
  • قابلیت نمایش تصاویر در زیر نور خورشید

قابلیت اتصال تلویزیون شهری به تلفن همراه

اندازه تلویزیون شهری

ابعاد تلویزیون های تبلیغاتی شهری با توجه به موارد مصرفی و فضایی که در آن نصب می‌شوند، در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال، تلویزیونی که در اتوبان نصب می‌شود، باید از تلویزیونی که در یک خیابان کوچک نصب می‌شود، بزرگ‌تر باشد. لوازم مورداستفاده در ساخت این دستگاه نظیر پایه‌ها و ستون‌ها و جنس و اندازه آن‌ها، امری مؤثر در افزایش کارایی تبلیغات، تلقی می‌شوند.

روش ساخت این تلویزیون‌ها به این صورت است که ابتدا فونداسیون و پی دستگاه ساخته شده و سپس با استفاده از بتن، پایه‌ای جهت نصب دستگاه ساخته می‌شود. بعد از این مرحله، از قوطی‌های پروفیل برای ساخت اسکلت تلویزیون استفاده می‌شود. معمولاً مهندسان، تعداد چهار پایه را برای ساخت تلویزیون به کار می‌گیرند. نصب نرم‌افزارهای تأمین امنیت جهت جلوگیری از هرگونه سو استفاده نرم‌افزاری و هک شدن دستگاه نیز حائز اهمیت است.

انواع تلویزیون‌های تبلیغاتی در ابعاد گوناگون

هزینه تولید تلویزیون های تبلیغاتی شهری

هزینه ، با توجه به مواد به کار رفته در ساخت، کیفیت دستگاه و رزولوشن، نرم‌افزارهای به‌کاررفته، سیستم تهویه موجود در دستگاه و همچنین استفاده از درب‌های ضد سرقت و یا کرکره، متغیر است. میزان برق مصرفی نیز بر افزایش هزینه استفاده از این تلویزیون‌ها تأثیر می‌گذارد.

با توجه به بودجه بازاریاب، استفاده از برق سه‌فاز یا برق یک فاز ممکن بوده و همچنین می‌توان از دستگاه‌های خاص محافظ جهت محافظت دستگاه در برابر نوسانات برقی استفاده کرد که هزینه مصرف برق را افزایش می‌دهد.

فروش تلویزیون شهری معمولاً با تأمین امنیت لازم جهت جلوگیری از سرقت فیزیکی اجزای به کار رفته در دستگاه و یا نرم‌افزارهای جلوگیری از هک شدن، همراه است. استفاده از کرکره‌های برقی و یا نرم‌افزارهای قفل در ساخت تلویزیون، هزینه خرید آن را افزایش خواهد داد.

نمونه یک تلویزیون تبلیغاتی شهری نسبتاً کوچک

نتیجهگیری

امروزه تبلیغات در تجارت کالا و خدمات، حرف اول را می‌زند. تجار و صاحبان محصولات، سالانه هزینه‌های گزافی را جهت تبلیغ کالای خود به بازاریاب‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی می‌پردازند و امیدوارند در طولانی‌مدت، نتیجه صرف این هزینه را ببینند. استفاده از تلویزیون های تبلیغاتی شهری به علت متحرک و رنگی بودن تصاویر، بیشتر از لوازم تبلیغاتی دیگر، نظر مشتریان بالقوه را جلب کرده و در همه جای دنیا، مؤثرترین روش برای تبلیغات تلقی می‌شود

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا