آغاز فعالیت دفاتر مشاوره و مددکاری رایگان در کلانتری‌های دزفول – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سروان ایمان برزگر زاده پیش از ظهر امروز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و مناسبت‌هایی نظیر نیمه شعبان و چهارشنبه پایان سال، اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم در این ایام که بازار به دلیل افزایش خریدهای نوروزی به شدت شلوغ است مراقب کیف پول و گوشی تلفن همراه خود باشند و با توجه به اینکه اکثر سارقان با ایجاد تنش و تنه زدن اقدام به سرقت می‌کنند در این زمینه هوشیار باشند.

وی ضمن هشدار به نوجوانان و جوانان در خصوص حوادث تلخ چهارشنبه سوری، گفت: ضرورت دارد خانواده‌ها در این ایام رفت و آمد فرزندان به ویژه نوجوانان را کنترل کنند و مانع ارتباط آنها با افراد ناباب و معلوم الحال شوند.

معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول از تشدید بازرسی از مغازه‌های فروش مواد محترقه و لوازم آتش بازی توسط پلیس اماکن و سایر یگان‌ها خبر داد و تصریح کرد: بازرسی از این اماکن در تمام فصول سال انجام می‌شود اما با توجه به ایام پایانی سال این بازرسی‌ها از یک ماه گذشته شدت یافته و کشفیاتی نیز صورت گرفته است.

سروان برزگر زاده با اشاره به افزایش نرخ ارز و دلار و در نتیجه افزایش قیمت مواد آتش زای شرکتی، ادامه داد: این امر باعث شده جوانان و نوجوانان به ساخت وسایل آتش زا و ترقه‌های دستی روی بیاورند که در این راستا از مدت‌ها قبل آسیب شناسی صورت گرفته و طرح کنترل در دست اجرا است.

وی از آغاز فعالیت دفاتر مشاوره و مددکاری رایگان در سطح تمام کلانتری‌های شهرستان دزفول خبر داد و گفت: تمام کلانتری‌های سطح شهرستان دارای دفاتر مددکاری و مشاوره به صورت رایگان شده‌اند. کارشناسان مستقر در این دفاتر دارای مدارک کارشناسی کلاسیک روانشناسی و آسیب شناسی بوده و عمدتاً خانم هستند، بنابراین شهروندان می‌توانند برای دریافت مشاوره در تمام زمینه‌ها اعم از مشکلات خانوادگی، زناشویی، اعتیاد و هر مشکلی که نیاز به روانکاوی و آسیب شناسی دارد به این دفاتر مراجعه کرده و مشاوره رایگان دریافت کنند.

سروان برزگر زاده با بیان اینکه تخصصی‌تر شدن فعالیت این دفاتر مشاوره و مددکاری در دستور کار است، تاکید کرد: افرادی که نیازمند دریافت خدمات مشاوره هستند می‌توانند صرفاً با همین هدف به کلانتری‌ها مراجعه کنند و این دفاتر کاملاً پذیرای مراجعان اعم از بانوان و آقایان هستند ضمن اینکه این دفاتر در حال حاضر صرفاً در کلانتری‌ها دایر بوده و پاسگاه‌ها شامل این امر نمی‌باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنند و افزود: متأسفانه سارقان گستاخ شده و واهمه‌ای ندارند لذا ضرورت دارد رانندگان حتی برای انجام یک کار کوچک در خودروی خود را قفل کنند و حتی الامکان وسایل خود را در پارکینگ‌های دارای نگهبان قرار دهند.

معاون فرهنگی- اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول با تاکید بر اینکه مردم از انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس همچون تاریخ تولد، تاریخ ازدواج و… برای کارت‌های بانکی خودداری کنند، ادامه داد: شهروندان در هنگام خرید حتی المقدور خودشان رمز کارتشان را وارد کنند و عکس کارت بانکی خود را به هیچ وجه در فضای مجازی برای فردی ارسال نکنند.

سروان برزگر زاده با بیان اینکه ضرورت دارد مغازه داران از دوربین مداربسته و قفل‌های جدید و پیشرفته استفاده کنند، گفت: مغازه داران و اصناف در ساعاتی که بازار خلوت است مغازه و محل کسب خود را تعطیل کنند، ضمن اینکه اگر در این ایام پایان سال کارهایی همچون چیدمان و تغییر دکور و یا کار خدماتی را به ساعات پایانی شب موکول کرده‌اند حین کار درب مغازه را قفل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی به صورت مستمر هشدارهای مختلف را در فضای مجازی انتشار می‌دهد و این امر تا پایان سال تداوم دارد، از اصحاب رسانه و خانواده‌ها درخواست کرد در این ایام بیش از پیش به هشدارها توجه کنند و از کنار آنها ساده نگذرند.

سروان برزگر زاده در پایان یادآور شد: فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول از ابتدای هفته جاری طرح نوروزی را با تمام توان و امکانات آغاز کرده و نیروها به صورت مستمر در سطح بازار و هسته مرکزی شهر حضور دارند تا ایام پایانی سال در امنیت و آرامش سپری شود.

خروج از نسخه موبایل