مجله علمی و پزشکی

توصیه‌های متخصص گوارش و کبد به زائران اربعین حسینی

متخصص گوارش و کبد گفت: پرهیز از مصرف غذای سرد و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش مجله رز، دکتر سید موید علویان درخصوص توصیه‌هایی برای زائرین پیاده روی اربعین، عنوان کرد: توصیه ما به زوار، رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها، حداقل ۳ تا ۴ مرتبه در روز با صابون است.

رئیس انجمن مطالعات کبدی ایران با تاکید بر استفاده از آب بطری از سوی زائرین در پیاده‌روی اربعین، افزود: زائرین تا حد امکان نسبت به استفاده از غذای سرد پرهیز کنند و در صورت امکان، غذای سرد را حتما گرم کنند.

وی در خصوص بهداشت دیدارهای زائرین با اطرافیان نیز عنوان کرد: زائرین در این پیاده‌روی کمتر دست داده و کمتر نیز روبوسی کنند.

وی ادامه داد: همچنین زائرین در زمان برگشت به ایران در صورت داشتن علائمی مانند زردی و یا تغییر رنگ ادرار و در صورت داشتن حالت استفراغ، به پزشک مراجعه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی درخصوص افرادی که دچار بیماری کبد چرب هستند، عنوان کرد: برای این افراد جهت پیاده‌روی این مراسم جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا