همه دستگاه‌های مسئول باید به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک کنند

به گزارش شفاف، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفر‌های نوروزی در فروردین ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای اجرای طرح نوروزی افزایش داده است و در کنار دیگر دستگاه‌های مسئول آماده است تا در دو بخش پیشگیری از حادثه و امدادرسانی به حادثه دیدگان از تمام توان نیرو‌های متخصص خود و ناوگان امدادی زمینی و هوایی استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید بر ایمن‌سازی جاده‌ها و خودرو‌ها بیش از هرچیز دیگری اهتمام شود گفت:
اگر یک چهارم بار مالی ناشی از خسارت تصادفات جاده‌ای را به پیشگیری معطوف کنیم، حوادث ترافیکی بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و تعداد فوتی‌ها ۷۰ درصد کمتر می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شمسی اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی خوب و قوی توانست آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد، اما آن موفقیت نتیجه هم افزایی ۳۳ دستگاه مسئول در حوادث ترافیکی است که باید همه دستگاه‌ها کمک کنند که امیدواریم با تشکیل قرارگاه ملی کاهش تلفات حوادث ترافیکی و برگزاری این سمپوزیوم ها، نمودار تصادفات جاده‌ای دوباره به خط نزولی برگردد.

سلیمانی افزود: در ماه‌های اخیر تمرین‌های بازآموزی در رشته‌های تخصصی نجات برای امدادگران برگزار شده است که سامانه‌های متکی به فناوری به روزرسانی شده و هلال احمر ایران آماده آغاز طرح نوروزی و حضور پررنگ و منسجم در محور‌های مواصلاتی کشور و ورودی شهر‌ها است.

خروج از نسخه موبایل