مجله هنر و فرهنگ

روایتی تازه از لحظه شهادت نسیم افغانی

به گزارش خبرگزاري آنلاين ، حسين رمضاني ثاني و يك عضو نسيم افغاني ، يكي از شهيدان افغاني دوران دفاع مقدس كه جنازه وي توسط كميته جستجوي ستاد كل نيروهاي مسلح پس از 38 سال شهادت يافت و مخدوش شد ، شهادت خود را بازگو كرد.

رمضانی- ثانی ، در زمان دفاع از دفاع مقدس ، به حضور یک شهید نصر لشکر 5 خراسان اشاره کرد و گفت: درد از دست دادن لشکرش به آنجا رسیده است ، ما صبح تا اوایل آسمان عصر بیرون رفتیم. “ما یک پیام بی سیم برای حمله گرفتیم و به شما می گوییم که به محور چپ و راست احتیاج داریم.”

وی گفت: “من در شهید بی سیم بودم.” اولین لحظات شهادت بزرگ. او به تپه آمد که مخمرهای باقیمانده مستقر هستند. ما همچنین خود را به کوه متصل می کنیم تا تیراندازی شود تا از افراد مسلح عراق جلوگیری شود. “یا همانطور که 30 راه را از دست دادم ، گروههای صعود کوه و گرم شدن هوا ، اما همه چیز با عذاب آتش از میان کشتگان خارج است.”

وی با اشاره به شهادت نسیم افغانی ، اظهار داشت: “در این – مارتیر آخوندی ، رهبر قطار ، به نسیم گفت که افغانستانی ها این میدان هستند ، بگذارید ببینم شما چه می کنید. نسیم آزادانه زیرا زن ، که آزادانه مسلح شد.” و هنگامی که آن را به دشمن ظهور کرد ، و او هدف قرار گرفت و به گوشه ای پرتاب شد. “

رمضانی- ثانی ادامه داد: “شهید ، به عنوان نسیم افغانی و بینشی نسبت به وطن خود داشت. آن سال یک سال در منطقه بود و او را ببین.”

(5) 757

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا