اقتصادی

سرمایه گذاری صندوق پژوهش و نوآوری یزد بر ۳۴ استارتاپ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد سپهر، روز چهارشنبه در حاشیه استارتاپ ملی بادگیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق پژوهش و نوآوری یک نهاد مالی تخصصی حوزه فناوری است و رسالت اصلی آن حمایت مالی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در قالب تسهیلات، سرمایه گذاری و صدور ضمانت نامه است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ریسک پذیر بودن استارتاپ ها، سرمایه گذاری بهترین نوع حمایت از استارتاپ ها به شمار می رود زیرا در کنار سرمایه گذاری و آورده مالی، بخشی از ارتباطات و حمایت های دیگر نیز شامل حال استارتاپ ها می شود.

سپهر با بیان اینکه این صندوق تاکنون روی ۳۴ استارتاپ سرمایه گذاری انجام داده است، گفت: سه سرمایه گذاری مصوب دیگر قطعی می شود و به مرحله قرارداد می رسد.

وی بیان کرد: تلاش کردیم تا با برگزاری رویدادهای استارتاپ سازی در حوزه های مختلف، استارتاپ ها را شناسایی کنیم و با برگزاری این رویدادها، سرمایه گذاران نیز کنار صندوق پژوهش و نوآوری می آیند.

سپهر با اشاره به اینکه حمایت سرمایه گذاران بسیار خوب است، افزود: در استارتاپ اول فقط چهار سرمایه گذار داشتیم در حالی که اکنون بیش از ۱۸ سرمایه گذار برای حمایت از سرمایه گذاران، اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر صندوق پژوهش و نوآوری استان یزد با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتاپی متعدد در استان یزد بیان کرد: هر رویداد نسبت به رویداد قبلی، پخته‌تر برگزار می شود و امید داریم بتوانیم در سال آینده این رویدادها را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استارتاپ ها پرداخت شده است، افزود: سال گذشته نیز ۵۵۶ تسهیلات قرارداد شده داشتیم که بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

سپهر یادآور شد: تلاش ما گسترش سرمایه گذاری بر استارتاپ هاست و در کنار آن تسهیلات نیز متوقف نشده و در حال پرداخت تسهیلات به استارتاپ ها هستیم.

گفتنی است؛ رویداد ملی سرمایه گذاری بادگیر با عنوان کشف، رشد، آموزش و سرمایه گذاری با محوریت هوشمندسازی با حضور استارتاپ‌های صاحب ایده و سرمایه گذاران استانی و کشوری در یزد برگزار شد.

در این رویداد ۵۰ تیم استارتاپی از استان های یزد، تهران، فارس، اصفهان، بندرعباس و گلستان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰ تیم با معیارها و ارزیابی های صورت گرفته به مرحله پایانی راه یافتند و هشت تیم در حضور سرمایه گذاران به ارائه طرح های خود پرداختند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا