از اکران خصوصی فیلمی که به جشنواره نرسید تا حاشیه‌های ناتمام صداوسیما

اکران نسخه‌ای از فیلم «گل های باوارده» بطور غیر رسمی و برای جمع محدودی از جمله وزیر نفت در حالی‌که به دلیل نقص فنی جشنواره فجر نرسید و حاشیه‌های برنامه «پایش» از جمله اخبار مهم روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه بود.

به گزارش مجله رز، هشتمین شب جشنواره فیلم فجر میزبان دو  فیلم «هاب پاور» و «اتاقک گلی» بود. 

سازندگان فیلم «های‌پاور» در نشست مطبوعاتی این فیلم درباره برخی انتقادها از مسلح نبودن هواپیمای این فیلم جنگی‌ به هزینه‌های بالای استفاده از تجهیزات نظامی اشاره کردند، از جمله یک باک بنزین که بیش از ۱۰۰ میلیون خرج دارد.

اکران خصوصی فیلمی که به جشنواره نرسید

در ادامه، وزیر نفت در حاشیه اکران «گل‌های باوارده» درباره این اثر بیان کرد: دعوت می‌کنم کارکنان پالایشگاه آبادان و خانواده‌های آن‌ها به تماشای این فیلم تأثیرگذار وع عالی بروند، تا بدانند که در طول تاریخ ۱۲۰ ساله این صنعت چه فداکاری‌های شده است.

در حالی امروز خبر رسمی منتشر شد که وزیر نفت «گل های باوارده» را دیده است که دیشب در پردیس ملت رسماً اعلام شد که فیلم به دلیل مشکلات فنی اکران نمی شود اما به نظر می رسد نسخه‌ای از فیلم به طور غیر رسمی و برای جمع محدودی به نمایش درآمده است. نسخه ای که کارگردان به دلیل مشکلات فنی نخواست برای اهالی رسانه نمایش بدهد. همچنین اعلام شد که «گل‌های باوارده»  ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه در سالن‌های اصلی پردیس سینمایی ملت (خانه رسانه) به روی پرده می‌رود و نشست پرسش و پاسخ آن نیز برگزار می‌شود. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز درباره فعالیت بنیاد شهید در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با ۲ پروژه «اتاقک گلی» و «مستند ۶۴۱۹ روز اسارت» حضور داریم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد در این دوره از جشنواره فیلم فجر به یک اثر مرتبط با حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه عمومی جایزه می‌دهد.

در ادامه، وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت: معدل کیفیت فیلم‌های جشنواره فجر امسال در مجموع از همه دوره ها بالاتر است.

پوستر جشنواره موسیقی فجر

پوستر و موشن‌پوستر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی استودیو «هیبو» در آستانه این رویداد هنری منتشر شد.

تازه‌هایی از جشنواره فیلم ۱۰۰ و معرفی برگزیدگان جایزه کتاب سال

یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ ضمن ارائه توضیحاتی درباره رویداد پرتاب ۱۰۰ در ۱۰۰، از استقبال علاقمندان از فراخوان این دوره از جشنواره خبر داد.

مراسم پایانی چهلمین دوره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی» و سی و یکمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی _ رئیس جمهور_،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل در تالار وحدت برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

زورمان به بخش‌های دیگر نمی‌رسد، رسانه را محدود می‌کنیم

حسین انتظامی، معاون اسبق امور مطبوعاتی و رییس سابق سازمان سینمایی در اظهارنظری درباره نقش رسانه در صنعت سینما، خاطرنشان کرد: «هنر هفتم» شامل همۀ هنرها می‌شود؛ چراکه جادوست. بنابراین وقتی در کنار رسانه قرار می‌گیرد، هم‌افزاییِ خود را بهتر نشان می‌دهد.

همچنین فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی در شبکه خانگی عرضه شد.

این پایان «شانو» است؟

قطب‌الدین صادقی که مدت‌هاست از وضعیت نابسامان سالن «شانو» و تخیله اجباری آن سخن گفته است حالا در گفت‌وگویی تازه با مجله رز، گفت که که این تماشاخانه باید به طور کامل تخلیه شود و هیچ راه دیگری برای بقای آن وجود ندارد.

چه نمایش‌های جدیدی داریم؟

این در حالی است که دور جدید اجراهای پردیس تئاتر شهرزاد ازنیمه دوم بهمن آغازشده و این روزها ۱۰ نمایش با مضامین مختلف دراین مجموعه درحال اجراست.

همچنین نمایش «اهل هوا» به نویسندگی مریم تاجیک، تهیه‌کنندگی مازیار رضاخانی و طراحی و کارگردانی محمد حاتمی از ۲۷ بهمن هر روز ساعت ۱۹:۱۵ در سالن عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

خانه موزه انتظامی که به دلیل کرونا و در پی ناآرامی‌های چند ماه گذشته، فعالیت‌هایش با وقفه رو به رو شده بود، این روزها میزبان نمایشی ویژه خردسالان و کودکان است.

حس و حال گلریز برای خواندن ترانه انقلابی 

محمد گلریز، از خوانندگان قدیمی سرودهای انقلابی نیز در گفت‌وگویی با رادیو به مناسبت دهه فجر درباره حس و حالش از اولین ترانه‌ای که برای انقلاب ایران خواند و همچنین دیگر موسیقی هایی که برای پیروزی وطنش سرود صحبت کرد: «از سالی که سرود «خجسته باد این پیروزی» را خواندم هنوز مردم مرا در خیابان آقای پیروزی صدا می کنند! این خواننده با بیان اینکه خوشحال است که توانسته آثار ماندگاری برای انقلاب بر جای بگذارد، اظهار امیدواری می کند که بتواند راه موسیقی فاخر را در کشورمان ادامه بدهد.

در ادامه طرح تکریم و دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ایام دهه فجر، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار مجید انتظامی رفت و این موسیقیدان در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ چنین گفت: اهل فرهنگ و هنر از موثرترین سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند و بدون تردید آنها عاشق وطن خویش هستند و این عشق را با زبان هنر در آثارشان بیان می‌کنند. در خدمت به آنها باید اهتمام داشت.

پروازهای ترکیه پابرجاست!

خبر جالبی هم از پروازهای ترکیه داشتیم با وجود این‌که زلزله ویرانگر ترکیه تا کنون سه فرودگاه این کشور را تعطیل کرده است ‌اما بیشتر خطوط هوایی بین‌المللی به پروازهای خود به ترکیه ادامه می‌دهند و زلزله‌های پی‌درپی پروازهای ترکیه را تحت تاثیر قرار نداده است. این در حالی است که زلزله‌های ویرانگر روز دوشنبه ترکیه و سوریه به مکان‌های تاریخی مهمی از جمله شهر باستانی حلب در شمال غربی سوریه آسیب وارد کرده است.

جشنواره‌ای بدون بوی کباب

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، به همراه سی‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی، درحالی کار خود را در تهران آغاز کرد که انتظار دارد رکود سفر شکسته شود. در گزارشی مروری بر حال و هوای این نمایشگاه داشتیم. 

همچنین همزمان با سفر مقام گردشگری مالزی به ایران، این هیأت گردشگری، از تمایل این کشور برای افزایش تبادل گردشگر خبر داد و اعلام کرد: مالزی قصد دارد آمار سفر ایرانی‌ها به این کشور را به دوران پیش از همه‌گیری کرونا برگرداند.

قره‌حسنلو معطل حریم 

محوطه باستانی «قره‌حسنلو» نمین بعد از دست و پنجه نرم کردن با کارخانه فولاد و پشت سرگذاشتن بخشی از نگرانی‌هایی که برای حفظ آن وجود داشت، سرانجام به ثبت ملی رسید و قرار بود با تشکیل شورای فنی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حریم، عرصه و برنامه حفاظتی آن مشخص شود، اما پس از گذشت حدود شش‌ماه، تعیین حریم این محوطه باستانی همچنان معطل مانده است.

در ادامه اخبار روز چهارشنبه، احسان پیربرناش ـ طنزنویس و روزنامه‌نگار و از بازداشت‌شدگان اتفاقات اخیر ـ آزاد شد.

حاشیه‌های ناتمام صدا و سیما

یکی از مهمانان برنامه اقتصادی «پایش»  روز سه‌شنبه با این توجیه که موضوع برنامه در مسیری متفاوت از آنچه به وی اعلام شده بود قرار گرفته است، ثانیه‌هایی پس از پخش، آنتن زنده را ترک کرد. در پی حاشیه‌های پیش آمده درباره ترک برنامه زنده تلویزیونی توسط رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور، روابط عمومی برنامه «پایش» ماجرا را از منظر خود تشریح و از حسین قربانزاده برای حضور دوباره در این برنامه دعوت کرد.

حضور یک سریال ایرانی در جشنواره فرانسه

حضور سریال «آکتور» که به تازگی پخش آن در شبکه نمایش خانگی آغاز شده در بخش رقابت بین‌الملل جشنواره سریز مانیای فرانسه، قطعی شده است.

چینی‌ها «سیمپسون‌ها» را سانسور کردند

از اخبار جالب رسانه‌ای نیز می‌توان به سانسور «سیمپسون‌ها» در هنگ‌کنگ اشاره کرد. یکی از قسمت‌های انیمیشن «سیمپسون‌ها» به دلیل اشاره به اردوگاه‌های کار اجباری چین از سرویس پخش «دیزنی پلاس» در هنگ کنگ حذف شد.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

/نقد فیلم‌های جشنواره/ «کاپیتان»؛ حضور منطقی «کریم باقری» در فیلم

درباره غیبت اینفلوئنسرها و عکاسان اینترنتی در جشنواره فیلم فجر

خالق «دختری با گوشواره مروارید»‌ هنوز مرموز است

هند سراغ گردشگری سبز می‌رود

پای خاطرات خالق سلطان قل‌قل میرزا و سریال آینه

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل