اقتصادی

کدام چهره‌های معروف زیر آوار زلزله ترکیه مدفون شدند؟

شمار قربانیان زلزله ترکیه طی روزهای اخیر از مرز ۴۰ هزارنفر عبور کرده و این در حالی است که عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد. در این میان هرچند وقت یکبار هم خبری از درگذشت یکی از چهره‌های نامدار ترکیه می‌شود

مجله رز پلاس: بر اساس تایید رسانه‌های ترکیه تا کنون تعدادی از چهره‌های ورزشی و هنری در این حادثه تلخ درگذشته‌اند؛ اما این چهره‌ها چه کسانی هستند؟

کریستین آتسو و یک مرگ تلخ

دو روز پیش بود که پیکر بی‌جان کریستین آتسو، ستاره غنایی تیم «هاتای اسپور» از زیر آوار بیرون کشیده شد. کریستین آتسو درست ساعاتی پیش از زلزله مهیب ۷.۸ ریشتری با یک شوت دروازه «کاسیم پاشا» را باز کرد و سه امتیاز را به تیمش هدیه داده بود اما کمی بعد  زمین لرزه در منطقه کهرمانماراش سرنوشت آتسو را تغییر داد و آن شادی چند ساعت بیشتر دوام نداشت. نیروهای امدادی چند روز برای نجات جان او تلاش ‌کردند تا اینکه سرانجام خبر تلخ درگذشت او مخابره و کریستین آتسو در ۳۱ سالگی جاودانه شد.

کدام چهره‌های ترک زیر آوار زلزله مدفون شدند؟

چاغداش چانکایا،  زیلان تیگریس و یک پایان سهمگین

امدادگران چند روزی امید داشتند، که پیکر چاغداش چانکایا (بازیگر ترک) و همسر موسیقیدانش زیلان تیگریس را از زیر آوارهای آپارتمان ۹ طبقه سوزلِ دیاربکر زنده نجات دهند اما مرگ به آن دو نیز امان نداد و امدادگران در این عملیات نجات ناموفق بودند.

چاغداش چانکایا بازیگر سریال‌های ترکیه‌ای بود و همسر ارمنی‌الاصلش نیز با قطعات موسیقی که به زبان‌های مختلف می‌خواند، شهرت داشت. او و همسرش چند روزی زیر آوار بودند و از آنجاهایی که صداهای نامشخصی از منطقه مدفون شدن آنها به گوش می‌رسید، امکان زنده بودن برایشان در نظر گرفته شده بود اما سنگینی آوار و شدت سرما به این زوج امان نداد.

کدام چهره‌های ترک زیر آوار زلزله مدفون شدند؟

۹ کشتی‌گیر ترک، قربانی زلزله

اتحادیه جهانی کشتی چند روز پس از زلزله سهمگین، نام ۹ کشتی‌گیر را  بر اساس آخرین آمار ارائه شده در لیست درگذشتگان اعلام کرد.

شب قبل از وقوع زلزله، تورنمنت زیر ۲۰ سال کشتی در شهر قهرمان ماراش با حضور تیم‌های ترکیه، فرانسه، ازبکستان و کوزوو به پایان رسید و این تیم‌ها یک روز پس از وقوع زلزله به سلامت عازم کشورهای‌شان شدند اما باشگاه کشتی به طور کامل تخریب شد. در روز نخست ۲۱ کشتی‌گیر بلافاصله با عملیات امداد و نجات از زیر آوار زنده بیرون کشیده شدند.

اما مهمت اسکیساریلی، احمت تاس، علی گورسوی، آرای سیمسک، ابراهیم ادرین، حسن ساریترک، اوزان تاتلی، احمت دورمان و اصلان اکیز ۹ کشتی‌گیری بودند که نتوانستند، از این حادثه جان سالم به در ببرند.

مرگ ۱۵ عضو خانواده یک مربی در زلزله ترکیه

بر اساس اعلام رسانه های ترکیه، آیهان تنبلوغلو (کمک مربی دمیر سیواس اسپور) ۱۵ نفر از اعضای خانواده خود را در جریان زمین لرزه اخیر از دست داده است. رضا چالیم بی (سرمربی تیم دمیر سیواس اسپور) با ابراز ناراحتی از اتفاقی که برای دستیارش رخ داده گفته است: «بابت زمین لرزه اخیر و آسیبی که به مردم ترکیه وارد شد، متاسفم و تسلیت می‌گویم. من وقتی برای اطلاع از سلامتی اعضای تیم تماس هایی را گرفتم، متوجه شدم که آیهان ۱۵ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده است. ای کاش می توانستیم در این شرایط سخت کاری انجام دهیم. »

کدام چهره‌های ترک زیر آوار زلزله مدفون شدند؟

مرگ دلخراش دروازه‌بان معروف ترکیه در زلزله

احمد ایوب ترک‌آصلان که به تازگی با همسرش زندگی جدید خود را آغاز کرده بود، در یک ساختمان بلند در مالاتیا زندگی می‌کرد و در حالی که بیشتر بازیکنان «مالاتیا اسپور» با توجه به تعطیلی دو روزه تمرینات، این شهر را به مقصد نقاط گردشگری ترک کرده بودند اما او با همسرش در این ساختمان حضور داشت.

ساعاتی بعد همسر او زیر آوار زلزله پیدا و در بیمارستان بستری شد، اما در نهایت جسد بی‌جان این بازیکن ۲۸ ساله از زیر آوار بیرون کشیده شد.

کدام چهره‌های ترک زیر آوار زلزله مدفون شدند؟

مرگ سه فوتبالیست ایرانی و یک تراژدی غم‌انگیز

دو روز پس از وقوع زلزله بزرگ، ‌رئیس انجمن فوتبال قطع عضو ایران در گفت وگویی با تایید مرگ سه ملی‌پوش ایرانی گفت: «مرگ محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیدآوی و حامد مطرودی در زلزله ترکیه تایید شده است. البته خبر مرگ این سه بازیکن فوتبال قطع عضو تقریبا یک ساعت پیش به ما رسید.»

به گفته او، نخست پیکر سعیداوی و مطرودی از زیر آوار خارج شد و ساعتی بعد نیز جسم بی‌جان مرحوم میراحمدی از زیر آوار هتل کرچوال ترکیه بیرون کشیده شد.

در همان زمان فیلمی از ریزش هتل کرچوال در فضای مجازی منتشر شد که زلزله آن را به تلی از خاک تبدیل کرده بود. مدیر بازاریابی هتل کرچوال در گفت وگویی بیان کرده بود: حجم تخریب هتل به گونه‌ای بود که امکان دسترسی به گرفتارشدگان در آوار را سخت کرد و این موجب شد تا آواربرداری در حدود ۷۲ ساعت طول بکشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا