مجله اجتماعی

۲۰۰۰ پروژه بهداشتی بزودی در کشور افتتاح می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری به حداقل رسیده و یا رایگان شود چرا که این یکی از راه های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است.

به گزارش مجله رز، بهرام عین‌اللهی امروز (شنبه ۱۵ بهمن ماه) در چهارمین روز از دهه فجر و سالروز میلاد مولای متقیان امام علی (ع) در آئین بهره برداری و افتتاح از پروژه‌های جدید بیمارستان ۶۴ تخت‌وخوابی امام رضا (ع) شهرستان میامی اظهار داشت: ۲۰۰۰  پروژه بهداشتی در چند ماه آینده در کشور افتتاح خواهد شد. 

وی افزود: به دنبال این هستیم که هزینه خدمات بستری  به حداقل رسیده و یا رایگان شود چرا که این یکی از راه های مناسب برای ارتقای سلامت مردم است. 

عین اللهی تاکید کرد: پزشک خانواده فقط برای درمان نیست بلکه برای تشخیص و پیشگیری از هر نوع بروز بیماری احتمالی در خانوار با عزت ایرانی است. 

وزیر بهداشت بخشی از بزرگترین دستاورد ها انقلاب اسلامی ایران را  مربوط به حوزه سلامت توصیف و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی وضعیت ایران با جمعیت ۳۰ میلیون نفری به گونه‌ای بود که در همه عرصه ها به ویژه حوزه سلامت وابستگی کامل به غرب داشت. 

وی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما  شاهد حضور پزشک‌های بی کیفیت هندی و پاکستانی در کشور بودیم به گونه ای که مردم در حوزه سلامت در فقر شدیدی به سر می‌بردند. 

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه امروز قوی ترین حوزه سلامت منطقه غرب آسیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروز علی رغم همه تحریم های ناجوانمردانه نه تنها نیازهای خود را در حوزه درمان برطرف می کنیم بلکه مردم دیگر کشورها نیز برای درمان به ایران سفر می‌کنند. 

وی سرمایه اجتماعی را بزرگترین سرمایه و ثروت واقعی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ رشته پزشکی و پیراپزشکی و سلامت در کشور وجود ندارد که ما در آن فاقد نیروی انسانی کافی و با کیفیت باشیم. 

عین‌اللهی به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه دارو و دانش بنیان ها اشاره و تصریح کرد: ۹۸ درصد دارو در داخل کشور تولید می شود و حدود ۲۵ درصد حوزه فعالیت های دانش بنیان متعلق به عرصه سلامت جمهوری اسلامی است. 

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاورد انقلاب ما حضور خادمان حوزه سلامت در مناطق محروم است، گفت: شبکه سراسری بهداشت به ویژه خانه های بهداشت و بهورزهای زحمت‌کش و سخت‌کوش در همه مناطق کشور حضور دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا