کسب و کار محلیمجله عمومی

فضای مناسب برای میز بیلیارد

اگر سوال شما هم در بین سوالات بالا وجود دارد با ما همراه باشید.

ابعاد استاندارد میزهای بیلیارد :

لازم است که به این نکته توجه داشته باشیم ،ابعاد استانداردی که برای میز بیلیارد تعریف شده است ، ابعاد داخل میز است . که به شرح زیر می باشد :

همان طور که در جدول  بالا (ستون وسط) مشاهده می فرمایید ، ابعاد تعریف شده (فدراسیون بین المللی بیلیارد IBSF )  بر اساس inch می باشد ، که ما با تبدیل به سانتی متر در ستون آخر قرار داده ایم . (هر اینچ برابر است با 2.54 سانتی متر)

اما در مورد ابعاد بیرون به بیرون میز ،  همان طور که می دانید میزهای بیلیارد از نظر طراحی و شکل ظاهری دارای تنوع بسیاری هستند ، همین مسئله باعث میشود که در  طرح های مختلف کمی ابعاد بیرون میز تغییر کند . بنابراین بهتر است در محاسبه ی فضای که در اختیار داریم برای قرار دادن میز بیلیارد ابعاد داخل میز را مبنا قرار دهیم .

اما در صورتی که قصد دارید ابعاد بیرون میز را هم بدانید به صورتی حدودی به ابعاد داخل میز 30 سانتی متر اضافه کنید ،

ابعاد بیرون میز =  ابعاد داخل میز + 30 سانتی متر

ارتفاع استاندارد میز بیلیارد چقدر است ؟ 

بین 75 تا 85 سانتی متر

برای طراحی اتاق بیلیارد چه فضایی نیاز هست ؟

خیلی ساده ، شما فقط کافیه ابعاد چوب بازی را بدانید و به همان اندازه از اطراف میز فاصله در نظر بگیرید.استاندارد تعریف شده برای چوب های بازی به شرح زیر می باشد :

– چوب ها 48 اینچی ( 121 سانت ) : مناسب کودکان و افراد با قد متوسط به پایین

– چوب ها 52 اینچی ( 132 سانت ) : مناسب کودکان و افراد با قد متوسط به پایین

– چوب ها 57 اینچی ( 144 سانت ) : که برای چوب های یک تیکه تعرف شده اند

– چوب ها 58 اینچی ( 147 سانت ) : که برای چوب های دو تیکه تعریف شده اند

– چوب ها 61 اینچی ( 155 سانت ) : مناسب افراد قد بلند

نکته : اندازه چوبهایی که دربالا مشاهده می فرمایید ، سایزها استانداردی است که تعریف شده است . اما آنچه در بازار مشاهده میشود چوب در هر سایزی که دلتان بخواهد وجود دارد ،

بررسی ابعاد میز بیلیارد 7 فوت و فضای لازم برای نصب آن :

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید ، ابعاد داخل و بیرون میز بیلیارد 7 فوت به همراه فضای مورد نیاز برای استفاده از چوبهای 121 – 132 و 147 سانتی متری مشخص شده است . نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید ، اندازه چوب بازی از داخل میز محاسبه می شود ، مثال :

341 = 99 + 121 + 121

بررسی ابعاد میز بیلیارد 8 فوت و فضای لازم برای نصب آن :

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید ،  ابعاد میز بیلیارد  8 فوت به همراه فضای مورد نیاز برای استفاده از چوبهای 121 – 132 و 147 سانتی متری مشخص شده است . نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید ، اندازه چوب بازی از داخل میز محاسبه می شود ، مثال :

354 = 112 + 121 + 121

بررسی ابعاد میز بیلیارد 9 فوت و فضای لازم برای نصب آن :

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید ، ابعاد داخل و بیرون میز بیلیارد9 فوت به همراه فضای مورد نیاز برای استفاده از چوبهای 121 – 132 و 147 سانتی متری مشخص شده است .  نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید ، اندازه چوب بازی از داخل میز محاسبه می شود ، مثال :

369 = 127 + 121 + 121

 

برای استفاده در باشگاه های بیلیارد چه فضایی بین میزها در نظر بگیریم ؟

پاسخ به این سوال هم خیلی جواب قطعی نداره و نیاز است که به صورت دقیق بررسی گردد اما حداقل فضای مورد نیاز 1.5 متر می باشد .

آیا میز 7 فوت به اندازه کافی بزرگ هست که بتوانیم یک بازی خوب روی آن انجام دهیم ؟

کدام سایز در مسابقات مورد استفاده قرار می گیرد ؟

مسابقات پاکت بیلیارد میزهای 9 فوت و مسابقات اسنوکر میزهای 12 فوت مورد استفاده قرار میگیرند.

برای استفاده در منزل کدام سایز بهتر هستش ؟

به طور تقریبی می توان گفت در حدود 70 در صد استفاده ی میزهای بیلیارد برای ویلا ، خانه و استفاده های شخصی میز ها 8 فوت را انتخاب می کنند.امابهترین پاسخ بستگی به نیاز شما و فضای شما دارد. اگر فضای شما بسیار بزرگ هست میزها ی 8 فوت احتمالا نتوانند آنگونه که شما انتظار دارید مکان مورد نظر را پوشش بدهد و کوچیک به نظر بیاید . همچنین اگر شما سابقه بازی کردن دارید و در این بازی مهارت کسب کرده اید پاکت کردن برای شما روی میزهای 8 فوت خیلی ساده باشد و از لذت آن بکاهد.

منبع : تجربه ی شخصی و

در صورتی که همچنان در انتخاب سایز میز مناسب محل شما مشکل دارید میتوانید در قسمت نظرات و یا شماره درج شده در پایین صفحه ، عنوان نمایید خوشحال میشویم که بتوانیم  به شما کمک کنیم  .

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا