مجله اجتماعی

افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو در دوره ششم مدیریت شهری/ تکمیل حداکثری ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ در سال جاری به روایت هرمزی

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری مجله رز درباره کیلومتراژ و ایستگاه‌های مترویی که در دوره اخیر مدیریت شهری افتتاح شده، اظهار داشت: در دوره ششم مدیریت شهری 14 کیلومتر مسیر به شبکه متروی تهران افزوده شده است. همچنین در این دوره، 10 ایستگاه و 12 ورودی دوم و سوم برخی از ایستگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است. 

وی افزود: خط 6 مترو از سال‌های گذشته در دو ناحیه و به صورت ناقص در حال سرویس‌دهی به شهروندان بود. یکی از اهداف و اولویت‌های شورا و مدیریت ششم شهری تهران، تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران است.

مترو

هرمزی با اشاره به ایستگاه‌های فعال در خط ۶ مترو تهران بیان کرد: خط ۶ مترو تهران از پایانه دولت‌آباد تا ایستگاه امام حسین (ع) در حال سرویس‌دهی بود. در این قسمت خط منقطع شده و پس از آن در حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس تا محدوده شمال‌غرب تهران یعنی ایستگاه ستاری خدمت‌رسانی انجام می‌شد؛ بنابراین، مسافران این خط، امکان سیر کامل با مترو نداشتند.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه در راستای پر کردن فاصله بین ایستگاه‌های خط ۶ مترو، اواخر سال گذشته ۴ ایستگاه را به افتتاح رساندیم، اظهار کرد: ایستگاه‌های میانی «بوستان لاله»، «کارگر»، «میدان حضرت ولیعصر» و «شهدای هفتم‌تیر» به طول ۹ کیلومتر در راستای تکمیل خط ۶ مترو تهران در اسفندماه سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران به بهره‌برداری رسیدند. البته، ایستگاه‌های میدان حضرت ولیعصر و شهدای هفتم‌تیر با خطوط 3 و 1 تقاطع دارند و در این خط ایستگاه «شهید رضایی» نیز پیشتر به بهره‌برداری رسید.

مترو 10

وی درباره عملیات توسعه‌ای خط ۷ نیز توضیح داد: در اسفندماه گذشته ایستگاه «شهید دادمان» را تکمیل کردیم. در این خط، ایستگاه‌های «شهدای هفده شهریور»، «توحید» و «بوستان گفت‌وگو» نیز در این دوره مدیریت شهری به بهره‌برداری رسیدند. در ادامه توسعه خط ۷ بهره‌برداری از ایستگاه «میدان کتاب» تا نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار دارد. همچنین، سال‌ها بود که عملیات زیرساختی احداث مترو در محدود سعادت‌آباد آغاز شده اما تکمیل نشده بود که بهره‌برداری از ایستگاه‌های شمال غربی خط 7، در دستور کار سال جاری قرار دارد.

هرمزی با بیان اینکه اردیبهشت سال جاری ایستگاه «علامه جعفری» در خط ۴ پس از ۱۴ سال به افتتاح رسید، ادامه داد: در این ۲۲ ماه، مجموعا ۱۰ ایستگاه مذکور که با میانگین پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل این دوره شده بود، به بهره‌برداری رسیدند. 

مترو

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اهمیت تأمین تجهیزات لازم در فرآیند ساخت ایستگاه‌ها اذعان کرد: نقصان تجهیزاتی مانند هواکش و ورودی‌های دوم و سوم از نقص‌های برخی ایستگاه‌ها بود که در اولویت قرار گرفت. ۱۲ ورودی دوم، ۲۳ هواکش میان‌تونلی و نصب آسانسور و پله برقی در برخی ایستگاه‌ها نیز در 22 ماه گذشته انجام شد. 

وی با تاکید بر کیفیت تجهیزات و ایمنی سازه‌ها یادآور شد: با هدف کاهش ترافیک در چهارراه تئاترشهر ورودی دوم این ایستگاه تا دو‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اهمیت تأمین پایانه برای کلیه خطوط مترو

هرمزی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری مجله رز درباره اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات‌رسانی گفت: اعزام بهتر و ‌مطلوب‌تر قطارها با توسعه پایانه‌ها امکان‌پذیر است. بهره‌برداری خطوط بدون ایجاد پایانه‌ها، بهره‌برداری را با نقص همراه می‌کند. خطوط ۶ و ۷ پایانه ندارند. در خصوص خط ۴، پایانه اکباتان به مدت ۱۰ سال نیمه کاره باقی‌مانده بود. پایانه اکباتان به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی کشور با مساحت ۷ هکتار در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

مترو قائم

به گفته هرمزی برنامه‌ریزی‌ها جهت راه‌اندازی هرچه سریعتر پایانه‌های خطوط ۶ و ۷ در دولت‌آباد‌ و ورزشگاه تختی انجام شده است. 

انتهای پیام/

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مقالات اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تجربه در بررسی نگرش‌ها و اعتقادات عمومی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا