اقتصادی

صعود فولاد ظلم به فوتبال بود!

فولاد خوزستان هفته گذشته در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت تا حسرت فوتبال ایران برای قهرمانی در آسیا حداقل یک سال دیگر تمدید شود. شکست فولاد مقابل الهلال با توجه به هزینه‌های نجومی تیم عربستانی و حواشی نماینده ایران چندان هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. ارزش ترکیب الهلال در سایت ترانسفرمارکت 39 میلیون یورو اعلام شده است. در حالی که ترکیب فولاد فقط 10 میلیون یورو ارزش دارد. کشور عربستان در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیزی روی فوتبال انجام داده و این روزها ثمره آن را می‌بیند اما ماجرا فقط به مسائل مالی ختم نمی‌شود؛ فولاد خوزستان در شرایط عجیبی پا به دیدار سرنوشت‌ساز با الهلال گذاشت و اگر نتیجه‌ای غیر از پیروزی تیم عربستانی رخ می‌داد باید تعجب می‌کردیم.

حواشی فولاد خوزستان پیش از سفر این تیم به قطر آغاز شد و از قبل هم مشخص بود رابطه مدیریت و کادر فنی این باشگاه اصلا خوب نیست. از چند روز قبل از سفر فولاد شایعات زیادی در خصوص تغییر روی نیمکت این تیم به گوش می‌رسید و گفته می‌شد مدیران این تیم از قبل با یکی از سرمربیان خوزستانی که اتفاقا رابطه خوبی هم با نکونام نداشته برای جانشینی او صحبت کرده‌اند. موضوعی که حتی روی تمرکز بازیکنان هم تاثیر منفی گذاشته بود. اختلافات دو طرف به جایی رسیده بود که حتی چند روز قبل از مسابقات بیانیه حمایتی از جواد نکونام هم از کانال باشگاه حذف شد. حتی فولادی‌ها پس از جدایی نکونام تلاش کردند پیروزی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و اولین صعود تاریخ باشگاه به جمع هشت تیم برتر آسیا را با اهدای لقب «تیم دسته یکی» به الفیصلی عربستان به نوعی زیر سوال ببرند. مدیران فولاد حتی تلاش نکردند در آستانه مهم‌ترین بازی تاریخ این باشگاه برای چند روز هم که شده به تیم آرامش دهند و جلوی به حاشیه رفتن تیم را بگیرند. ماجراهایی که البته از مدت‌ها قبل شروع شده بود و در لیگ قهرمانان آسیا بیش از قبل خودش را نشان داد.

در چنین فضایی که اختلاف بین کادر فنی و مدیریت تا این حد عمیق شده، چرا فولاد باید مقابل الهلالی که با بهترین بازیکنان و امکانات و آرامش کامل وارد مسابقات شده را شکست دهد؟ اتفاقی که اگر یک درصد هم رخ می‌داد ظلم بزرگی در حق اصول اولیه فوتبال بود.

258 258

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا