کسب و کار محلیمجله عمومی

باز كردن در خانه با كارت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از خانه خارج شوید اما کلید را فراموش کرده باشید؛ در این حالت چه کرده‌اید؟ چگونه امکان‌پذیر است؟

اگر دارید، قاعدتاً خیالتان آسوده است! چرا که این قفل‌ها نیازی به کلید ندارند و غالباً با چند روش هوشمند می‌توان این قفل‌ها را باز کرد. اما اگر قفل درب ضد سرقت از نوع کلیدی است و کلید را گم کرده‌اید، با ما همراه باشید.

در این مطلب قصد داریم به شما یاد دهیم که چطور از پسِ باز كردن درب ضد سرقت قفل شده بربیایید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

روش باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید چیست؟

برای باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون استفاده از کلید، در ابتدا لازم است دو مورد را بررسی کنیم:

  1. آیا در قفل شده است یا فقط بسته شده بدون این که قفل شده باشد؟
  2. آیا کلید پشت درب ضد سرقت مانده است؟

حالت اول: اگر درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد:

در این صورت فقط زبانه مربوط به دستگیره درگیر است و باز کردن درب چندان دشوار نیست. با استفاده از کارت عابر بانک، کارت تلفن، فیلم رادیولوژی یا هر چیز مشابهی می‌توان قفل را باز کرد. باز كردن درب منزل با کارت اعتباری کار چندان سختی نیست. اما در خصوص باز كردن قفل درب ضد سرقت با كارت، نکته مهم این است که این درها برای تأمین امنیت بیشتر، درز کمتری نسبت به درهای معمولی دارند و به همین علت باز کردن قفل درب ضد سرقت با کارت دشوارتر و زمان‌برتر است.

نحوه باز كردن درب ضد سرقت بدون کلید با كارت

برای باز كردن درب منزل با کارت اعتباری یا دیگر ابزار مشابه لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک کارت مناسب که به اندازه کافی انعطاف‌‌پذیر و بزرگ باشد (به صورتی که به سادگی بتوانید با آن کار کنید و در دستتان بگیرید) انتخاب کنید.
  2. کارت را در شکاف عمودی بین درب ضد سرقت و چهارچوب (از سمت قفل) قرار دهید.
  3. کارت را در این شکاف به سمت پایین بکشید و همزمان درب را به سمت داخل فشار دهید.
  4. در این صورت کارت باعث به عقب رفتن زبانه شده و قفل درب ضد سرقت بدون کلید باز می‌شود.

حالت دوم: باز كردن درب ضد سرقت قفل شده

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده بدون کلید، کار ساده‌ای نخواهد بود. در این شرایط بهتر است برای این که آسیبی به قفل و نیز خود درب وارد نشود، از یک کلیدساز کمک بگیرید. البته احتمالاً تنها کلیدسازهای حرفه‌ای بتوانند به شما کمک کنند.

یکی از مشتریان ما تعریف می‌کرد که برای باز کردن درب ضد سرقت قفل شده بدون استفاده از کلید از چند کلیدساز کمک خواسته و تنها یک فرد حرفه‌ای آن هم با تلاش یک‌ساعته موفق به باز کردن قفل درب ضد سرقت شده است.

البته این نکته یکی از است؛ اگر امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت به سادگی فراهم باشد، امنیت این درب کاهش پیدا می‌کند. بنابراین طبیعی است که باز کردن درب ضد سرقت قفل‌ شده به سادگی امکان‌پذیر و توسط هر کسی میسر نباشد.

هر قفل با یک سری ساچمه رمزگذاری می‌شود. برای باز کردن درب ضد سرقت قفل شده، احتمالاً کلیدساز با خارج کردن ساچمه‌ها از قفل آن را تخریب و درب را باز خواهد کرد. با تخریب قفل، به راحتی با استفاده از یک پیچ‌گوشی می‌توان آن را باز کرد. نکته مهم این است که بعد از تخریب قفل لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به اقدام شود.

باز کردن درب ضد سرقت قفل شده مهارت زیادی می‌خواهد و اگر کلیدساز تجربه‌اش را نداشته باشد، ممکن است به خود هم آسیب برساند.

حالت سوم: اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند چه کنیم؟

با توجه به امنیت بالای درب‌های ضد سرقت، باز کردن قفل درب ضد سرقت تنها راه نفوذ بدون تخریب است. اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، عملاً چاره‌ای بجز تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلیدساز وجود ندارد که آن هم خیلی ساده نخواهد بود.

سؤال: آیا نمی‌توان کلید جدیدی برای قفل درب ضد سرقت ساخت؟

ساخت کلید قفل درب ضد سرقت مانند هر قفل دیگری امکان‌پذیر است. اما مسلماً این امر زمان‌بر خواهد بود و روش‌هایی که در بالا ذکر شده است، به مراتب زمان کمتری خواهد گرفت. نکته مهم این است که با ساختن کلید هم، امکان باز کردن درب در حالتی که کلید پشت آن مانده است، وجود ندارد.

فیلم باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید

در ویدئوی زیر روش باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید و با استفاده از کارت اعتباری را خواهید دید:

نکته پایانی

به شدت به کیفیت قفل وابسته است؛ در به دلیل پایین بودن کیفیت قفل‌ها شاید به راحتی بتوان آن را باز کرد. اما در یک باکیفیت و نیز در که از قفل‌های باکیفیت مانند برند در آن استفاده شده، امکان باز کردن قفل به سادگی وجود ندارد. بنابراین، در شرایطی که درب قفل شده باشد و کلید پشت درب مانده باشد، به سختی امکان ورود به منزل بدون کلید وجود خواهد داشت.

تعداد کلیدهای درب ضد سرقت چندتاست؟

تعداد کلیدها در قفل‌های مختلف متفاوت است. در مطلب ، در این خصوص توضیحات کافی ارائه شده است.

چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟

احتمالاً برای باز کردن دربی که پشت آن کلید است، ناچار به کمک گرفتن از یک کلیدساز ماهر باشید.

چگونه مغزی قفل درب ضد آشنایی با نحوه باز کردن قفل درب ضد سرقت در شرایطی که پشت درب خانه گیر کرده باشید بسیار به کارتان می‌­آید. باز کردن قفل درب ضد سرقت پیچیده­‌تر از درب‌­های ساده است، اما پس از مطالعه این مطلب با روش باز کردن قفل درب ضد سرقت مانند باز كردن درب منزل با کارت اعتباری و اینکه چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم آشنا خواهید شد. در ادامه نیز به مسائل پیرامون باز کردن قفل درب ضد سرقت می‌­پردازیم؛ از جمله اینکه با وجود چنین روش‌­هایی، آیا این درها واقعا ضد سرقت هستند یا خیر.

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

روش­‌های باز کردن قفل درب ضد سرقت

توجه داشته باشید که اگر کلید قفل درب ضد سرقت گم شود، مانند کلید سایر قفل­‌ها امکان ساخت کلید جدید برای آنها وجود دارد، ولی هزینه و زمان بیشتری می­‌طلبد. در قفل درب ضد سرقت به منظور افزایش امنیت معمولا از قطعات مختلف مانند ورقه­‌های فولادی و تکنولوژی­‌های پیشرفته استفاده می‌­شود. با توجه به وجود قطعات محافظتی و امنیت این درب­‌ها، ساده‌ترین راه باز کردن قفل درب ضد سرقت، باز کردن قفل آن است. اما روش‌­هایی برای باز کردن قفل درب ضد سرقت وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌­کنیم.

  1. باز كردن درب منزل با کارت اعتباری (درب قفل نباشد)

اگر فراموش کرده باشید درب ضد سرقت را قفل کنید و کلیدها را هم در خانه جا گذاشته باشید، می­‌توانید باز كردن درب منزل با کارت اعتباری را امتحان کنید. برای باز كردن درب منزل با کارت اعتباری، درب ضد سرقت بایستی فقط بسته شده و قفل نشده باشد. به­ عبارت دیگر، فقط زبانه‌­ای که با دستگیره عمل می‌­کند درگیر باشد و سایر زبان­های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی مانند درب‌­های قدیمی می­‌توان­ باز كردن درب منزل با کارت اعتباری، کارت تلفن، و یا فیلم­‌های رادیولوژی را انجام داد.

برای باز کردن قفل درب ضد سرقت در این روش، کارت را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد کنید که کارت بالاتر از زبانه قرار بگیرد. با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل، کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز می­‌شود. البته با توجه به اینکه درب­‌های ضد سرقت دارای لاستیک‌­های درزگیر هستند و اگر خوب رگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب­‌های قدیمی دارند، باز كردن درب منزل با کارت اعتباری کمی مشکل­‌تر است و زمان بیشتری را طلب می­‌کند.

 

در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین کلید سازی در شهر خود دسترسی دارید.

  1. باز کردن قفل درب ضد سرقت (درب قفل باشد)

اگر درب ضد سرقت را قفل کرده باشید، باز کردن قفل درب ضد سرقت سخت خواهد شد و دیگر باز كردن درب منزل با کارت اعتباری امکان­‌پذیر نیست. در این حالت، حتما یک فرد حرفه‌­ای باید قفل درب ضد سرقت را باز کند. البته باز کردن قفل درب ضد سرقت در این حالت کار وقت­‌گیری خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد.

یک فرد حرفه‌­ای بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند. زمان باز کردن قفل درب ضد سرقت در این حالت تحت تاثیر تعداد زبانه‌­های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبان‌­های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود. زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود، تمام زبانه‌­های درگیر مانند باز کردن درب با کلید آزاد خواهند شد.

قیمت پرده برقی نسبت‌ به پرده‌های معمولی که باید با دست آن‌ها را باز و بسته کرد، بیشتر است

  1. چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟

اما چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم؟ باید گفت که اگر کلید پشت درب بماند، شما نمی‌­توانید به راحتی از طریق راه­‌هایی که قفل درب­‌های معمولی را باز می­‌کنید (مانند باز كردن درب منزل با کارت اعتباری)، باز کردن قفل درب ضد سرقت را انجام دهید.

تنها راه باز کردن قفل درب ضد سرقت در این حالت، تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلیدساز است. زیرا کلیدساز در عین حال که فردی مختصص در این زمینه است، از ابزارهای مخصوصی کردن قفل درب ضد سرقت استفاده می‌کند. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت ماند، از خود نپرسید چگونه دری که پشتش کلید است را باز کنیم یا چگونه قفل در را بدون کلید باز کنیم و دستکاری قفل درب آسیب بیشتری به آن وارد نکنید. به جای اینکار، از یک کلیدساز حرفه‌ای کمک بگیرید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت برای قفل‌های پیشرفته مانند قفل‌هایی که با اثر انگشت و کارت هوشمند باز می‌شوند نیز تنها با حضور یک کلیدساز حرفه‌ای امکان­‌پذیر است. بنابراین بهتر است خود را برای باز کردن قفل درب ضد سرقت در این حالت به دردسر نیندازید.

آیا این درب­‌ها واقعا ضد سرقت هستند؟

مهم‌ترین عامل در ایمنی این درب­‌های پیش ساخته نسبت به سایر درب­‌ها این است که قفل و لولای درب در فلز جای‌گذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین است (در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد). طبق اطلاعات به دست آمده از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است، اکثر سرقت­‌ها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل درب ضد سرقت نمی­‌کنند.

بنابراین، اتصال قفل درب و لولاها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه­‌های قفل­‌ها برخوردار هستند. زیرا چه زبانه‌­ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه، درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد. بنابراین اگر درب­‌ها دارای دو قفل مجزا باشند، در صورتی که سارق زمان و توانایی باز کردن قفل‌­ها را هم داشته باشد، زمان از 30 تا 45 دقیقه به 60 تا 90 دقیقه خواهد رسید (هر چند این دو قفل زبانه‌­های کمی هم داشته باشند). اولویت اول جهت بالا بردن امنیت و جلوگیری از باز کردن قفل درب ضد سرقت این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

سرقت را تعویض کنیم؟

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا