اقتصادیمجله علمی و پزشکیمجله عمومی

روش مصرف سیر سیاه برای لاغری

 

بهترین زمان برای خوردن سیر سیاه

دستور العمل خاص و حتمی برای زمان مصرف  دمنوش لاغری چای سبز ستین  وجود ندارد. هر موقع که میل تان کشید می توانید سیر سیاه را پوست کنده و بخورید. با این حال ما توصیه هایی داریم:

۱- قبل از صبحانه  سیر سیاه دکتر بیز میل کنید: برای اینکه از مزایای درمانی سیر سیاه بهره مند شوید باید آن را روزانه و مرتب مصرف کنید. قبل از صبحانه زمان خوبی است که خوردن سیر سیاه فراموشتان نشود. به علاوه مصرف با صبحانه باعث جذب بهتر شده و انرژی تان را در طول روز افزایش می دهد.

۲- یک ساعت قبل از ورزش  دمنوش دکتر بیز برای کبد چرب میل کنید: سیر سیاه چربی سوز است و مصرف آن قبل از ورزش به چربی سوزی بیشتر و لاغری کمک می کند.به علاوه سیر سیاه انرژی زا هم هست و به ورزش بهتر کمک می کند.

مصرف سیر سیاه به صورت مداوم یا مقطعی؟

برای اینکه از بهره مند شوید لازم است آن را هر روز میل کنید. معمولا بعد از یک تا سه ماه اثرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. مصرف مقطعی و گاه و بی گاه هر چند مفید است ولی اثرگذاری سیر سیاه را کم می کند ().

اگر می خواهید همه اعضای خانواده از خواص سیر سیاه بهره مند شوند می توانید گاه و بی گاه در پخت و پز غذاها از آن استفاده کنید.

مقدار مصرف سیر سیاه در روز باید چقدر باشد؟

برای اینکه مصرف سیر سیاه موثر باشد و بدن از مزایای آن بهره مند شود، حداقل مقدار مصرف سیر سیاه در روز باید بین ۰.۶ تا ۱.۲ گرم باشد. یعنی مصرف روزانه تقریبی نصف حبه سیر سیاه تا یک حبه کامل کافیست. وزن هر حبه سیر سیاه بستگی به درشتی و ریزی آن دارد ولی معمولا وزن یک حبه آن بین ۲ تا ۳ گرم است. البته میزان مناسب برای مصرف روزانه به افراد هم بستگی دارد. اگر دو حبه در روز مصرف می کنید حواستان به خودتان باشد و چک کنید که عوارض منفی در حال و سلامت خودتان مشاهده نکنید.

مصرف بیشتر از دو حبه در روز توصیه نمی شود و می تواند مضر هم باشد؛ همان گونه که مصرف بیش از حد سیر تازه می تواند باعث مسمومیت یا مشکلات معده شود ().

برای خرید سیر سیاه با کیفیت و قیمت بسیار مناسب به صفحه بروید.

طریقه مصرف سیر سیاه برای لاغری

سیر سیاه خاصیت چربی سوزی دارد اما برای لاغری باید اقدامات دیگری هم در کنار مصرف سیر سیاه انجام داد و به خوردن سیر سیاه اکتفا نکرد. برای اینکه از خاصیت سیر سیاه برای لاغری استفاده کنید پیشنهاد می شود روزانه یک حبه سیر را قبل صبحانه یا همراه با آن مصرف کنید. مصرف سیر سیاه در ابتدای روز باعث می شود فرآیند کاهش چربی های مضر در رگ ها، کبد و سایر نقاط بدن، در طول روز و هنگام فعالیت های روزانه اتفاق بیفتد.

طرز استفاده سیر سیاه با غذا

سرآشپزهای بزرگ دنیا سیر سیاه را به عنوان یک افزودنی سالم و خوش طعم در آشپزخانه هایشان دارند و از آن به عنوان چاشنی و طعم دهنده به غذا یا به صورت ترکیب اصلی در غذا استفاده می کنند. سیر سیاه به غذاها مزه لذیذتری می دهد و غذاها را به یک داروی مقوی تبدیل می کند!

شما می توانید سیر سیاه را در رژیم غذایی خود جا دهید و در دستورالعمل های آشپزی به کار ببرید. در زیر فهرستی از این روش ها را بیان می کنیم:

۱- سیر سیاه را روی نان معمولی یا نان تست بمالید و آن را روی نان پخش کنید و روی آن تخم مرغ بگذارید و میل کنید.

۲- سیر سیاه را به صورت حاضری با نان و غذاهای حاضری دیگر (غذاهایی که نیاز به پختن ندارند) مصرف کنید و ببینید خوردن آن را با چه غذای حاضری دیگری می پسندید.

۳- سیر سیاه در ترکیب با انواع سرکه خوش مزه می شود. یک روش استفاده از سیر سیاه، استفاده از سس سیر سیاه است. برای ساختن سس سیر سیاه، آن را با سرکه سفید، روغن زیتون، کمی موسیر و مقداری نمک ترکیب کنید تا یک سس خوش طعم برای انواع سالاد به دست بیاید.

۴- سیر سیاه را به صورت حُمْص یا نخود ارده مصرف کنید. حمص یک خوراک مدیترانه‌ای عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است و به عنوان دسر مصرف می شود. برای درست کردن حمص ۲۰۰ گرم نخود را بپزید و با یک حبه سیر سیاه و یک سوم لیوان آب، له یا چرخ کنید. داخل یه کاسه دیگر ارده، روغن زیتون، آب لیموترش، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و به نخود چرخ شده اضافه کنید و مجددا چرخ کنید تا یکنواخت بشود. اگر لازم بود مقداری آب به آن اضافه کنید تا خیلی خشک نباشد. حمص خوشمزه با سیر سیاه آماده خوردن است!

۵- سیر سیاه را با پوره سیب زمینی ترکیب و میل کنید.

۶- سیر سیاه را به جای سیر در غذاهای مختلفی مانند سوپ، سبزی پلو و میرزا قاسمی بریزید تا طعم شیرین تری را تجربه کنید.

۷- سیر سیاه را خرد کرده و با مقداری کره مخلوط کنید. مخلوط حاصل را می توانید روی تکه های گوشتی که می خواهید سرخ کنید بمالید

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا