مجله حوادث

آموزش همگانی توسعه می یابد/هر خانه یک امدادگر

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: به دنبال این هستیم که هر خانه یک امدادگر داشته باشد زیرا مردم با فراگیری آموزش‌های لازم در جغرافیای کشور پراکنده هستند و عملکرد خانه‌های هلال با توجه به اینکه در بطن مردم هستند، در این خصوص موثر است.

به گزارش مجله رز، یعقوب سلیمانی در حاشیه گردهمایی بزرگ خانواده جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: توانمند سازی این جمعیت با توجه به زیر ساخت های موجود باید با تلاش بیشتری دنبال شود تا شاهد اتفاق های بهتری در خدمت رسانی به مردم باشیم.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی نیز در موضوع مولدسازی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، جایگاه ممتازی دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه امسال نیز موضوع مولدسازی جزو اولویت‌های این سازمان در تأمین اقلام و تجهیزات است، اظهارکرد: یکی از برنامه‌های مهم ما، توسعه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است که بر اساس تعاریف و آمایش سرزمینی، در مراکز حادثه خیز برای نجات جان انسانها، پیگیری می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این جمعیت باید پویا و فعال باشد، گفت: مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در ارایه خدمت بسیار تأثیرگذار است و یکی از برنامه‌هایی که امسال به آن توجه شده، استفاده و بهره مند شدن از ظرفیت افراد خیر است.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر از مردم و برای مردم است و برای توسعه خدمات به عنوان یک سازمان عام المنفعه نیاز به همیاری مردم دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: با توجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است، باید برای مواجهه شدن با حوادث و همچنین حضور به موقع در بحران‌ها آمادگی لازم وجود داشته باشد و برای این موضوع، آموزش و توانمندسازی نیروها و توسعه خانه‌های هلال احمر در دستور کار است.

توسعه ناوگان هوایی و تجهیزات حمل و نقل

دبیرکل جمعیت هلال احمر موضوع مردمی سازی را از دیگر اولویت‌های هلال احمر برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که هر خانه یک امدادگر داشته باشد؛ زیرا مردم با فراگیری آموزش های لازم در جغرافیای کشور پراکنده هستند و عملکرد خانه‌های هلال با توجه به اینکه در بطن مردم هستند، در این خصوص موثر است.

وی ادامه داد: تجهیز ناوگان زمینی و افزایش هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و خودروهای امداد و نجات در دستور کار است و به زودی شاهد تحولی در این حوزه خواهیم بود.

وی در خصوص توسعه ناوگان هوایی نیز اظهارکرد: پیش بینی اعتبار برای تعمیر اساسی بالگردهای سازمان هلال احمر صورت گرفته و قراردادهای آن نیز منعقد شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، افزود: خراسان رضوی و شهر مشهد و همچنین شعبه‌های این استان با توجه به پراکندگی‌های موجود جزو اولویت های ما در استفاده از ناوگان هوایی قرار دارد.

 انتهای پیام

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا