اقتصادی

نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی نیاز به حمایت بیمه‌ای دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سردار حسن مهری، در سفر به استان فارس در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس بیان کرد: در کشور باوجود ۳۳ هزار اثر ثبت ملی و ۲۷ اثر ثبت جهانی که شامل آثار ملموس و ناملموس است با کمبود نیروهای مراقب آثار مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: استان فارس با توجه به وجود بیش از سه هزار اثر ثبت ملی و ۱۱ اثر ثبت‌شده در فهرست جهانی حداقل یک هزار نیروی مراقب برای حفاظت از این آثار مهم تاریخی، فرهنگی و عرصه و حریم بناها و محوطه‌ها نیاز دارد.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به برخی کم‌توجهی در دوره‌های گذشته به این حوزه متذکر شد: بیش از ۱۵ سال هست که در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور هیچ نیروی جدیدی به کارگیری نشده است و این امر موجب بروز مشکلات در سایر استان‌ها گردیده و به‌غیراز چند استان در همه کشور مشکل کمبود نیرو داریم.

او افزود: اگر توجه نشود در سال‌های آینده با مشکلات کمبود جدی‌تر نیرو در این بخش مواجه خواهیم بود.

سردار مهری با اشاره به مأموریت‌های سخت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به‌ویژه در مواجهه با قاچاق اشیای تاریخی فرهنگی افزود: در برخی مأموریت‌ها نیروی‌های ما، مانند نیروهای پلیس باکسانی که می‌خواهند به آثار فرهنگی خسارت وارد کنند و یا جرایمی علیه میراث فرهنگی رقم زنند در مقابله قرار می‌گیرند، درحالی‌که متأسفانه قانونی برای حمایت از این نیروها نداریم و همچنین قانونی برای حمایت بیمه‌ای از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در حوادث، تصادفات و یا هدف قرار گرفتن توسط مجرمین، پیش‌بینی‌نشده که این خلع بزرگی در کشور است.

نمایش بیشتر

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا