اقتصادی

دعوت اعضاء کانون وکلا به مشارکت در جشنواره قلم وکیل

دورنما و هدف اصلی که ضرورت برگزاری جشنواره ای تحت عنوان قلم وکیل را توجیه می کند لزوم تعریف و ایجاد پایگاه اجتماعی مناسب برای نهاد وکالت است ، در راستای تحقق این خواسته و غایت نهایی آن لازم است اهداف دراز مدت و کوتاه مدتِ جشنواره با جلب نظر صاحب نظران علوم اجتماعی در کناراندیشه ی همکاران عزیزم تعریف شود،اما برای شروع می توان توانایی و قابلیت های وکلای دادگستری را به منصه ظهور رسانده با اطلاع رسانی درست و دقیق نظر جامعه را به نهاد وکالت جلب کنیم.

در همین راستا هدف ابتدایی جشنواره چنین تعریف می شود: الف)ایجاد انگیزه و رغبت برای فعالیت های صنفی و مشارکت همکاران در اداره ی خانه ی مشترک در راستای اتحاد و همدلی وکلای سراسر کشور ودغدغه مند کردن ایشان ب)شناساندن و معرفی کارکرد کانون وکلا وتوانایی وکلای دادگستری در تحقق عدالت اجتماعی/قضایی از طریق دفاع از حقوق عامه ی شهروندان و نقد و تحلیل چالش های اجتماعی ملت،دفاع از حقوق موکل در جریان دادرسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در قالب وکالت های تسخیری/معاضدتی و فعالیت همکاران در حوزه ی حقوق بشر/کودکان/زنان و.. ج) گسترش فرهنگ وکالت در سطح جامعه و آشنایی شهروندان با توانایی و تخصص وکلا ،که در همین راستا سرفصل های جشنواره تعریف خواهد شد.

پیرو تایید طرح برگزاری جشنواره ی قلم وکیل،روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای سراسر کشور( اسکودا)اولین فراخوان جشنواره را با هدف اهمیت گفتمان‌سازی در نهاد وکالت و اعتلای این نهاد صنفی منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی اسکودا،رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نامه‌ای به روسای کانون‌های وکلای سراسر کشور خواسته است تا طرح‌ها، ایده‌ها و نقطه نظرات وکلا را به روابط عمومی اسکودا ارسال کنند. بر این اساس کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور می‌توانند از طریق رایانامه admin@scoda.org نسبت به ارسال طرح‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون نحوه برگزاری و سرفصل‌های جشنواره به روابط عمومی اسکودا اقدام کنند.

لازم به ذکر است ، فراخوان آتی با موضوع تعریف سرفصل های جشنواره و چگونگی ارسال آثار و برگزاری جشنواره‌ی قلمِ وکیل در نیمه ی دوم اسفندماه از سوی اسکودا منتشر خواهد شد،لذا تا آن زمان از تمام همکاران فرهیخته و همقطاران عزیزم تقاضا دارم در این مسیر تیم اجرایی جشنواره را از نظرات و ایده های خویش بهره‌مند کنند. یقینا با خرد جمعی می‌توان جشنواره‌ای در خور نام وکیل و قلم‌ِ وکیل برگزار کنیم .

نکته ای که لازم است مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد آن است که؛در طرح ابتدایی این‌جشنواره دو بخش پیش بینی شده است که یک بخش آن شامل آثار وکلای کانون وکلاست و بخش دیگر شامل آثار اصحاب رسانه،خبرنگاران عزیز و سایر فعالان عرصه رسانه است تا راجع به نهاد وکالت وموضوعاتی که به عنوان بخش آزاد جشنواره تعریف خواهد شد آثار خویش را ارسال کنند.

مدیر اجرایی جشنواره قلم وکیل

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا