مجله علمی و پزشکی

اُ میکرون در ایران مشاهده نشده است

مجله رز/ یزد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش داد: با ترک ترک و پیگیری روند سلامت، احتمال انقباضات میکرونی و هر گونه دیگر از این ویروس تا حد زیادی کاهش یافته است.

دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به شهرستان خاتم گفت: در استان 87 درصد مردم مرزی و در برخی استان ها بالای 90 درصد واکسینه شده اند.

وی افزود: همچنین 89 درصد افراد بالای 12 سال در استان یزد نوبت اول و 76 درصد نوبت دوم واکسن دوم را دریافت کردند.

عین اللهی با اشاره به وضعیت ناراحت کننده شیوع تاج و میکرون در جهان ادامه داد: در کشور ما با وجود دلایل و شواهد مشکوک هنوز گزارش رسمی از مشاهده تاج جدید اعلام نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرعت و مرگ و میر کم این ویروس از ویژگی های مردانه است و حتی واکسیناسیون، استفاده از لارو، جداسازی اجتماعی و استفاده از روش های ضدعفونی برای پیشگیری از واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است. بسیار بعید است که میکرون و هر نوع ویروس دیگری را آلوده کنند.

عین اللهی در خصوص وضعیت پزشکی افزود: دولت به وزارت بهداشت و کارکنان وزیر بهداشت پول کافی داده است تا وضعیت پزشکی را به صورت شبانه روزی رصد کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان می کند: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشته پزشکی نداریم و با تلاش دوستان داروهای خاص حذف می شود.

وی همچنین به جایگاه گردشگری سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: ما بهترین شرایط درمانی را در کشور داریم و کشورهای زیادی هستند که علاقه مند به درمان بیماران در کشور ما هستند که این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است که می توانند پزشک و پزشک شوند.”

عین اللهی توسعه گردشگری سلامت را یکی از سیزدهمین اهداف کلان نظام برشمرد و ادامه داد: استان یزد از نظر تعداد پزشک در کشور پیشتاز است و به عنوان پزشک در جمعیت کشور جایگاه ممتازی دارد. وی از آن به عنوان استان اصلی قدرت در پذیرش بیماران داخلی و خارجی یاد کرد.

وی با اشاره به وضعیت پزشکان در بخش خصوصی گفت: اتفاقی که در وزارت بهداشت می افتد این است که وقتی فردی قبول می شود متعهد می شوند که در بخش خصوصی کار کنند اما پس از انجام تعهد، فرد نمی تواند باشد. مجبور به خدمت در منطقه شدند.»

عین اللهی تصریح کرد: بومی سازی یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه است که اگر مهاجری بتواند بپذیرد و ساماندهی کند می تواند در محل بماند و برای خصوصی سازی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش برنامه ریزی کند. دوره در رشته پزشکی است.

وزیر بهداشت بعدازظهر پس از تردد در شهر خاتم که مصادف با سفر رئیس جمهور و هیئت استان یزد بود، برای بازدید از شوراهای این شهرستان و دیدار با اقشار مختلف به شهرستان مروست رفت. مردم مروست رئیس جمهور. دفتر و شورای اداری شهرستان.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دکمه بازگشت به بالا